جشن عید غدیر به همت کانون نماز و مناسبتهای دانشگاه برگزار شد.

خانه خبرها

جشن بزرگ عيد سعيد غدير با حضور حجة الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر بگ محمدي معاون محترم فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و جمع کثيري از دانشجويان در سالن آيت الله حيدري دانشگاه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم حجة الاسلام هاشمي ضمن عرض تبريک اين عيد بزرگ بيان داشت: تجمع امشب شما تداعي کننده حضور پيغمبر(ص) در کنار اميرالمومنين(ع) است.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ادامه داد: گرامي داشتن ياد و خاطره عيد بزرگ غدير و حضور شما بيان کننده اين است که ارزش هاي الهي را با کمال وجود پاس مي داريد و کمترين کوتاهي در گرامي داشت اين عيد بزرگ نشان نمي دهيد. اميدوارم نبي اکرم(ص) آنچه را که سعادت شما، عزت شما و سربلندي شما است را عنايت بفرمايد.

ايشان با اشاره به اينکه ذکر علي(ع) عبادت است، تصريح کرد: نبي مکرم اسلام فرمود: خداوند براي برادرم علي(ع) فضائلي قرار داده است که از نظر کميت قابل شمارش نيست و از نظر کيفيت نيز امکان گمانه زني و فهم آن وجود ندارد. هر کس که ذکر علي(ع) را بر زبان جاري کند و به آن باور داشته باشد، خداوند به برکت اين ذکر، گناهان گذشته و آينده او را که در سايه ضعف اراده صورت گرفته است مي بخشد.

حجة الاسلام هاشمي خاطر نشان کرد: تجمع شما در اينجا نشانه باور باطني شما به اين گفته هاي پيغمبر(ص) است که شما را براي احترام به اين شب عزيز وا داشته است.

در ادامه اين مراسم برنامه هاي متنوعي از قبيل اجراي تواشيح، مشاعره با موضوع غدير، نمايش طنز و اهداي جوايز برگزار شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها