بسته خبری روابط عمومی(9/12/91)

خانه خبرها

نوري مالكي: نمي گذارم عراق به دوران صدام بازگردد

نخست وزير عراق اعلام كرد عليه فساد و توطئه هاي خارجي مي ايستد و اجازه نخواهد داد اين كشور به دوران گذشته بازگردد.

به گزارش خبرگزاري ايسنا، «نوري مالكي» در دانشگاه بصره گفت: دولت بغداد با قاطعيت مقابل فساد، فتنه و طرح هاي خارجي مي ايستد و اجازه نمي دهد دور جديدي از طايفه گرايي در عراق راه بيفتد.نخست وزير عراق در ادامه افزود: خيلي از رهبران سياسي هم اكنون در حالي از معترضان حمايت مي كنند كه در دوران حاكميت رژيم بعث عراق هيچ گاه ظلم هايي كه به مردم روا داشته مي شد را محكوم نكرده بودند.به گفته مالكي، برخي چهره هاي مخالف خواستار لغو «قانون عدالت و بازخواست» هستند و آزادي همه زندانيان را مطالبه مي كنند. نخست وزير عراق تاكيد كرد كه اين افراد براي پاك نشان دادن كارنامه حزب بعث و شبكه القاعده تلاش مي كنند.قانون عدالت و بازخواست به بعثي هاي سابق مربوط مي شود و مخالف عضويت آنها در ادارات دولتي است.

رائول كاسترو براي 5 سال ديگر در مقام خود ماند

مجمع ملي كوبا «رائول كاسترو» 82 ساله را بار ديگر براي يك دوره پنج ساله به عنوان رئيس جمهور اين كشور انتخاب كرد.

به گزارش خبرگزاري ها مجمع ملي كوبا روز يكشنبه رائول كاسترو را براي يك دوره پنج ساله ديگر به عنوان رئيس جمهور انتخاب كرد. در جلسه مجمع ملي، در اقدامي كم سابقه فيدل كاسترو با حضور در جلسه افتتاحيه در كنار برادرش نشست. فيدل كاسترو از زمان آغاز بيماري اش در سال 2006 و سپردن رياست جمهوري به رائول تمامي پست هاي رسمي خود را به جز نمايندگي مجمع ملي رها كرده بود.

براساس اين گزارش رائول كاسترو پس از انتخاب مجدد به عنوان رئيس جمهور كوبا و اداي سوگند اعلام كرد كه فرايند انتقال قدرت به نسل جديد رهبران در اين كشور كمونيستي آغاز شده است و وي ديگر پس از پايان دوره رياست جمهوري نامزد نخواهد شد.

مجمع ملي كوبا همچنين «ميگل دياز كانل» را به عنوان معاون كاسترو انتخاب كرد. ميگل دياز كانل 52 ساله مهندس الكترونيك و از اعضاي دفتر سياسي حزب كمونيست كوبا است. وي پيش از اين به عنوان وزير آموزش عالي و نايب رئيس شوراي وزرا فعاليت كرده است.
در همين حال «استبان لازو» نيز به عنوان رئيس مجمع ملي كوبا انتخاب شد.

شليك گلوله و پرتاب گازهاي سمي به روي تظاهركنندگان در بحرين

ماموران آل خليفه در يورش به صف مردم معترض تعدادي از تظاهركنندگان را مجروح و بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي امنيتي بحرين با استفاده از گازهاي سمي و گلوله به تظاهركنندگان در شهرهاي مختلف يورش برد كه در نتيجه آن تعدادي از معترضان بازداشت شدند.
تظاهركنندگان با شعارهاي «سرنگون باد حمد»، «مرگ بر ديكتاتور»، «هيات مناالذله» خواستار برپايي يك نظام عادلانه و آزادي زندانيان سياسي شدند.

آنها همچنين با سر دادن شعار «الله اكبر» سياست سركوب رژيم آل خليفه را محكوم كردند.
نيروهاي امنيتي بحرين براي سركوب معترضان با خودروهاي خود با سرعت تعدادي از تظاهركنندگان را زير گرفتند كه در نتيجه اين اقدام ضدانساني عده اي از مخالفان آل خليفه زخمي شدند.

بحرين از دو سال پيش شاهد تظاهرات مردمي عليه رژيم آل خليفه است و با وجود شهادت تعدادي از معترضان مردم همچنان برخواسته خود يعني سرنگوني رژيم آل خليفه تاكيد دارند.
خبر ديگر اينكه شركت كنندگان در اجلاس بغداد سياست سركوب آل خليفه و اشغالگري رژيم سعودي را محكوم كردند.

عضو فراكسيون مخالفان رژيم آل خليفه در مصاحبه با العالم گفت، آمريكا، انگليس و كشورهاي عربي حامي رژيم آل خليفه در سركوب مردم بحرين هستند.

سيدعلي العلاق نماينده مجلس عراق نيز به خبرنگار العالم گفت: امروز طرف هاي بين المللي و منطقه اي مي كوشند تا به هرگونه تحرك مردمي بحرين، رنگ طايفه اي داده و ميان مردم اين كشور تفرقه ايجاد كنند كه اين اقدام به هيچ وجه قابل پذيرش نيست. علي ناصر نماينده مجلس عراق هم در اين باره گفت: نقض حقوق يك ملت و استفاده از زور عليه

آن محكوم است و ما مي بينيم كه هزاران نفر از مردم بحرين در جريان اين انقلاب مسالمت آميز شهيد و مجروح شده اند كه جنايت بين المللي محسوب مي شود.شركت كنندگان در كنفرانس بررسي «جنايات رژيم بحرين عليه تظاهركنندگان مسالمت جو و سكوت جهاني در قبال آن» در سخنان و مقالات خود، سياست هاي دوگانه در برخورد با تحولات منطقه و نقض حقوق ملت بحرين توسط اشغالگران سعودي را محكوم كردند.

در پي شهادت يك اسير فلسطيني /وحشت رژيم صهيونيستي از شروع انتفاضه سوم

نظاميان صهيونيست به دنبال شهادت يك جوان فلسطيني در بند اين رژيم، از وحشت شروع انتفاضه جديد مردمي در سرزمين هاي اشغالي به حال آماده باش در آمدند.

به گزارش خبرگزاري ها به دنبال شهادت «عرفات جرادات» جوان فلسطيني در يكي از زندان هاي رژيم صهيونيستي، مناطق مختلف كرانه باختري رود اردن از جمله شهر الخليل و رام الله شاهد درگيري و زد و خورد شديد بين نظاميان ارتش صهيونيستي و جوانان فلسطيني بود. جوانان فلسطيني ضمن آتش زدن لاستيك به طرف نظاميان صهيونيستي سنگ پرتاب كردند.

صهيونيست ها نيز براي متفرق كردن مردم به سوي آنها گلوله هاي جنگي و گاز اشك آور پرتاب كردند. در اين درگيري ها كه بسيار شديد بود ده ها مبارز فلسطيني زخمي شدند.
از بيت المقدس نيز گزارش مي رسد كه نظاميان صهيونيست از ترس شروع انتفاضه جديد مردمي به دنبال شهادت اين جوان فلسطيني به حالت آماده باش در آمده و در اطراف مسجد الاقصي در مكان هاي حساس مستقر شده اند.

گفت وگوهاي به بن رسيده صلح فلسطين و اسرائيل، انتخاب دوباره بنيامين نتانياهو نخست وزير افراطي رژيم صهيونيستي، بحران نقدينگي فلسطين و غفلت كشورهاي عربي از موضوع فلسطين از جمله مواردي است كه مي تواند فضا را براي انتفاضه سوم مهيا كند. از اين رو در هفته گذشته، فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي با جمعي از فرماندهان بلندمرتبه درباره چگونگي مقابله با بي ثباتي و ناآرامي ها تشكيل جلسه دادند.

الكس فيشمن تحليلگر نظامي اسرائيلي نيز با انتشار مقاله اي در نشريات اين رژيم شهادت جرادات را آغاز و جرقه اي براي شروع انتفاضه سوم مردم فلسطين دانسته و به مقامات صهيونيست هشدار داده است.

اين گزارش حاكي است پيكر «عرفات جرادات» جوان فلسطيني كه پس از دستگيري در زندان رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد ديروز باحضور هزاران فلسطيني در شهر الخليل تشييع شد.
در شهرهاي الخليل و جنين نيز به دنبال شهادت اين جوان عزاي عمومي اعلام شده است.
عيسي قراقع وزير امور اسيران فلسطين نيز ديروز با برگزاري يك كنفرانس خبري رسما اعلام كرد كه جرادات بر اثر شكنجه به شهادت رسيده است.

وي گفت: با توجه به كالبد شكافي روي جسد عرفات جرادات زنداني فلسطيني، سوختگي و شكستگي در قفسه سينه وي بر اثر شكنجه نيروهاي امنيتي (شين بت) جان باخته است.
شمار اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي از سال 1967 تاكنون به 750 هزار اسير مي رسد كه تاكنون 203 نفر از آنها در زندان هاي رژيم اسرائيل به شهادت رسيده اند.
همچنين از زمان آغاز انتفاضه مسجد الاقصي در سال 2000، حدود 70 هزار نفر از فلسطينيان بازداشت شده اند كه در ميان آنها هشت هزار كودك به چشم مي خورد. در همين حال رژيم اسرائيل بيش از 20 هزار نفر را تحت بازداشت اداري (بازداشت بدون محاكمه و بلاتكليف بودن اسير) قرار داده است. وزارت امور اسراي فلسطيني اعلام كرده است هنوز 4700 اسير فلسطيني در زندان ها و بازداشتگاه هاي اين رژيم به سر مي برند كه از اين ميان براي 820 نفر حكم حبس ابد صادر شده است. در ميان اسراي كنوني چهارده اسير زن و بيش از دويست كودك وجود دارند. از ميان زندانيان؛ پانزده نفر نمايندگان مجلس فلسطين بوده اند. اغلب زندانيان و بازداشت شدگان در هفده زندان و بازداشتگاه حبس شده اند.

دکترجليل دارا مديرکل امورفرهنگي وزارت علوم، تحقيقات وفناوري گفت: برنامه‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها بايد گسترش يابد

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکتر دارا در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي رويش در دانشگاه صنعتي اميرکبير گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي در دانشگاه‌ها بايد گسترش يابد زيرا در راستاي اسلامي شدن دانشگاه‌ها بايد بتوانيم برنامه‌هاي فرهنگي مناسبي را ارائه دهيم. وي با اشاره به تحصيل چهارميليون و پانصد هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي کشور از وجود 2هزار و 150 کانون فرهنگي، 700 کانون مذهبي و 140 کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد. دکتر دارا همچنين با بيان اينکه در حال حاضر در تمامي دانشگاه‌ها کانون قرآن و عترت تاسيس شده است گفت: کانون هاي فرهنگي و هنري به عنوان يکي از فضاهاي نشاط آفرين براي دانشگاه ها هستند که بايد با اين هدف بستر نشاط را براي فعاليتهاي فرهنگي و هنري دانشجويان فراهم کند.

مدير کل امورفرهنگي وزارت علوم گفت: دانشگاهي که تحصيل، تنها سياست آن باشد دچار آسيب مي شود و ما متعقديم اگردر دانشگاه اسلامي ، فعاليت فرهنگي اسلامي با هويت ايراني نباشد شعار دانشگاه اسلامي محقق نمي شود. دکتردارا در پايان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاري اين جشنواره ها تعامل سازمانهاي فرهنگي خارج از دانشگاه با دانشگاه مي باشد. گفتني است، 64 در جشنوراه ملي رويش امسال از 64کانون فرهنگي و هنري تقدير شد.

با سفر زرداري به ايران انجام مي شود/ مذاكرات گازي ايران و پاكستان در تهران

دور جديد مذاكرات گازي ايران و پاكستان در تهران آغاز شد.به گزارش منابع خبري در حالي كه قرار است آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان امروز براي نهايي كردن قراردادهاي گازي و نفتي به تهران بيايد روزنامه پاكستاني نيشن از آغاز مذاكرات گازي مقامات دو كشور در تهران خبر داد.

در اين مذاكرات كه ظاهرا دو روز به طول مي انجامد درباره واردات گاز «ال پي جي» از ايران و ساخت پالايشگاه نفت در گوادر پاكستان بحث و گفت وگو مي شود.به گفته يك مقام ارشد وزارت نفت پاكستان، اين مذاكرات ديروز با هدف نهايي كردن قراردادهايي كه از لحاظ استراتژيك مهم هستند و بحران انرژي پاكستان را حل مي كنند، آغاز شد.وي افزود: در جريان بازديد چند روز قبل رستم قاسمي وزير نفت ايران از پاكستان، تهران فروش «ال پي جي» با قيمت 30 دلار به ازاي هر تن را به اسلام آباد پيشنهاد كرد.اين مقام پاكستاني تصريح كرد: در ابتدا، 2 طرف توافق كردند تا در مرحله اول، ايران روزانه 10 هزار تن «ال پي جي» با قيمت 30 دلار در تن به پاكستان صادر كند و پس از آن، اين ميزان افزايش يابد.در حال حاضر، هيئت پاكستاني براي انجام مذاكره در مورد اين قرارداد به تهران وارد شده است و احتمالا در 27 فوريه (چهارشنبه) تفاهمنامه اي به امضاي 2 كشور برسد.به گفته منابع پاكستاني، انتظار مي رود تفاهمنامه هاي مختلفي در زمينه هاي احداث پالايشگاه نفت گوادر با ظرفيت پالايش روزانه 400 بشكه در روز و واردات «ال پي جي» و نفت كوره، در جريان سفر زرداري به ايران، امضا شود.اين منابع افزودند: مذاكرات خط لوله صلح نيز در آستانه به نتيجه رسيدن است.

پايان عمليات لوله گذاري فاز 19 پارس جنوبي

قائم مقام شركت تأسيسات دريايي از اتمام لوله گذاري فاز 19 پارس جنوبي خبر داد.
اميرسعيد نجفي حقي با اعلام اين خبر افزود: عمليات لوله گذاري كل خطوط فاز 19 پارس جنوبي شامل خط لوله منتهي به سكوي
C19، خط لوله منتهي به سكوي A19 و خط لوله 36 اينچ اس پي ام، در مجموع به طول 231 كيلومتر در مدت كمي بيشتر از 6 ماه پايان يافت.
وي همچنين خاطرنشان كرد: هر يك از خطوط لوله صادراتي 6 خط لوله و 5 كابل تقاطع داشته اند كه نصب تكيه گاههاي بتوني و مترس هاي مربوط به آن توسط شناورهاي نصاب انجام گرفت.
نجفي با بيان اينكه در طي اين عمليات شناور سي مستر به عنوان شناور اصلي لوله گذار، به همراه يك شناور فيلم برداري زيرآبي و يك شناور پشتيبان كل عمليات لوله گذاري را انجام دادند، افزود: 11 بارج و يدك كش در اين مدت عمليات لوله رساني به شناور لوله گذار و انتقال بيش از 19 هزار شاخه لوله را انجام داده اند.قائم مقام شركت در امور پروژه ها همچنين با تأكيد بر اينكه فاز 19 پارس جنوبي فاز مرزي و يكي از مهمترين فازهاي مخزن مشترك گازي پارس جنوبي مي باشد، نويد داد: از آنجايي كه نصب جكت هاي فاز 19 در ماه هاي گذشته به پايان رسيده، پس از تكميل ساخت و نصب عرشه هاي اين فاز كه در سال 92 محقق خواهد شد، روزانه به ميزان 2 ميليارد فوت مكعب به ظرفيت گازي كشور اضافه خواهد شد.بنابراين گزارش: هدف از طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبي استحصال روزانه 50 ميليون مكعب گاز تصفيه شده، 7/7 هزار بشكه ميعانات گازي و 400 هزار تن گوگرد جهت صادرات، سالانه 1/1ميليون تن گاز مايع و يك ميليون تن گاز اتان جهت خوراك پتروشيمي است.

رئيس شوراي اصناف کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد/افتتاح ??? نمايشگاه بهاره کشوري و ? نمايشگاه در تهران از پنج‌شنبه

خبرگزاري فارس: رئيس شوراي اصناف کشور از افتتاح ??? نمايشگاه بهاره کشوري و 4 نمايشگاه در تهران از پنج‌شنبه خبر داد.

قاسم نوده فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: از پنج‌شنبه 4 نمايشگاه عرضه مستقيم کالا در بوستان ولايت، فرهنگسراي خاوران، پارک ارم و حکيميه تهرانپارس افتتاح مي‌شود.

وي افزود: ساعت کار اين نمايشگاه‌ها از 9 صبح تا 10 شب است و کليه کالاها با تخفيف 5 تا 20 درصدي ارائه مي‌شود.

رئيس شوراي اصناف کشور گفت: امسال حدود 80 درصد از غرفه‌ها در اختيار توليدکنندگان است و بازرسي و نظارت در محل نمايشگاه‌ها مستقر بوده و به شکايت‌هاي مردمي در همان جا رسيدگي مي‌شود.

* فروش فوق‌العاده 5 هزار واحد صنفي در تهران

رئيس شوراي اصناف کشور همچنين گفت: همزمان با نمايشگاه‌هاي بهاره 5 هزار واحد صنفي در تهران کليه محصولات مرتبط با پوشاک و کيف و کفش را تا 25 درصد تخفيف عرضه مي‌کنند.

وي افزود: در خصوص فروش‌هاي فوق‌العاده نيز بازرسي لازم از واحدهاي صنفي صورت مي‌گيرد تا هيچ گونه تخلفي انجام نشود.

* عرضه پسته 30 هزار توماني و مرغ 4800 توماني

نوده فراهاني گفت: در نمايشگاه‌هاي بهاره انواع خشکبار با قيمت مناسب عرضه مي‌شود و تمهيدي انجام شده است، تا پسته درجه يک به قيمت 30 هزار تومان در همه نمايشگاه‌هاي بهاره در سطح کشور عرضه شود.

وي همچنين گفت: گوشت مرغ منجمد به قيمت 4800 تومان و به صورت نامحدود در سراسر کشور عرضه مي‌شود.

* مردم کالاهاي بي‌کيفيت را معرفي کنند

رئيس شوراي اصناف کشور گفت: براي ارتقاي کيفيت محصولات ارائه شده در نمايشگاه‌هاي بهاره کليه کالاهاي ارائه شده بايد با نمونه‌هاي پلمپ شده که در معرض ديد مشتريان قرار مي‌گيرد مطابقت داشته باشد.

وي افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و يا ارائه کالاي بي‌کيفيت و عدم تطبيق آن با نمونه‌هاي پلمپ شده موضوع را به بازرسي که در محل نمايشگاه‌هاي بهاره هستند، اطلاع دهند، تا در همان جا رسيدگي شود.

* عدم عرضه کالاي خارجي با توليد داخل مشابه

رئيس شوراي اصناف کشور گفت: حتي‌الامکان سعي شده است تا کالاهايي که نمونه داخلي آن توليد مي‌شود به هيچ وجه با منشأ خارجي در نمايشگاه‌هاي بهاره عرضه نشود تا از اين طريق از توليد داخل حمايت کافي صورت گرفته باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها