پیام رهبر معظم انقلاب در پی حماسه تاریخی و با شکوه ملت ایران در انتخابات 24 خرداد/پیروز حقیقی انتخابات؛ ملت بزرگ ایران/ حماسه حضور مردم باطل السحر بافته­ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان شد

خانه خبرها

در پي حماسه با شکوه و تاريخي ملت در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام تشکر و قدرداني خطاب به مردم ايران صادر کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين پيام با اشاره به حضور متراکم و خيره کننده ايرانيان مومن و غيور در صحنه حماسي انتخابات، اين حضور عظيم را نشان دهنده رشد فزاينده سياسي و پاي فشردن بر مردمسالاري ديني صادقانه و باطل السحر بافته ها و گزافه هاي دشمنان حسود خواندند و تأکيد کردند: پيروزِ حقيقي انتخابات، ملت بزرگ ايران است که به حول و قوه الهي توانست گامي استوار بردارد و گوهر نفوذناپذير و چهره ي پر نشاط و مصمّم و دل سرشار از اميد و ايمان خود را به نمايش بگذارد.متن کامل پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت عزيز ايران

صحنه حماسي و پرشور انتخابات در روز جمعه ي 24 خرداد، آزمون خيره کننده ي ديگري بود که چهره ي مصمم و پر اميد ايران اسلامي را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد. رشد فزاينده ي سياسي و پاي فشردن بر مردم سالاري ديني صادقانه، حقيقت تابناکي است که با حضور متراکم شما در پاي صندوق هاي رأي، يک بار ديگر در عمل به اثبات رسيد و باطل السحر بافته ها و گزافه هاي دشمنان و حسودان و طمع ورزان شد.

حماسه ي حضور شما پيوند مستحکم ايران و ايراني را با نظام اسلامي به رخ همه ي بدخواهاني کشيد که با صد ترفند سياسي و اقتصادي و امنيتي در پي گسستن يا سست کردن اين اعتماد و پيوند مقدس اند.ايرانيِ مومن و غيور در انتخابات ديروز، ظرفيت عظيم خود را در مواجهه ي متين و خردمندانه با جنگ رواني بازيگران سلطه و استکبار، با زيبايي و چيره دستي هر چه تمام تر به تصوير کشيد و کشور خود و منافع ملي خود و آينده پر تلاش و اميدوارانه خود را بيمه کرد.

پيروز حقيقي انتخابات ديروز ملت بزرگ ايران است که به حول و قوه الهي توانست گامي استوار بردارد و گوهر نفوذ ناپذير و چهره ي پر نشاط و مصمم و دل سرشار از  اميد و ايمان خود را به نمايش بگذارد.

اينجانب با خشوع و خاکساري در برابر لطف و رحمت خداوند حکيم و عليم، جبهه ي سپاس بر زمين مي سايم و خود و شما را به ذکر و شکر و قدرشناسي اين نعمت بزرگ فرا ميخوانم و با سلام و عرض اخلاص به حضرت ولي اله الاعظم روحي فداه و تبريک به ملت عزيز و به رئيس جمهور منتخب جناب حجت الاسلام آقاي حاج شيخ حسن روحاني نکاتي را به ايشان و همه آحاد ملت عرض ميکنم:

1-اکنون که حماسه ي سياسي و نقطه اوج آن در جمعه ي بيست و چهارم خرداد با پيروزي ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي به سرانجام رسيده است، هيجان و التهاب روزها و هفته هاي رقابت، بايد جاي خود را به همکاري و رفاقت داده و طرفداران نامزدهاي رقيب در آزمون بردباري و متانت و دانايي نيز جايگاه شايسته ي خود را به  دست آورند. هيچ احساسي، چه شادماني و چه ناشادماني، نبايد کسي را به رفتار و گفتاري دور از شأنِ خردمندي و فرزانگي وادار کند. نگذاريد بدخواهان، احساسات مردم را ابزار خواسته‌هاي پليد خويش کنند. وحدت ملي و رفق و مدارا پشتوانه‌ ي امنيت کشور و خنثي کننده‌ ي ترفندهاي دشمنان است.

2-رئيس جمهور منتخب، رئيس‌جمهور همه‌ ي ملت است. همه بايد براي دست يافتن به آرمانهاي بزرگي که رئيس‌جمهور و همکاران وي در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاري صميمانه کنند.

3-اکنون پس از هفته‌ها گفتن و شنودن، نوبت کار و اقدام است. رئيس‌جمهور منتخب، تا روز پذيرش رسمي مسئوليت، داراي فرصت ارزشمندي است که شايسته است بيشترين بهره از آن برده شود و کارهائي که شروع مسئوليت خطير رياست جمهوري، بدان نيازمند است، بي درنگ آغاز گردد.4-حقق حماسه‌ ي انتخابات، بدون شرکت و رقابت و تلاش ديگر نامزدهاي رياست جمهوري امکان‌پذير نبود. لازم ميدانم از همه شخصيت هاي محترمي که پاي در اين ميدان نهاده و با تلاش خستگي ناپذير خود، صحنه ي مسابقه ئي شور انگيز را آفريدند، صميمانه تشکر کنم و آنان را باز هم به نقش آفريني در عرصه هاي گوناگون انقلاب و نظام اسلامي فرا بخوانم.

5-و نيز لازم ميدانم از همه ي آحاد ملت که اين بار نيز حادثه اي ماندگار خلق کردند، بويژه از حضرات مراجع معظّم و علماي اعلام و نخبگان دانشگاهي و سياسي و فرهنگي که در ترغيب به مشارکت، نقش هاي ارزنده ايفا کردند، و نيز از دست اندرکاران برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا بويژه وزارت کشور و شوراي محترم نگهبان که زحمات طاقت فرساي اين هفته هاي پرکار را صبورانه تحمل کردند و با امانت کامل، اين بار سنگين را به سرمنزل رساندند، و نيز از مأموران پر تلاشي که امنيت اين پديده ي حساس را در کشوري با اين وسعت، تا اقصي نقاط آن، تضمين کردند و همچنين از همه ي دستگاههاي همکار آنان، صميمانه تشکر کنم و اجر وافر الهي را براي آنان مسألت نمايم.

6-لازم ميدانم به شکل ويژه از رسانه ي ملي و دست اندرکاران محترم آن که شور انتخابات را رهين تلاش هنرمندانه و مبتکرانه ي خود ساختند و راوي صادق و صريح گرايش ها و انديشه ها و هدفهاي نامزدان رياست جمهوري شدند و چگونگي دست بدست شدن قدرت در نظام جمهوري اسلامي را، به شکل آشکار در برابر چشم جهانيان گذاشتند، تشکري بسزا و بليغ کرده، اجر و توفيق آنان را از خداوند مسألت نمايم.

در پايان بار ديگر با خشوع و ابتهال، نعمت هاي بزرگ الهي را سپاس گفته و با تکريم ياد امام بزرگوار و شهيدان و ايثارگران عالي مقام، آينده ئي هر چه بهتر را براي اين کشور و اين ملت آرزو و مسألت ميکنم.

و السّلام عليکم و رحمه الله

سيّدعلي خامنه اي

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها