معاون آموزشی وزیر علوم: در دانشگاه ایلام اتفاقات خوبی افتاده است.

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر نادري منش معاون محترم آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در مصاحبه روز پنجشنبه 18 مهر ماه که در دانشگاه ايلام برگزار گرديد، بيان نمودند که در دانشگاه ايلام اتفاقات خوبي افتاده است.

بنابر اين گزارش، معاون محترم آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با عرض تبريک به مناسبت دهه اول ذيحجه و همچنين تجليل از رشادت هاي مردم ايلام در دوران 8 سال دفاع مقدس از زحمات دکتر علي محمدي در جهت ارتقاء نهضت نرم افزاري و بحث توسعه و عدالت، تقدير به عمل آورد.

ايشان روند توسعه دانشگاه را مثبت ارزيابي کرد و گفت: يک دانشکده وابسته به دانشگاه رازي کرمانشاه با کمتر از 100 نفر دانشجو در دوران قبل از انقلاب، امروز به يک مجموعه دانشگاهي با بيش از يکصد هزار متر مربع فضا و بالغ بر 6000 دانشجو تبديل شده است که 20 درصد اين دانشجويان در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري تحصيل مي کنند. اين رقم بيش از ميانگين کشوري است. همچنين تعداد اعضاي هيأت علمي با احتساب بورسيه هاي جديد به 300 نفر خواهد رسيد که اين روند رو به رشد بسيار قابل توجه است و جاي خوشحالي هم دارد. اين طبيعي است که انتظار ما از دانشگاه تبديل شدن به يک موضع براي رفع مشکلات و توسعه استان باشد.

معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تأکيد بر بيانات مقام معظم رهبري دو عامل علم و اقتصاد را از مهم ترين مواردي دانست که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادي و مشکل اشتغال را مي توانيم از طريق علم برطرف کنيم. چرا که ما در سند چشم انداز، ايران را ايران دانش بنيان تعريف کرده ايم.

دکتر نادري منش گفت: در 4 سال گذشته ما به اندازه کافي فضا و زير ساخت ها را ايجاد کرده ايم. جمعيت دانشجويي هم به اندازه کافي افزايش پيدا کرده است. در اين شرايط بايد فاز بعدي توسعه که همان توسعه کيفي است در اولويت اول قرار گيرد و در جهت تحقق اين مهم بايد هم دانشگاه کمک کند و هم در سطح استان و هم در سطح ملي بودجه هايي براي توسعه زيرساخت هاي آزمايشگاهي و تجهيزات لازم در نظر گرفته شود. با توجه به اينکه دانشگاه ايلام مسئول طرح آمايش استاني است، بايد خروجي اين آمايش ها به کار گرفته شود و مجموعه آموزش عالي استان هم با ايجاد رشته هاي تحصيلي جديد ظرفيت هايي را در جهت تربيت نيروي انساني مناسب ايجاد کند که فرد بتواند شاغل و کارآفرين باشد و در نتيجه نه تنها مشکلات معيشتي خود را حل کند، بلکه يک عامل و موتور محرک جدي براي توسعه استان و حتي بکارگيري کساني باشد که از نظر تخصص در سطح پايين قرار دارند.

ايشان در بازديد از پروژه هاي عمراني و فضاهاي آموزشي و رفاهي دانشگاه گفت: فضا و امکانات دانشگاه بسيار خوب است. اميدواريم فضاهاي رفاهي با حضور بخش خصوصي، خيرين و يا حتي کمک بعضي بانک ها باعث برطرف شدن دغدغه دانشجويان در زمينه امکانات خوابگاهي و رفاهي شود و دانشجو تمام وقتش را صرف آموزش کند.

وي ادامه داد: پرديس خودگران زمينه ادامه تحصيل را براي کساني که در رقابت آزمون هاي ما نمي توانند وارد دانشگاه شوند، فراهم مي سازد و باعث جلوگيري از خروج افراد از کشور و در نتيجه آن، جلوگيري از خروج ارز ملي مي شود و تبعات فرهنگي آن را نيز برطرف مي سازد.

معاون آموزشي وزير علوم تصريح کرد: اتفاقات خوبي در دانشگاه ايلام رخ داد که يکي از آن ها استقلال هيأت مميزه دانشگاه است و امروز اولين جلسه اين هيأت در دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر نادري منش در پايان ضمن تقدير و تشکر فراوان از رياست محترم، مسئولين و کارکنان دانشگاه ايلام به خاطر موفقيت هاي کسب شده اخير، ابراز اميدواري کرد که استعدادهاي دانشگاه در جهت کيفي سازي بيش از پيش شکوفا شود و براي اساتيد، دانشجويان و مردم استان آرزوي موفقيت هاي بيشتر نمود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها