جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها

جلسه توجيهي دانشجويان جديدالورود سه شنبه و چهارشنبه 9 و 10 مهرماه 1392  به ترتيب براي خواهران و برادران با حضور دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه، دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر قرباني معاون آموزشي و مديران دانشجويي، آموزشي، فرهنگي و پژوهشي در سالن آمفي آيت الله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي اين مراسم دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي ضمن عرض خيرمقدم به دانشجويان و هيأت رئيسه دانشگاه بر اهميت و ضرورت جلسه توجيهي و هدف از تشکيل اين جلسه تاکيد نمود. در ادامه دکتر علي محمدي رياست دانشگاه ضمن عرض خيرمقدم به دانشجويان ورودي جديد، تحصيل در دانشگاه را يک عبادت الهي دانست و گفت: اگر دانشجويان بتوانند اين فرصت را مديريت کنند بر بسياري از مشکلات زندگي خود فايق مي آيند. ايشان با اشاره به جنگ نرم طراحي شده توسط دشمنان قسم خورده اين نظام گفت: دانشجويان به عنوان افسران جنگ نرم نقشي اساسي براي پيشبرد اهداف نظام دارند و امروزه اين دشمنان با تبليغات فراوان رسانه­اي سعي در تشويش اذهان شما دارند و لازمه مقابله با اين کار، افزايش سطح مطالعاتي و فرهنگي شماست.

رياست دانشگاه افزود: ميزان مطالعه و آگاهي شما و همچنين نوع نگاه تان به فراگيري علم  بايد از دبيرستان متفاوت باشد و مويد اين حرف هم اين است که در دبيرستان فقط سيستم امتحاني بود ولي در دانشگاه بايد بتوانيد جواب شبهات، سئوالات و شيوه مطالعه خود را عوض نموده و به جاي حفظ کردن، يادگرفتن را شيوه کار خود قرار نماييد.

دکتر علي محمدي تصريح نمود: امروزه دانشگاه ايلام با افزايش تعداد دانشجو، افزايش رشته هاي علمي در مقاطع تحصيلات تکميلي و تعداد رتبه هاي کسب شده در کنکور ارشد، برتري در فعاليتهاي فرهنگي از جمله قرار گرفتن در بين 12 دانشگاه برتر فرهنگي، افزايش تعداد خوابگاه هاي دانشجويي و... روند رو به رشدي را سپري مي کند که اميدواريم در آينده نزديک شاهد رشد چشمگير دانشگاه در همه زمينه ها باشيم.

دکتر علي محمدي توصيه هايي در زمينه خطرات روابط دختر و پسر در دانشگاه، وضعيت پوشش دانشجويان دختر، مشکلات اخلاقي و رفتاري در پيش روي دانشجويان دختر و همچنين فرصت هايي که براي اين دانشجويان مهياست پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام هاشمي معاون محترم نهاد رهبري دانشگاه مبحث دانشگاه اسلامي را مطرح نمودند و افزودند: بايد دغدغه همه افراد تحقق جامعه اسلامي باشد. نمي شود خود را مسلمان و پيرو قرآن بدانيم ولي نگاه سکولاري، ليبرالي، لاييکي و ... در جامعه داشته باشيم.  اولين خواسته از دانشجويان، اساتيد و برنامه ريزان حرکت به سوي جامعه اسلامي است. دومين نکته نخبه پروري است و اين مهم بايد در تار و پود همه کساني که دلسوز جامعه اند به عنوان يک دغدغه مهم مد نظر باشد. هم دانشجو حق خود را مطالبه کند و هم اساتيد و مديران در جهت نخبه پروري تلاش کنند.

ايشان ضرورت جنبش دانشجويي را مطرح نمودند و گفتند: همه دانشجويان بايد در قالب جنبش دانشجويي حرکت کنند و اين غير از سياست زدگي است. جنبش دانشجويي يک خواست حقيقي است که آرماني مي نگرد.

همچنين جهاد علمي را از نکات مهم در حوزه فعاليت هاي دانشگاهي بيان داشتند و افزودند: کساني که رقيب ما هستند دانشمندان ما را مزاحم مي بينند. اگر ما بخواهيم کاستي ها را جبران کنيم بايد جهاد علمي محقق شود.

حجت الاسلام و االمسلمين هاشمي آزاد انديشي را که همواره مورد تأکيد مقام معظم رهبري بوده است يکي از ضرورياتي دانستند که بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد و تصريح کردند دانشگاه ايلام از لحاظ برگزاري کرسي هاي آزاد انديشي در سطح دانشگاه هاي کشور داراي جايگاه خوبي است. از نظر کمي بيشترين کرسي ها و از نظر کيفي جنجال انگيزترين موضوع ها انتخاب شده است.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ادامه دادند: در بخش فعاليت هاي عمومي استقلال فرهنگي، رشد علمي، خطرپذيري در مسير علم و احساس مسئوليت همه جانبه از مبناهاي حرکت به سوي موفقيت است. وظيفه دانشجو به صورت 100 درصد درس خواندن است. همه امکانات رفاهي صرفاً جهت تحقق هدف دانش آموزي و تقويت بنيه علمي است. توصيه بزرگان اين است حتي کار فرهنگي که بسيار مهم است، اگر مزاحم درس دانشجو باشد بايد کنار گذاشته شود. بايد بدانيم هدفمان از آمدن به دانشگاه چيست؟ درس خواندن هدف مقدسي است و کساني که درس مي خوانند و توانمند هستند به هيچ عنوان بدون مشتري نخواهند بود.

در ادامه برنامه مديران آموزشي، دانشجويي و فرهنگي به ارائه گزارشي در خصوص حوزه کاري خود پرداختند.

در پايان از بين دانشجويان شرکت کننده به قيد قرعه 8 نفر جهت شرکت در اردوي قم جمکران معرفي شدند و به تعداد 26 نفر از دانشجويان جوايز نفيسي اهدا شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها