نشست رییس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با کمیته تحقیقات گرد و خاک دانشگاه

خانه خبرها

نشست کميته تحقيقات گرد و خاک با رييس و معاون پژوهشي  و فناوري دانشگاه  روز دوشنبه 2/11/91 برگزار گرديد.

در ابتداي اين نشست آقاي دکتر مسعود بازگير دبير کميته تحقيقات گرد وخاک در مورد نحوه­ي تشکيل و اهداف اين کميته تحقيقاتي گزارشي ارائه دادند.

دکتر بازگير با اشاره به اينکه در چند سال اخير نقاط مرزي ايران به ويژه استان ايلام درمعرض طوفان گرد وخاک از سوي کشور عراق مي باشد، که در اين ارتباط صدمات انساني، زيست محيطي و اقتصادي فراواني به استان ايلام وارد شده است. اين کميته تحقيقاتي از 15 عضو هيئت علمي تمام وقت و با تخصص هاي مختلف تشکيل شده است و مي­توان آن را به عنوان اولين تيم تحقيقاتي در کشور معرفي نمود که پديده گرد و خاک را از جنبه هاي مختلف توسط يک گروه علمي قوي مورد بررسي قرار مي­دهد.

 وي ايجاد پژوهشکده يا مرکز تحقيقات جهت بررسي ومطالعه اين پديده در دانشگاه ايلام را از اهداف ديگر تشکيل اين کميته عنوان کردند که مي تواند به عنوان يک پل ارتباطي جهت رايزني هاي علمي و بين المللي با کشور عراق و ساير کشورهاي ايجاد کننده گرد و خاک منظور گردد. در در ادامه ساير اعضاي کميته تحقيقات به بيان نظرات خود در خصوص پديده گرد و خاک پردا ختند.

در ادامه دکتر علي محمدي رييس دانشگاه به موضوع مهم گرد و خاک و اهميت مقابله با آن در استان و تشکيل کميته­ي تحقيقات در اين زمينه در دانشگاه را بسيار ضروري دانسته که مي تواند مسئولين استان را بيشتر نسبت به اين پديده آگاه سازد. دکتر علي محمدي در پايان حمايت خود و حوزه  معاونت پژوهشي و فناوري  را از کميته تحقيقات گرد و خاک و به رسميت شناختن آن اعلام فرمودند­.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها