حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه : طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور 100 نفر برگزار می­گردد.

خانه خبرها

حجت الاسلام  هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و مسئول برگزاري طرح ضيافت انديشه اساتيد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي گفت: به علت اينکه چند سال متوالي ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار مي­گيرد و با توجه به اينگه دانشگاه­ها در اين فصل اکثراً تعطيل مي­باشند، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه­ها طرح ضيافت انديشه دانشجويي را طراحي  و اجرا کرد که در سال بعد اين طرح براي اساتيد هم اجرا گرديد، تا فضاي دانشگاه از حضور اساتيد خالي نماند و برنامه­هاي متنوع معنوي برگزار شود.

در اين راستا در سالهاي 91 و90  اساتيد دانشگاه هاي استان ايلام  به صورت گروهي در مشهد در قالب طرح ضيافت انديشه در مشهد مقدس حضور يافتند.

حجت الاسلام  هاشمي در مورد برگزاري طرح ضيافت انديشه اساتيد در سال جاري گفت: امسال مصلحت را بر آن ديديم که اين طرح به مدت ده روز در دانشگاه ايلام برگزار شود و در همين راستا فراخوان برگزاري طرح در قالب بنر، پوستر و پيامک در ارديبهشت ماه انجام گرفت که حدود 100 نفر از اساتيد دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالي استان از طريق سايت نهاد نمايندگي و يا مراجعه حضوري ثبت نام کردند که بعد از اتمام مدت ده روز، در صدديم اين عزيزان را به مدت يک هفته در قالب اروي زيارتي به عراق اعزام کنيم تا ضمن زيارت از عتبات عاليات از دانشگاه­هاي عراق هم بازديد نمايند و زمينه همکاري طرفين در امور مختلف علمي فراهم گردد.

حجت الاسلام  هاشمي در مورد برنامه­هاي طرح ضيافت انديشه اساتيد بيان داشت: براي حسن اجراي بهتر اين طرح، جلسه هماهنگي  با اساتيد محترمي که ثبت نام کرده­اند برگزار شد و در اين شرکت کنندگان نظرات، ديدگاه­ها، پيشنهادات و انتقادات خود را براي اجراي بهتر برنامه­ها و نحوه برگزاري طرح بيان کردند که بعد از جمع بندي نهايي،  برنامه ريزي لازم بر اساس اين نظر خواهي انجام شد.

حجت الاسلام  هاشمي افزود: برگزاري نشست­هاي هم انديشي از جمله برنامه­هاي طرح است که با حضور نخبگان و اساتيد مطرح کشوري انجام خواهد شد و موضوعات مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي، معرفتي و اجتماعي مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، تا با دست­يابي به راهکارهاي مورد نظر گره­گشاي مشکلات جامعه باشند.  براي اين نشست­ها موضوعاتي شامل: الگوهاي زندگي، اينترنت، الگوي اسلامي و ايراني پيشرفت، اسلام هراسي، ايران هراسي، بيداري اسلامي، انرژي هسته­اي ، مشکلات و موانع توسعه استان پيشنهاد شده است.

­ حجت الاسلام  هاشمي  اجراي برنامه­هاي قرآني را از ديگر بخشهاي طرح براي اساتيد و خانواده­هاي آنان اعلام کرد و گفت: برنامه­هاي قرآني شامل: تلاوت، محفل انس، تفسير، مفاهيم و حفظ سوره­ها براي اساتيد، همسران و فرزندان آنان در سطوح مختلف برگزار مي­گردد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه نقد فيلم را به عنوان يکي ديگر از برنامه­هاي طرح اعلام کرد و اظهار داشت: الان سينما به عنوان ابزاري قدرتمند براي القاء و تحميل عقايد به سوي جهان بيني دلخواه و تحت تأثير قرار دادن مخاطبين در دست نظام سلطه قرار دارد. در اين راستا در طرح امسال مباحث جامعي با حضور صاحب نظران انجام خواهد شد تا ثمرات و آسيب­هاي رسانه­ها تبيين و تحليل شود و افراد واقع­بينانه با رسانه­ها برخورد نمايند.  در اين راستا بعضي فيلمهاي هاليوودي، سريالهاي خانوادگي شبکه­هاي فارسي زبان و بازيهاي رايانه­اي مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام هاشمي درباره انجام سخنراني­هاي علمي در طول برگزاري طرح بيان فرمودند: برگزاري سخنراني با حضور چهره­هاي برجسته علمي و سياسي کشوري به صورت حضوري و ويدئو کنفرانس از جمله برنامه­هاي طرح است  که در دو حوزه اقتصاد و مباحث سياسي بر گزار مي­گردد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه برگزاري نمايشگاه را از ديگر برنامه­ها دانست و بيان داشت: در طول برگزاري طرح نمايشگاه­هايي شامل: نمايشگاه کتاب با موضوع قرآن و نماز، هابيليان، جنبش وال استريت، حجاب و نمايشگاه عکس روند برگزاري طرح ضيافت در سال­هاي قبل برگزار  مي­شود.

حجت الاسلام هاشمي اجراي مسابقات ورزشي در سطوح مختلف سني، بازديد از  آسايشگاه­هاي سالمندان، ديدار با خانواده شهدا و جانبازان، دعا و نيايش، تهيه و توزيع خبرنامه و بروشور، فضا سازي دانشگاه و نماز جماعت را از ديگر برنامه­هاي طرح امسال اعلام کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها