حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجة الاسلام لطفی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

مراسم سوگواري و نشست بصيرتي با عنوان « سبک زندگي امام محمد باقر (ع)» روز گذشته در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم سوگواري امام پنجم روز گذشته با حضور نماينده ولي فقيه در استان، رئيس دانشگاه، اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام در دانشکده ادبيات برگزار گرديد.

 

دکتر علي محمدي، رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به کلام امام محمد باقر(ع) گفت: راه رسيدن به کمال مطلوب تعقل در دين، صبر بر مشکلات و پرهيز از افراط و تفريط است.

 

حجة الاسلام لطفي، نماينده ولي فقيه در استان ايلام، با عرض تسليت به پيشگاه امام عصر (عج)، بيان کرد: امام محمد باقر (ع) شخصيتي بي بديل و عالمي برجسته در جهان اسلام و تشيع است. بر جميع مسلمين واجب است که به مطالعه در زندگي اين امام همام بپردازند و از سيره و زندگي ايشان آشنايي کسب کنند.

 

وي افزود: امام محمد باقر (ع) در عرصه علم به چنان مقام والايي رسيدند و خوش درخشيدند که حتي دشمنانش نيز به عظمت دانش ايشان اعتراف مي کردند.

 

نماينده ولي فقيه در استان گفت: وي در زماني زعامت امت اسلام را بر عهده گرفت که دين در بحراني ترين زمان از نظر هجمه فضاسازي سياسي، اديان خرافي و انحراف از سيره پيامبر بود.

 

حجة الاسلام لطفي تصريح کرد: اولين گام امام باقر (ع) تفسير درست قرآن بود. ايشان مبنايي را پايه گذاري کردند که روش و سيره پيامبر در آن به صورت کامل و جامع به مردم معرفي مي شد.

 

وي ادامه داد: امام پنجم در زماني زندگي مي کردند که جعل حديث باعث ايجاد رخنه در بدنه اسلام شده بود، دومين اقدام مهم ايشان احياي تفسير سيره نبوي و زندگي علوي بود. وي اسلام حقيقي را به همگان نشان داد.

 

امام جمعه ايلام بيان نمودند: امام محمد باقر (ع) با بيان اصول اخلاق براي تشنگان معارف اسلام، تربيت شاگرداني عالم و اعزام آن ها به بلاد مختلف، اسلام واقعي را نشر و آموزش دادند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها