حسن عباسی در دانشگاه ایلام: مذاکرات ایران 1+5 بازی بر اساس بازی برد برد است / مطرح شدن طرح فروپاشی عربستان از سوی آمریکا

خانه خبرها

رئيس پژوهشکده يقين گفت: مذاکرات 1+5 حتي اگر براي ايران نتيجه اي نداشته باشد برنده بازي جمهوري اسلامي است...

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، حسن عباسي ديروز در دانشگاه ايلام در مورد مذاکرات 1+5 بيان کرد: در دشمني آمريکا با ايران تنها دولت آمريکا است که ضرر مي کند. در سال هاي پيش که آمريکا با ايران مذاکره نکرد قضيه هولوکاست و رو شدن اين دروغ در سراسر جهان از سوي ايران مطرح شد. دوستي آمريکاي لاتين با ايران، بيداري اسلامي در دو قاره آسيا و آفريقا، فعال شدن 19 هزار سانتريفيوژ، قدرتمند شدن ايران در عرصه جهاني و حمايت ايران از بشار اسد، نصرلله و حماس در برابر اسرائيل از ضررهايي بود که آمريکا متقبل شد.

وي ادامه داد: ايران از نظر نظامي کشوري است که برد موشک بالستيکش بالاي 200 کيلومتر مي باشد. بخش کوچکي از تسليحات نظامي ايران در دست کشورهاي منطقه است. کشور ما به صورت غير مستقيم با اسرائيل مي جنگد و تا به امروز پيروز ميدان بوده. رهبران گروهک هاي تروريستي در هر کشوري که تکان مي خورند اطلاعات ايران آمار آن ها را در دست دارد. با وجود آشفتگي وضعيت کنوني کشورهاي همسايه، ايران قدرت بلامنازع منطقه است. در حال حاضر به مرحله اي از قدرت رسيده ايم که اگر 6 ماه عقب نشيني تاکتيکي کنيم باز هم در موضع قدرت قرار داريم.

رئيس پژوهشکده يقين تاييد کرد: در اين 6 ماه عقب نشيني اگر آمريکا به تعهداتش عمل نکرد کشور ما چيزي از دست نمي دهد. مذاکرات ايران با 1+5 بازي بر اساس جريان برد برد است که در هر حال ايران برنده ميدان است. رسالت نظام، تنها مسئله هسته اي نيست. آن ها با پرونده هسته اي ما مشکل ندارند. آن ها مي خواهند قدرت ايران را زير سؤال ببرند.

وي افزود: مذاکرات ايران با 1+5 در دولت احمدي نژاد، مذاکراتي با شاکله و بر مبناي همين مباحثي بود که چند روز پيش صورت گرفت اما به دو دليل؛ امتياز ندادن از سوي جليلي به دولت هاي غربي و خصومت 1+5 با سياست مطرح شدن هولوکاست از سوي احمدي نژاد اين موافقت صورت نگرفت.

ر ئيس دکترينال امنيت بدون مرز ايران بيان کرد: دليل تماس تلفني اوباما با روحاني اين بود که آمريکا داراي 2 حزب جمهوري خواه و دموکرات است. در زمان جيمي کارتر رئيس جمهور دموکرات وقت بود که ارتباط ايران و آمريکا تيره شد. به همين خاطر جمهوري خواهان مشکل ديپلماسي آمريکا با ايران را از بي لياقتي حزب دموکرات مي دانند. اوباما با اين پيام مي خواهد به جمهوري خواهان بگويد که شما با توسل به گلوله و جنگ نظامي هم نتوانستيد عراق و افغانستان را به زير سلطه خود بکشيد اما ما با مذاکره توانستيم با ايران بدون جنگ و خونريزي رابطه برقرار کنيم.

اهميت وجود رهبر

عباسي در اهميت وجود ولي فقيه تصريح کرد: رهبر مي فرمايند ما مشکل مديريت داريم مشکل ارتباط با آمريکا نداريم. مشکلات اقتصادي ايران مربوط به رابطه با آمريکا نيست و به دليل بي کفايتي مديران اقتصادي کشور است. دولت آمريکا دچار مشکلات عديده اقتصادي است و از نظر ساختار سياست داخلي قواي سه گانه مونتسکيو با هم اختلاف دارند. اعلام 16 روز تعطيلي کامل در آمريکا گواه بر مشکلات مديريتي اين کشور است. با اين حال آمريکاي ورشکسته چگونه مي تواند ناجي اقتصاد ايران باشد؟

وي گفت: در حکومت ولي فقيه مدار با جابجايي و روي کار آمدن جناح ها رويکرد کلان کشور تغيير نخواهد کرد. صدور فرمان جنگ، صلح و تاييد اصول اساسي تصميم گيري شوراي عالي امنيت ملي بر عهده رهبر است. اگر مردم با انتخابات، جناح هاي مختلفي را روي کار آوردند بر اساس تدبير رهبر جامعه به همان سمت و سوي پيشرفت و اقتدار جلو خواهد رفت. در اهميت ولي فقيه همين بس که آمريکا در حال بررسي مدل رهبر است که چطور مي توان براي مديريت کامل بر جهان اين طرح را تئوريزه و در غالب رهبريت سکولار در غرب پياده کرد.

طرح تجزيه عربستان

رئيس پژوهشکده يقين اظهار کرد: يکي از طرح هاي آمريکا در آينده نزديک طرح تجزيه عربستان است. اين کشور نيروي جوان ندارد و از نظر گرايش هاي مذهبي بسيار تندرو و بدون انعطاف عمل مي کند. عربستان چهره سياسي مطلوبي ندارد و در جهان به عنوان کشوري منفور مطرح است.

عباسي خاطر نشان کرد: يکي از سياست هاي آمريکا در شکل دهي جبهه النصره و گسيل آن ها به خاک سوريه حذف کردن وهابيون افراطي است. روسيه، مصر، ليبي، تونس، پاکستان و هر کشوري که نيروي وهابي افراطي دارد، آن ها را به سوي سوريه روانه مي کند تا کشته شوند و جهان از لوث اين غده سرطاني بي مصرف پاک شود.

وي ادامه داد: آمريکا در نظر دارد در پروژه خاورميانه بزرگ طرح لي لي پوت را اجرا کند. در اين سياسيت اسرائيل به عنوان گاليور بر سرزمين کوچک لي لي پوتي تسلط کامل دارد. در اين رويکرد کشورهاي منطقه به 3 طيف دولت هاي گاليوري، آرزومند و نا اميد تقسيم مي شوند. بر اين اساس تجزيه کشورهايي مانند ايران به 6 کشور، عربستان به 5 کشور، ترکيه به 2 کشور، سوريه به 3 کشور، ليبي به 3 کشور و مصر به 4 کشور در دستور کار قرار مي گيرند.

رئيس دکترينال امنيت بدون مرز ايران  گفت: آمريکا يک ستون مطمئن در جهان مي خواهد. عربستان به دليل فساد مالي، اقتصادي و نفرت انگيزي در دنيا نمي تواند ستون آمريکا باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها