حسن عباسی در دانشگاه ایلام: تشریح مأموریت و فعالیت NSA آمریکا

خانه خبرها

نخبگان ايراني فکر مي‌کنند اينترنت يک فضاي غيرنظامي است

رئيس دکترينال امنيت بدون مرز گفت: 90 درصد انديشمندان ايراني به غلط فکر مي کنند اينترنت يک فضاي غيرنظامي و وابسته به سازمان مخابرات ارتباطي آمريکاست.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، حسن عباسي شب گذشته در دانشگاه ايلام بيان داشت: جهان اطلاعات در حال حاضر در دست آژانس ملي امنيت آمريکا است. خطري که دنيا را تهديد مي کند، سوء استفاده آمريکا از اطلاعات کاربران اينترنت است.


وي در مورد ريشه هاي شکل گيري
NSA تصريح کرد: پس از جنگ جهاني دوم لزوم دست يابي به اطلاعات ساير کشورها از سوي آمريکا مطرح شد. از سال 1952 سيستم عامل هاي ابتدايي کامپيوتر که براي نگه داري اطلاعات محرمانه و جاسوسي از ساير ملل ساخته شده بود، کاربردي شدند.


رئيس دکترينال امنيت بدون مرز ايران ادامه داد: در کنار جاده بالتيمور در شمال شهر واشينگتن، در زير زمين به مساحت 9 هکتار ابر رايانه هايي وجود دارند که براي حفاظت از آن ها در حمله اتمي با سقف هاي بتني استتار شده اند. اين مکان مغز سايبري جهان است که رياست آن را  ژنرال کيت الکساندر، فرمانده نظامي سايبري در آمريکا و رئيس سازمان
NSA بر عهده دارد.


عباسي تاکيد کرد:
NSA اصلي ترين نهاد اطلاعاتي آمريکا است که روزانه سه و نيم ميليارد اطلاعات در آن دسته بندي مي شوند. فضاهاي اجتماعي مانند فيسبوک و تويتر لايه هاي سطحي و اوليه جهان سايبر هستند که در سال هاي آينده لايه هاي عميق آن رخ خواهند کرد.


وي گفت: «هارولد مکيندر» در 100 سال پيش نظريه قلب جهان يا هارتلند را مطرح کرد. بر اساس اين نظريه هر کشوري که بتواند به بزرگترين خشکي جهان که ايران حد وسط آن است دست يابد، حاکم بر جهان مي شود. امروزه نظريه قلب دنيا مطرح نيست؛ بلکه اين مغز جهان است که مورد توجه قرار گرفته است.


رئيس پژوهشکده يقين تصريح کرد: عملکرد
NSA شکل دهي تمدن، سايبر و سازماندهي جهان است. اين سازمان زير نظر وزارت دفاع آمريکا است و از نظر تمدن سازي و سبک زندگي در آينده به گونه اي عمل مي کند که هيچ گريزي از آن نيست و هفت ميليارد انساني که بر روي کره زمين زندگي مي کنند، سلول هاي اين مغز واحد هستند.
 

عباسي ادامه داد: NSA از تمام داده هاي کاربران اينترنت در سطح جهان بک آپ مي گيرد و آن ها را در حافظه اصلي نگه داري، ضبط، دسته بندي و پردازش مي کند. ارزش افزوده اين مطالب ذخيره شده سه تريليون دلار است. اين سازمان به شرکت هاي سازنده ويندوز، موتورهاي جستجوگر و آي پدها دستور مي دهد که برنامه هاي خود را به صورت جاسوسي طراحي کنند.


وي گفت: در اين سازمان، جهان همانند يک بدن در نظر گرفته شده است که مغز آن در آمريکا وجود دارد و تمام 198 کشور دنيا اعضاي اين بدن هستند که از مغز دستور مي گيرند.
NSA داراي 10 هزار نفر رياضيدان است.


رئيس دکترينال امنيت بدون مرز ايران تاکيد کرد: 90 درصد انديشمندان ايراني به غلط فکر مي کنند اينترنت يک فضاي غيرنظامي و وابسته به سازمان مخابرات ارتباطي آمريکا است. اطلاعات تمام افراد در جهان در اين سازمان دسته بندي مي شوند.
NSA در سال 1390 توانايي تحليل پنج ميليارد اطلاعات در دنيا را داشت و به طور حتم الان اين ظرفيت افزايش پيدا کرده است.


عباسي افزود: زماني که يک لپ تاپ را خريداري مي کنيد، بعد از روشن کردن دستگاه، وب کم چشم شما را اسکن مي کند، قسمت فينگر تاچ اثر انگشت شما را به
NSA مخابره مي کند، صداي شما را ضبط مي کند، پس از اولين ارتباط به اينترنت اطلاعات شما در فايلي 13 رقمي دسته بندي خواهد شد و درصد فراواني علايق شما در حيطه هاي مختلف را پردازش مي کند.


وي ادامه داد: آنچه که الان مطرح است شما در حال حاضر دانشجو، دانش آموز يا کارمند جزو هستيد؛ اما در 20 سال آينده ممکن است به مراتب عالي دست يابيد و
NSA اطلاعات شما را زمينه اي براي اخاذي هاي سياسي قرار دهد. چه بسا در جريان انتخابات 88 تعداد بيشماري از هموطنان ما در اروپا مورد تهديد و آزار اين سازمان قرار گرفتند و جهت ايجاد اغتشاش به ايران گسيل داده مي شدند.


رئيس پژوهشکده يقين گفت: آمريکا اگر تمام امکانات را براي ايران تحريم کند، محال است که کامپيوتر، لپ تاپ، سيستم هاي عامل ويندوز و اينترنت را در ايران محدود کند؛ بلکه ممکن است اين ابزارهاي جاسوسي را نيز به صورت رايگان در اختيار جوانان قرار دهد.
 

عباسي با ابراز نگراني از قرار گيري اطلاعات مهم در فضاي سايبري تصريح کرد: رمز و قفل هيچ نرم افزار و وب سايتي نيست که توسط NSA باز نشود. بنده به قرار دادن اطلاعات دهک هاي اقتصادي بر روي سايت ها به شدت اعتراض دارم. مسئولان به اين موارد بيشتر دقت کنيد.


وي اظهار کرد: نظام يا سيستم به معني ايجاد ارتباط معنادار ميان اجزا در يک کل است که خدمات ارائه مي دهد. سيستم حکومتي اکثر کشورهاي دنيا سيستم ارگانيک است و شامل 5 بخش سياست، اقتصاد، فرهنگ، نظامي گري و اجتماعي مي باشد. دوره تکاملي اين نوع نظام به پايان رسيده است. در غرب از سال 2005 اين نظام مردود شد و در ايران بعد از بيانات رهبر معظم اسلامي مبني بر آغاز کردن پروسه نظام سازي اين موضوع در حال سمت و سو گرفتن است.


رئيس پژوهشکده يقين خاطرنشان کرد: جايگزين سيستم ارگانيک، سيستم سايبرنتيک است که از دو بخش انرژي و اطلاعات تشکيل مي شود و سه حوزه اصلي با عنوان زيرساخت، سيستم عامل و موتور جستجوگر دارد. در 25 سال آينده، شما شهروندان دنياي سايبري هستيد.


عباسي گفت: در ايران ضرورت ايجاد فضاي سايبري مستقل احساس مي شود. اولين موضوعي که مطرح است عدم وجود 10 هزار رياضيدان در ايران مي باشد. اگر مي خواهيم در پرونده هسته اي موفق باشيم بايد يک مغز متفکر و بومي بسازيم. مهم ترين مسئله در جهان سايبر آينده موضوعات اقتصادي، سياسي اجتماعي نيستند بلکه اين اطلاعات و انرژي است که حرف اول را مي زند.


وي اظهار کرد: مهم ترين موضوع در پرونده مذاکرات ايران موضوع انرژي است و مهم ترين مسئله در شوراي عالي انقلاب سازماندهي فضاي اطلاعات و افزايش پهناي باند اينترنت مي باشد.


رئيس دکترينال امنيت بدون مرز ايران تاييد کرد: چرا 28 کشور در جهان به مذاکره با ايران رغبت نشان مي دهند؟ بر اساس نظريه ريچارد واتسون در سال 2050 ميلادي کشورهاي ايران، مکزيک و ترکيه جهان را به تسخير خود درمي آورند. کشور مکزيک به دليل رشد جمعيت بر تمام قاره آمريکا تسلط مي يابد، ترکيه اروپا را در سيطره خود قرار مي دهد و ايران به دليل ارائه نمودن طرح هاي مديريتي جديد و جهان مهدوي بر جهان غالب مي شود و قدرت را از غرب عالم به سمت شرق عالم منتقل مي کند.


عباسي گفت: بعد از دست يافتن به قدرت در زمينه هاي نظامي، پزشکي، هسته اي اينک بايد در راه سازماندهي
NSA ايراني گام برداشت، در اين راه بايد اينترنت، موتور جستجو گر، سيستم زيرساخت و سيستم عامل بومي طراحي نمود.


وي خاطر نشان کرد: جوانان بايد در مورد سازمان اطلاعات امنيت آمريکا واکسينه شوند. نسل جوان زماني مي توانند در عرصه جهان خودي نشان دهند که به دولت هاي غربي آتو و بهانه ندهند. در فضاي سايبر مراقب دوستان سياسي و  اطلاعاتتان باشيد و آمار خود را به صورت مخدوش در اينترنت وارد نماييد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها