برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان

خانه خبرها

جشن باشکوه ميلاد مسعود حضرت امام عصر(عج) ويژه اعضاي هيأت علمي، کارکنان و خانواده هاي آنان صبح روز يک شنبه 2/4/92 با حضور دکتر علي محمدي رييس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاونين و روساي دانشکده­ها در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در اين مراسم حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با تبريک خجسته ميلاد مسعود حضرت امام عصر(عج) به همه ارادتمندان وخاندان عصمت و طهارت و خيرمقدم به اساتيد، کارکنان و خانواده­هاي آنان گفت: خداوند در قران کريم به مومنان وعده جانشيني بر روي زمين را داده است. و علاوه بر آن وعده داده است که دين آن مومنان هم بر دنيا مسلط خواهد شد. که اگر اين اتفاق بيفتند فضاي عبوديت در جامعه حاکم مي­شود و بعد جامعه مهدوي پديد خواهد آمد.

حجت الاسلام هاشمي تصريح کرد: تمام مکاتب و اديان به ظهور منجي اعتقاد دارند، اما تشيع اين امتياز را دارد که مشخصات و ويژگيهاي منجي و  همچنين علائم دوران ظهور را بيان مي­دارد که پيامبر(ص) و ائمه عليهم السلام بر آن تاکيد داشته­اند.

معاون نهاد نماينديگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در ادامه به مشخصات منتظران اشاره کرد و گفت: براي اينکه در صف منتظران واقعي قرار بگيريم، بايد تحقيق و جستجو نماييم که امام عصر(عج) در وقت ظهور به دنبال چيست و خواسته­هاي ايشان کدام است. بخشي از خواسته­هايي ان حضرت که  براي ايشان مهم است و در اولويت قرار دارد، در دعاي قنوت ايشان بيان شده است.

حجت الاسلام هاشمي افزود: اهل طاعت بودن، دوري از معصيت، شناخت کامل حريمها و کنترل زبان در گفتن نيکي و پرهيز از بدي از خواسته­هاي ايشان در اين دعا مي­باشد.

حجت الاسلام هاشمي تاکيد کرد: اگر اين فضا در جامعه اسلامي حاکم شد، آن جامعه را مي­توان جامعه مهدوي قلمداد کرد. امام عصر(عج) دين تازه­اي نمي­آورد. کار اصلي امام عصر اين است که نهضت قرآني را برپا مي­دارد. و با اين کار است که بسياري از دردها و بي­عدالتيها از بين مي­رود.

  حجت الاسلام هاشمي تأکيد کرد: اگر مي­خواهيم جامعه­اي با اخلاق داشته باشيم، بايد به پيامبر(ص)و امام عصر(عج) تأسي نماييم تا اين امکان فراهم گردد.

معاون نهاد نماينديگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در ادامه عدالت را از ويزگيهاي برجسته جامعه مهدوي دانست و بيان داشت: عدالت در صورتي تحقق مي­شود که هم پيشوا و هم مخاطبان ظرفيت اجراي آن را داشته باشند. بايد ظرفيت عدالت در مخاطب به جود بيايد و از عذالت به تعريف و فهم قالبل قبولي برسد تا در اجراي عدالت کارشکني و ايستادگي نکند.

در ادامه گروه طنز و موسيقي شوگار از لرستان به اجراي برنامه­هاي شاد و متنوع  پرداخت  و همچنين به 120 نفر از فرزندان اساتيد و کارکنان هدايايي پرداخت گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها