برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه

خانه خبرها

مراسم گاميداشت سالروز شهادت استاد مطهري و  بزرگداشت  مقام معلم  صبح روز شنبه 14/2/92 با حضور دکتر علي­محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاونين دانشگاه و جمع زيادي از اعضاي هيأت علمي در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري و تبريک روز معلم، از تلاشهاي اعضاي هيات علمي در زمينه­هاي مختلف در دانشگاه تقدير نمود و با اشاره به خصوصيات شهيد مطهري گفت: خصوصيت اول شهيد مطهري علم فراوان و ارزشمند ايشان بوده است. شهيد مطهري با شناخت و تسلطي که بر منابع اصلي در علوم مختلف اسلامي داشتند و با توجه به نيازها و واقعيات جامعه، پژوهشها و کتابهاي خود را تدوين مي­کردند که اين پژوهشها و کتابها  به علت نوآوري در سطح وسيعي در جامعه مورد استقبال قرار مي­گرفت.

دکتر علي محمدي دومين ويژگي شهيد مطهري را اخلاص وي دانست و اظهار داشت: شهيد مطهري براي کسب شهرت کتاب ننوشته است و پژوهشهاي وي بر اساس نياز حقيقي جامعه تدوين گرديده ­، به نحوي که کتابهاي وي براي تمام اقشار جامعه مي­تواند مورد استفاده قرار گيرد و حتي از دانش آموزان هم غافل نمانده و کتاب داستان و راستان وي کاري ماندگار و بي­بديل است که اين امر نمايانگر اخلاص وي بوده است.

رئيس دانشگاه سومين ويژگي استاد مطهري را بصيرت عنوان کرد و گفت: شهيد مطهري بر اساس شناخت دقيق از اسلام و همچنين شناخت حقايق جامعه ايران و جهان اسلام تحت تاثير نامها و نحله هاي مختلف فکري و سياسي قرار نگرفت و با بصيرتي که داشت نيازها را تشخيص مي­داد.

وي افزود: شهيد مطهري در طول زندگاني خود در مواجهه با جريانها مختلف هيچگاه ميدان را خالي نکرد و تنها به وظيفه خود عمل مي­نمود و اين ثبات و مقاومت چهارمين ويژگي ناب شهيد مطهري بوده است.

دکتر علي محمدي در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه گزارش مختصري از عملکرد دانشگاه در حوزه­هاي مختلف پرداخت و بيان داشت: در طول سال گذشته چهار طرح عمراني شامل دو خوابگاه دانشجويي، دانشکده نفت و گاز و آزمايشگاه مرکزي افتتاح گرديد و ديگر پروژهاي عمراني شامل استخر، کتابخانه مرکزي، دانشکده کشاورزي و آموزشکده کشاورزي دهلران  در سطح مناسبي پيشرفت داشته است.

رئيس دانشگاه در زمينه دستاوردهاي آموزشي دانشگاه گفت: افزايش تعداد دانشجويان تحصيلات تکميلي به 900 دانشجو، افزايش تعداد اعضاي هيأت علمي، اخذ مجوز رشته­هاي جديد و بخصوص در مقطع تحصيلا تکميلي­، پي­گيري راه اندازي آموزش مجازي و ­پيگيري تأسيس پرديس آزاد دانشگاه از برنامه­هاي دانشگاه در طول يک سال گذشته بوده است.

دکتر علي محمدي در ادامه به کسب عنوان توسط حوزه­ هاي مختلف دانشگاه اشاره کرد و گفت: با برنامه­ريزي و تلاش­هاي انجام گرفته، دانشگاه براي دومين بار در بين دوازده دانشگاه برتر فرهنگي کشور قرار گرفت و همچنين سال گذشته از طرف وزارت علوم به عنوان دانشگاه شايسته تقدير شناخته شد.

همچنين دفتر انجمنهاي علمي  و دو انجمن علمي دانشجويي در جشنواره ملي حرکت صاحب مقام شدند و مرکز مشاوره دانشگاه عنوان مرکز مشاوره فعال منطقه چهار کشور  و روابط عمومي دانشگاه موفق به کسب مقام اول در گروه الف  در سومين جشنواره روابط عموميهاي دانشگاه هاي سراسر کشور گرديد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه به ايراد مباحثي در باره جايگاه علم در اسلام و اهميت مقام معلم و استاد پرداخت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها