آغاز امامت امام زمان(عج)/ زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نخواهد بود

خانه خبرها

بر اساس تعاليم اسلامى يكى از وظايف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهى بر حاكميت صالحان و تشكيل دولت اهل بيت رسول خدا(صلي الله عليه و آله) است. اما آيا هيچ مى‏دانيد كه پاداش اين انتظار چيست و چه ثمرى براى منتظران دارد؟

امام صادق(عليه السلام) در روايت زير به اين پرسش پاسخ مى‏دهند:

«الا اخبركم بما لا يقبل‏الله عزوجل من ‏العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولاية لنا، و البراءة من اعدائنا - يعني الائمة خاصة - و التسليم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانينة، و الانتظار للقائم - عليه‏السلام - ثم قال: ان لنا دولة يجيى‏ء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان يكون من اصحاب القائم فلينتظر وليعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده كان له من الاجر مثل اجر من ادركه، فجدوا وانتظروا، هنيئا لكم ايتها العصابة المرحومة.(1)

سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است كه هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مى‏سازد. آنگاه [امام] فرمود: هر كس دوست مى‏دارد از ياران حضرت قائم(عج) باشد بايد كه منتظر باشد و در اين حال به پرهيزكارى و اخلاق نيكو رفتار نمايد، در حالى كه منتظر است، پس چنانچه بميرد و پس از مردنش قائم(عج)، به پا خيزد، پاداش او همچون پاداش كسى خواهد بود كه آن حضرت را درك كرده است، پس كوشش كنيد و در انتظار بمانيد، گوارا باد بر شما [اين پاداش] اى گروه مشمول رحمت‏ خداوند! آيا شما را خبر ندهم به آنچه كه خداى صاحب عزت و جلال، هيچ عملى را كه جز به آن عمل، از بندگان نمى‏پذيرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به اين كه هيچ شايسته پرستشى جز خداوند نيست و اين كه محمد(صلي الله عليه و آله) بنده و فرستاده او است، و اقرار كردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولايت ما، و بيزارى از دشمنانمان - يعنى خصوص امامان - و تسليم شدن به آنان، و پرهيزكارى و تلاش و مجاهدت و اطمينان و انتظار قائم(عج) .

براى منتظران زمان غيبت همين پاداش بس كه نام آنها در زمره ياران امام عصر(عج)، و از جمله كسانى ثبت‏ شود كه آن حضرت را به هنگام ظهور همراهى مى‏كنند.

منبع:النعمانى، محمدبن ابراهيم‏بن جعفر، كتاب الغيبة، ص‏200، ج‏16/ المجلسى، محمدباقر، بحارالانوار، ج‏52، ص‏140، ح‏50 .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها