نشست سرپرست دانشکده کشاورزی با اعضای هیأت علمی دانشکده

خانه خبرها

نشست سرپرست دانشکده کشاورزي با اعضاي هيأت علمي دانشکده پيرامون مسائل جاري دانشکده کشاورزي، با حضور دکتر سراج مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر بازگير سرپرست محترم دانشکده و اعضاي هيأت علمي دانشکده صبح امروز در محل سالن جلسات دانشکده کشاورزي برگزار گرديد.

در ابتداي اين جلسه حجة الاسلام سراج به تفسير ابعاد مختلف قيام امام حسين (ع) پرداختند و بيان داشتند: اين قيام از نوع قيام باقي است. زيرا هر چند سالي که مي گذرد نه تنها کهنه نمي شود بلکه روز به روز تازه تر مي شود و بنا بر فرمايش نبي مکرم اسلام (ص) با فطرت بشر گره خورده است. براي پي بردن به علت بقاي قيام بايد به بررسي مقدمات قيام، روش قيام و هدف قيام پرداخت.

دکتر سراج خاطر نشان کرد: امام حسين (ع) در مقدمات قيام هيچ گاه از افراد شاخص استفاده نکردند و از همان ابتداي قيام، عاقبت کار خود را توصيف نمودند و همه ابعاد آن را نفي امور دنيوي دانستند. در عالم خلقت فقط يک موجود بقا دارد و آن هم ذات مقدس حضرت حق است، آنچه رنگ خدايي داشته باشد باقي مي ماند و چون چيزي غير از خدا در هدف نهضت امام حسين (ع) نبود ماندگار شد.

در ادامه دکتر بازگير سرپرست دانشکده کشاورزي ضمن عرض خير مقدم به شرکت کنندگان در جلسه و عرض تسليت به مناسبت ايام شهادت امام حسين (ع) از زحمات هيأت رئيسه دانشگاه تقدير به عمل آوردند و از تلاش هاي بي دريغ رؤساي قبلي دانشکده و ساير همکارانشان در مجموعه دانشکده کشاورزي تشکر نمودند و افتخارات به دست آمده در دانشکده را مديون تلاش رؤساي قبلي و همه زحمت کشان در اين عرصه دانستند.

ايشان همچنين با اشاره به استقلال هيأت مميزه دانشگاه و فرصت ايجاد شده براي اساتيد در جهت کسب ارتقاي علمي، از اساتيد حاضر در جلسه تقاضا نمودند که تلاش هاي خود را در راستاي انجام فعاليت هاي پژوهشي و همچنين کسب ارتقاي علمي افزايش دهند و از فرصت فراهم شده نهايت استفاده را داشته باشند.

در ادامه دکتر بازگير ضمن ارائه گزارشي از وضعيت فعلي و چشم انداز پيش روي دانشکده کشاورزي، مزرعه آموزشي دانشکده در مهران و مجتمع گاوداري دانشکده در چوار را قطب هاي درآمدزايي دانشگاه معرفي نمودند و ابراز اميدواري کردند که در آينده نزديک شاهد تغيير نام دانشکده کشاورزي به دانشکده کشاورزي و منابع طبيعي و پس از آن نيز تفکيک دانشکده منابع طبيعي از دانشکده کشاورزي باشيم.

سرپرست دانشکده کشاورزي در پايان صحبت هاي خود، 13 پروپزال ارائه شده از سوي اساتيد دانشکده به کميته تحقيقات گرد و خاک که از سال 1391 فعاليت خود را در دانشکده کشاورزي آغاز کرده است را معرفي نمود.

در پايان اساتيد حاضر در جلسه به بيان مسائل و مشکلات دانشکده کشاورزي پرداختند و در اين باره بحث و تبادل نظر صورت پذيرفت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها