آقای دکتر احمد توکلی در نشست اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»ساعت 21:30 ، يکشنبه ، 21 ارديبهشت نشست «اقتصاد مقاومتي» در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام باحضور حجت الاسلام والمسلمين هاشمي معاون محترم فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ، دکتر احمد توکلي منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و استقبال دانشجويان عزيز  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين هاشمي در ابتداي اين ديدار ضمن تبريک ميلاد حضرت علي (ع) و خير مقدم به آقاي دکتر توکلي از استقبال دانشجويان از اين برنامه تقدير کرد .

آقاي دکتر احمد توکلي با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي با رياضت اقتصادي تفاوت دارد، بيان داشت : رياضت اقتصادي، اصطلاحي است که صندوق بين‌المللي پول به کار برد، اين سياست، سياستي تحميل‌گونه است؛ به‌عنوان مثال، کسري بودجه در کم‌ کردن هزينه‌ها در بخش‌هاي مختلفي مثل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... تأمين مي‌شود.

وي با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي، برخلاف رياضت اقتصادي به اين مفهوم است که در شرايط دشوار به رياضت مجبور نشويم و زندگي معمولي و بلکه رو به رشد داشته باشيم، گفت: در واقع اقتصاد مقاومتي يعني مقاوم بودن در برابر تنش‌هاي موجود مثل بلاياي طبيعي و تحريم‌ها.

منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمي کشور در اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و افزود: بند 21 ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري مبني بر «تبيين ابعاد اقتصاد مقاومتي و گفتمان‌سازي آن به‌ويژه در محيط‌هاي علمي، آموزشي و رسانه‌اي و تبديل آن به گفتمان فراگير و رايج ملي» از سوي مراکز علمي بايد مورد توجه قرار گيرد

ايشان با اشاره به اينکه اقتصاد شکننده به‌گونه‌اي است که اگر ضربه‌اي يا خللي به آن برسد از بين مي‌رود ولي انعطاف اقتصادي وقتي دچار تغييرات مي‌شود حالت‌هاي مختلفي به خود مي‌گيرد، بيان کرد: مقاومت در برابر تکانه‌هاي اقتصادي، ساختاري، بلاياي طبيعي، تخاصمي و يا سياسي مثل تحريم‌ها از خصوصيات يک اقتصاد انعطاف‌پذير است.

کيفيت سرمايه‌ اجتماعي را در انعطاف و مقاومت اقتصاد مؤثر دانست و گفت: تقوا و خيرخواهي‌ عامه و عقلانيت در سياست‌گزاران، مبرا بودن سياست‌‌گزاران از فساد سياسي، ثبات سياسي، درصد سهم مردم در مالکيت و مديريت، احترام به حقوق مالکيت، عدالت در توزيع دارايي و درآمد از جمله عوامل مؤثر در کيفيت سرمايه‌ اجتماعي است که در نامه حضرت علي(ع) به مالک اشتر به آن‌ها اشاره شده است.

آقاي دکتر احمد توکلي با بيان اينکه حاکمان بايد گروهي مؤمن و وطن‌دوست، اهل مشورت، معتقد به مردم‌سالاري و آزادي، مورد اعتماد مردم، متعهد، سياست‌پذير و سخت‌کوش باشند، گفت: فرض کنيد سياست‌هاي کلان، کاملاً صحيح طراحي شود و به اجرا درآيد اما قوه قضائيه مبتلا به فساد و مردم، فراري از سياست باشند، طرح‌هاي عمراني غير ضروري و غير علمي فراواني وجود داشته باشد، آيا سياست، درست به کار گرفته مي‌شود؟ يکي از بدترين دشمنان ايران و اسلام، فساد است و فساد، تکانه نيست، موريانه است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها