متن مصاحبه ریاست دانشگاه درباره ثبت نام دانشجویان ورودی جدید و آغاز سال تحصیلی

خانه خبرها

با هدف گزارش عملکرد دانشگاه در آغاز سال تحصيلي و آشنايي با اقدامات  و  فعاليت­هاي دانشگاه براي ثبت نام دانشجويان ورودي جديد، مصاحبه کتبي با آقاي دکتر علي محمدي رييس دانشگاه انجام گرفت.

1-چه تمهيداتي براي رفاه دانشجويان در روز ثبت نام انديشيده شده است؟

به طور معمول پيش از آغاز سال تحصيلي، ستاد مهر دانشگاه تشکيل و براي استقبال از دانشجويان ورودي جديد برنامه­ريزي مي­شود. امسال نيز همانند سالهاي گذشته چنين ستادي تشکيل شد و پيش بيني­هاي لازم براي استقبال از دانشجويان ورودي جديد، ثبت نام، اسکان، اياب و ذهاب، پذيرايي، مشاوره و آشنايي  دانشجويان با حوزه­هاي مختلف  دانشگاه شده است.

 براي راهنمايي دانشجويان ورودي جديد جهت ورود  به دانشگاه  در ترمينال و سطح شهر  اقدامات  لازم به عمل آمده و روند ثبت نام به صورت متمرکز در يک مکان انجام مي­گيرد و براي هرگونه پاسخ گويي لازم و نظارت علاوه بر حضور معاونين و مديران مربوطه، نماينده رييس دانشگاه هم در آنجا مستقر شده است. در اين راستا خوشبختانه تمهيدات در نظر گرفته شده از  500 دانشجوي ورودي جديد کارشناسي ارشد و 50 دانشجوي دکتري ثبت نام به عمل آمد  و در  اين هفته نيز ثبت نام  1498 دانشجوي ورودي جديد کارشناسي انجام مي­شود.

2-با آغاز سال تحصيلي چه برنامه هايي براي دانشجويان ورودي جديد داريد؟

با شروع سال تحصيلي جديد، کارت دانشجويي و تغذيه دانشجويان صادر مي­شود و  با برنامه­ريزي­هاي انجام شده  دانشجويان مي­توانند براي گرفتن وامهاي دانشجويي و تسهيلات رفاهي به حوزه معاونت دانشجويي مراجعه نمايند.

خوشبختانه در خصوص اسکان دانشجويان هم مشکل خاصي وجود ندارد و خوابگاه­ها به صورت کامل آماده پذيرايي از دانشجويان مي­باشند.

با هدف آشنايي دانشجويان ورودي جديد  با استان ايلام و دانشگاه، برگزاري اردوهايي پيش بيني شده است و در اين اردوها مسئول محترم نهاد نمايندگي مقام  معظم رهبري، معاونان دانشگاه و روساي دانشکده­ها حضور دارند و هر يک درباره  وظايف، عملکرد و برنامه­هاي حوزه مربوطه توضيحات لازم را به دانشجويان ارائه مي­دهند تا دانشجويان  با روند کارهاي دانشگاه بيشتر آشنا شده و بهتر بتوانند امور آموزشي، دانشجويي و فرهنگي خود را پيگيري نمايند.

3-در منشور اخلاقي دانشگاه ايلام چه بايدها و نبايدهايي وجود دارد؟ از چه طريقي اين اصول در دانشجويان دروني مي­شود؟

منشور اخلاقي دانشگاه که برگرفته از فرهنگ  قرآني، توصيه­هاي نبوي  و  رهنمودهاي ولوي است،  در  قالب  بسته­هاي فرهنگي اهدايي معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در اختيار دانشجويان ورودي جديد و نيز ساير دانشجويان قرار مي­گيرد که بر اساس مصوبات وزارت علوم دربرگيرنده آئين نامه انضباطي و وضعيت حجاب و پوشش دانشجويان است.

در طول سال تحصيلي در قالب سخنراني، برگزاري نمايشگاه، پخش فيلم، بروشور و ... مطالبي در زمينه منشور اخلاقي و آئين نامه انضباطي براي دانشجويان تبيين مي­گردد تا آنان بيشتر با اين موضوع آشنا شوند. البته تمرکز اصلي، بر روي فعاليتهاي نرم افزاري فرهنگي و بصيرت­افزايي است.

4-آيا در دانشگاه ايلام پايش فرهنگي انجام مي­گيرد؟ تا چه حد از توانايي­ هاي دانشجويان ورودي جديد استفاده مي­نماييد؟

پايش فرهنگي در سه محور مشخصات فردي، توانمنديهاي فردي و مهارت­هاي هنري و ادبي انجام مي­گيرد و وقتي سلايق ، توانايي و مهارت دانشجويان مشخص شد، با مشاوره و راهنمايي­هاي لازم به آنان به فعاليت در انجمن­هاي علمي، نشريات دانشجويي، کانونهاي فرهنگي، تشکلهاي دانشجويي، کانونهاي مذهبي و برنامه­ هاي ديگر ترغيب مي­شوند و به فعاليت مي­پردازند.

سياست کلي دانشگاه محوريتدانشجويان در انجام   فعاليت­هاي فرهنگي و اجتماعي  است و در اين راستا دانشجويان در برنامه­ريزي و اجراي برنامه­ها در سطح وسيعي شرکت داده مي­شوند تا هم انگيزه لازم را کسب نمايند و هم با کسب تجربه براي ورود به عرصه اجتماع آماده شوند. بدين لحاظ حجم و کيفيت انجام فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه در سطح بالايي است و به همين  دليل دانشگاه ايلام در دو سال گذشته از سوي وزارت علوم  جزء دوازده دانشگاه برتر کشور در زمينه فرهنگي قرار گرفت و سال گذشته لوح تقدير دريافت کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها