کارآفرین برتر سال های 90 و 91 : کارآفرینی تبدیل ایده به عمل است.

خانه خبرها
کارآفرين برتر سال هاي 90 و 91 گفت: کارآفريني به عنوان يکي از سودآورترين مشاغل، تبديل ايده ذهني به عمل عيني است.
 
به گزارش خبرنگار روابط عمومي، کارگاه کارآفريني با حضور فرهاد جهانگيري، کارآفرين برتر کشور در سال هاي 90 و 91، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام برگزار شد.
 
جهانگيري گفت: نخستين جرقه براي کارآفريني در لواي احساس نياز، وجود محروميتهاي اجتماعي، فکر هدفمند، محيط، وراثت و آموزش شعله ور مي شود. خلاقيت از کار مستمر و فکر متعالي به وجود مي آيد، با داشتن اراده و ايمان هيچ چيز نمي تواند مانع انسان براي رسيدن به مقصد باشد.
 
وي افزود: نخست، بايد خوب شناسايي کرد زيرا دانايي با خود عمل مي آورد، تبديل تهديدها به فرصت و شناسايي آن ها مهمترين هدف يک کارآفرين بايد باشد براي ايجاد خلاقيت بايد چشم ها را به محيط اطراف گشود و تمام جوانب کار را در نظر گرفت، بزرگترين آفت در نظام اداري ايران اين است که نيروي انساني کشور ما سنتي و صنعتي فکر مي کنند، بورکراسي اداري آسيب زيادي به جامعه ما زده است.
 
اين کارآفرين برتر در مورد علت هاي شکست بنگاه هاي اقتصادي تصريح کرد: دليل وجود بازار سياه در صنعت ايران عدم وجود شبکه ي عرضه و پخش کالا است، توسعه قبل از تصويب، در دست نداشتن نبض حساب هاي مالي، صعودهاي يکباره و بي حساب، عدم توجه به پيشرفت هاي پلکاني و ترس از رقيب، بزرگترين موانع پيشرفت کارآفرينان مي باشد.
 
جهانگيري به استراتژي هاي دوران بحران اشاره کرد و گفت: در صورت مواجه شدن با مشکل، به جاي کم کردن سرعت بايد به روند کارتان شتاب دهيد، با داشتن اراده، ايمان و مثبت انديشي موانع را از سر راهتان برداريد. آنچه که کارآفرينان ر ا فلج مي کند تحريمات خارجي نيست بلکه انقباضات فکري است.
 
وي با برشمردن روش هاي بررسي مدل بيان کرد: اولين گام در کارآفريني ثبت قانوني ايده در مراجع اداري مربوطه است، منتظر نباشيد براي شما فرش قرمز پهن کنند، از عمل کوچک به کارهاي بزرگتر برسيد، روزنه ها را بشناسيد و از طريق آن ها به دريچه هاي پيشرفت راه يابيد، در مراحل اوليه، اگر مي خواهيد صنعتگر خوبي باشيد نيازي نيست کارخانه داشته باشيد، بر اساس کارآفريني بدون سرمايه عمل کنيد.
 
کارآفرين برتر کشور افزود: بنده در يک خانواده محروم و روستايي به دنيا آمدم، در دوران دانشجويي با تشکيل NGO در دانشگاه پيام نور شيراز به اين نتيجه رسيدم که فعاليتي هايي براي ارتقاء سطح فرهنگ در دانشگاه و استقلال مالي انجام دهم بنابراين با ايجاد کتابفروشي و انتخاب فرهنگ کتاب به عنوان کم عمق ترين و کم سودترين تجارت در ايران به اين هدف نائل آمدم.
 
جهانگيري تصريح کرد: شيوه کار شرکت چيترا به عنوان حامي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در ترويج فرهنگ کتابخواني، ارائه کتاب به صورت رايگان، ايجاد حس اعتماد و تحريک حس مالکيت در مخاطب است، در حال حاضر 300 باشگاه کتابفروشي دارم و هدفم در آينده ايجاد شبکه اجتماعي کتاب، برگزاري تور کتاب، فروش مويرگي در ارائه محصولات فرهنگي، تبديل شرکت به هلدينگ و ايجاد اشتغال براي 10 هزار نفر مي باشد، رشد و سودآوري شرکت هاي کارآفريني بسيار بالا است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها