شهادت حسین فهمیده

خانه خبرها

شهيد محمد حسين فهميده نوجوان سيزده ساله اي که حدود 38 روز پس از آغاز تجاوز دشمنان جمهوري اسلامي در داخل خاک خودمان داوطلبانه و عاشقانه در خون غلطيد ، بزرگترين سند مظلوميت جمهوري اسلامي و تجاوز دشمنان اسلام مي باشد سوال اين است :

مگر نه اينکه حسين فهميده در داخل خاک ما به شهادت رسيد ؟! پس تجاوز محرض است ، مگر نه اينکه او سيزده سال بيشتر نداشت ؟! و اين هم دال بر آن است که ما به هيچ وجه آمادگي براي دفاع هم نداشتيم چه رسد به شروع جنگ ، اگر ما لشگر و نظامي داشتيم چه دليلي داشت که محمد حسين فهميده سيزده ساله متولد قم ساکن کرج  از آنجا بکوبد و به خرمشهر برود و در کوت شيخ نزديک راه آهن خرمشهر شهيد شود ، شهيد بهنام محمدي چهارده ساله نيز گواهي ديگر بر اين مدعاست . ما حتي تا آخرين روزهاي جنگ هم آمادگي لازم را نداشتيم و شهيدان ، پهلوان سعيد طوقاني پانزده ساله و شـهيد سيد عليرضا جوزي چهارده ساله و بيش از 500 شهيد زير پانزده سال ديگر دفاع مقدس گواه بر اين حقيقت است که ما نه با کسي جنگ نظامي داشتيم و نه حتي توان آنرا . 

  شهيد پهلوان - سعيد طوقاني    شهيد بهنام محمدي

دشمن نيز به خيال باطل خود مي خواست از همين فرصت استفاده کند و جمهوري اسلامي را در هم بکوبد و البته به ياري خداوند متعال هيچ غلطي نتوانست بکند و امروز خط مقدم جمهوري اسلامي با دشمنان اسلام به لبنان هم رسيده است . و اينک مزار فهميده و فهميده ها زيارتگاه استشهاديون جهان شده است . حضرت امام خميني (ره) در مورد حسين فهميده فرموده اند :

   

رهبر ما آن طفل سيزده ساله اي است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد ها قلم و زبان بالاتر است با نارنجک زير تانک دشمن رفت و آنرا منهدم و خود نيز شربت شهادت نوشيد .

مقام معظم رهبري نيز دهها جمله در مورد شهيد حسين فهميده فرموده است از جمله اينکه :

شهيد فهميده سيزده ساله بود اما با رشد و با شعور با اراده و مصمم کشور و امام خود را شناخت ، اهميت وجود خود را هم شناخت و اين سرمايه را تقديم عزت کشور کرد .

                                       مزار شهيد محمد حسين فهميده

قسمتي از وصيت نامه شهيد داود فهميده :

  شهيد داود فهميده           

مادر عزيزم دوست دارم بچه ها را مثل حسين پاک تربيت کني که در راه خدا قدم بگذارند ، پدر عزيزم بچه ها را باز تکرار ميکنم بچه ها را پاک تربيت کنيد .

تربت پاک شهيد محمد حسين فهميده در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) قطعه 24 رديف44 شماره 11

تربت پاک شهيد داود فهــــميـــده در گلزار شــــــــهداي بهشت زهرا (س) قطعه 24 رديف 31شماره 13

تربت پاک دو پهلوان شهيد طوقاني ها در باشگاه شهيدان طوقاني در کاشان مي باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها