دکتر فرهنگ در دانشگاه ایلام: انسان تابلو منحصر به فرد خدا در کائنات است.

خانه خبرها
روانشناس باليني حوزه سلامت روان گفت: انسان به دليل پيچيدگي‌ها و هوشمندي سرشارش تابلو منحصر به فرد خدا در تمام کائنات است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دكترشاهين فرهنگ ديشب در ميان دانشجويان و اساتيد دانشگاه ايلام بيان داشت: 97 درصد مردم کره زمين هدف ندارند و فقط سه درصد از مردم هستند که با هدف زندگي مي کنند و در راهي که انتخاب مي کنند، موفق مي شوند. بيشتر مردم جهان مي دانند چه چيزي را نمي خواهند؛ اما نمي دانند که چه مي خواهند.
 
وي افزود: زندگي مانند سوار شدن در يک وسيله نقليه است، انتخاب اينکه تو راننده باشي و مسير زندگيت را در پيش رو بگيري و يا اينکه سرنشين باشي و تو را به هر سو که نمي داني ببرند، با شماست.
 
اين روانشناس حوزه سلامت تصريح کرد: امام علي(ع) مي فرمايند: آن کسي که نمي داند از زندگي چه مي خواهد به جايي نخواهد رسيد، خداوند در سرنوشت بندگانش تقديرهاي زيادي نوشته است و اختيار انتخاب مسير را به بندگانش سپرده است.
 
دكترفرهنگ ادامه داد: انسان بايد در زندگي سه مسير را دنبال کند: مقصد، آرزو و هدف؛ اما مردم اين سه شاخصه را با هم اشتباه مي گيرند.
 
وي در خصوص تعريف مقصد در زندگي، گفت: خواسته ما از تمام زندگي، مقصد ماست؛ موفقيت، آرامش، کمال و سلامتي دورنماهاي مقصد هستند، اين شاخصه به خودي خود دست يافتني نيست. در اين جهان بليط موفقيت براي آن کسي زودتر صادر مي شود که اعلام او از موضع هدف و زمان رسيدن به آن دقيق تر باشد.
 
اين روانشناس تصريح کرد: وقتي زمينه هاي مقصد آماده مي شوند آرزوها شکل مي گيرند، اهداف و آرزوهاي ما به مثابه صدور چک براي کائنات است، زماني وصول خواهند شد که ميزان و کيفيت آن ها واضح باشند.
 
دكترفرهنگ در مورد تعريف هدف بيان داشت: هدف، خواسته اي دقيق و روشن است که به محض اعلام از سوي ذهن ما، مغز براي رسيدن به آن درگير مي شود و احتمال رسيدن به آن نيز بيشتر خواهد شد. موفقيت، 80 درصد به باورهاي دروني و 20 درصد آن به عوامل خارجي بستگي دارد.
 
وي در خصوص هنرنمايي خداوند در خلق انسان گفت: انسان تابلو نقاشي منحصر به فرد خداوند باري تعالي است، اگر بخواهيم شگفتي هاي بدن يک نوزاد را مکتوب کنيم؛ دو ميليون کاغذ براي نوشتن آن بايد صرف کرد. رشته هاي عصبي مغز انسان اگر در کنار هم قرار گيرند طول اين رشته ها قادر است چهار بار دور کره زمين بچرخد، در هر شبانه روز 50 هزار ايده و فکر به ذهن انسان خطور مي کند.
 
اين روانشناس ادامه داد: هر وقت در زندگيتان اشتباه کرديد از آن فرار نکنيد و خودتان اولين نفري باشيد که به اشتباهتان اقرار مي کنيد. انسان هاي موفق هيچگاه تسليم نمي شوند و تسليم شدگان هيچگاه موفق نخواهند شد.
 
ايشان همچنين تصريح کرد: شانس،وجود ندارد. دين، علم روانشناسي، فيزيک و متافيزيک شانس را رد مي کنند، انسان هاي موفق راه خود را درست انتخاب مي کنند و به پيروزي مي رسند. اگر مي خواهيد پيروز شويد فکرتان را عملياتي کنيد.
 
وي در مورد راه هاي رسيدن به موفقيت گفت: اهداف بايد دقيق و روشن باشند، خواسته ها بايد بزرگ باشند، مقصد،مادي و معنوي باشد و خواسته هاي بزرگ را به اهداف کوچک و در بازده هاي زماني مختلف تقسيم کنيد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها