سرپرست وزارت علوم: پیشرفت علم وفناوری از مهم ترین ابزارهای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است

خانه خبرها

دکتر جعفر توفيقي سرپرست وزارت علوم،تحقيقات و فناوري گفت: برنامه من ادامه راه فعلي است ،چرا كه متعقدم دركشور ما به اندازه كافي برنامه هايي همچون سند چشم انداز، نقشه جامع علمي و برنامه توسعه پنجم  و همچنين بخشهايي از برنامه چهارم وجود دارد و مهمتر از برنامه ايجاد بستر سالم براي انجام آنهاست.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکتر توفيقي درجمع کارمندان وزارت علوم ضمن قدرداني از تلاشهاي دکتر کامران دانشجو وزير سابق اين وزارتخانه اظهار داشت: ما پيشرفت علم و فناوري کشور را مرهون اصرار و پافشاري امام راحل بر اهميت دانشگاه وهمچنين توجه مقام معظم رهبري و تاکيد ايشان که باعث اقتدار علم کشور شده است، هستيم.

وي با بيان اينکه من به عنوان منتقد سياستهاي علمي از دستاوردهاي 35 ساله بعد از انقلاب اسلامي و همچنين دوره 4 ساله مسئوليت دکتر دانشجو پاسداري مي کنم، افزود: در اين خصوص نقطه ضعف ها قابل انکار نيست ولي مهم اينست که راه يكديگر را دنبال کنيم و از تجربيات يکديگر استفاده کنيم.

دکتر توفيقي نظام جمهوري اسلامي را سرمايه کشور دانست وگفت: پيشرفت علم وفناوري از مهم ترين ابزارهاي حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران است
وي افزود: گرايشات سياسي در قبال پيشرفت علم وفناوري کشور کم اهميت است و اين گرايشات تا حدي اهميت دارد که به دوستي‌ها و همکاري ها لطمه نزند.
 دکتر توفيقي همچنين گفت: به هيچ دسته و گروهي وابسته نيستم، گرايش سياسي دارم ولي با زبان علمي سخن مي‌گويم و هيچگاه با زبان سياسي گفت‌وگو نمي‌کنم .

وي افزود: من معتقدم بايد با زبان علمي و کارشناسي با يکديگر گفت‌وگو ‌کنيم و حتي در سياست نيز بايد با زبان علمي صحبت کنيم.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه جاي حزب‌ها نيست، دانشجويان بايد گرايش سياسي داشته باشند ولي در حدي که به علم و پيشرفت علم لطمه نخورد، بايد از حاشيه ها بپرهيزيم و از چند قطبي شدن دانشگاه‌ها جلوگيري کنيم.

دکترتوفيقي همچنين  تاکيد کرد: هيچ دسته‌ يا گروهي به تنهايي نمي‌تواند اهداف کشور را پيش ببرد چرا که کشور متعلق به مردم است و هر برنامه اي با نقطه ضعف وقوت بايد با همکاري يکديگر باشد.

وي تصريح كرد: دانشگاه ها براي كشور سرمايه هايي هستند كه مي توانند هر تحولي را در كشور ايجاد كنند، بنابراين هر عاملي كه بخواهد در دانشگاه تفرقه ايجاد كرده و يكپارچگي را به هم بزند،مردود است.

دکتر کامران دانشجو وزيرسابق علوم نيز در اين جلسه ضمن خير مقدم و  آرزوي توفيق براي دکترتوفيقي  گفت: ما با هم دوست صميمي هستيم و اميدوارم اين رفاقت‌ها علي‌رغم ديدگاه‌هايي که ممکن است در هر دو طرف وجود داشته باشد، بيشتر حاکم شود.

وي با بيان اينکه جامعه دانشگاهي، جامعه‌اي فهيم، پرتلاش، محجوب، منصف و عالم است، اظهار داشت:پيشرفت هاي علمي و افزايش توليدات علمي  كشور مرهون تلاش ها و زحمات جامعه دانشگاهي كشور است .

دکتر دانشجو در پايان از دکتر توفيقي تشکر کرد و گفت: خدا را شکر مي‌کنم به خاطر آنچه که به ما داد و از ما گرفت، چرا که آنچه که به ما داد، از کرمش بوده و نه از لياقت ما و آنچه که از ما گرفت، از حکمتش بوده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها