سخنان حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در دیدار با بر گزیدگان استان با ریاست محترم جمهوری اسلامی

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي »نشست جناب آقاي دکتر روحاني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران با علما، ايثارگران و نخبگان استان ايلام، عصر روز چهارشنبه 17/2/93 در محل سالن اجتماعات فني و حرفه اي برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر اکبرنژاد رييس دانشکده الهيات و معارف اسلامي به ايراد سخنراني پرداخت و نکات مهمي را به شرح ذيل بيان داشت:

بسم الله الرحمن الرحيم

و صلي الله علي سيدنا محمد و آله و سلم

    با عرض خوش آمد و خير مقدم خدمت رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دکتر روحاني و همراهان محترم و تشکر از توجهي که به اين استان داشته­ايد، و سلام به ارواح تابناک همه شهيدان ، مخصوصاً شهداي اين استان، و بالاخص شهداي روحانيت  و بزرگان روحاني اين استان که به جوار رحمت حقتعالي سفر کرده اند آيه الله حيدري ، آيه الله مرواريد، حجت اسلام تعميرکاري، سلطاني و لطفي، جناب آقاي رييس جمهور هرچند حضرتعالي در باره استان و کشور اطلاعات لازم و کافي را داريد اما  اميدوارم تأکيد و اشاره به برخي مسايل مفيد واقع شود ، با توجه به محدوديت زماني  چند نکته  را به اختصار تقديم مي­دارم:

1 . ايجاد انضباط مالي بخصوص در سطح کلان و روان سازي سيستم هاي پچيده اداري کشور و توجه جدي به اجراي    مقررات بدون تبعيض، خواسته­هاي عمومي است که اميد مي­رود با توجه ويژه حضرتعالي محقق شوند .

2 . همانگونه که مستحضريد استان ايلام به لحاظ محروميت هاي  تاريخي - که در اين مجال جاي پرداختن به علل آن نيست- زخم هاي عميقي بر پيکر خود داشته و دارد، و هرچند بعد از انقلاب شکوهمند اسلامي  کار هاي ارزشمند و عظيمي  در استان انجام شده ولي پاره­اي از مسايل از جمله 8 سال جنگ تحميلي و در پي آن خسارات گسترده بر استان و  برخي ديگر از مسائل نگذاشته است التيامي جدي براي زخم­هاي آن ايجاد شود که در اين زمينه مي­توان به وضعيت نابسامان راههاي ارتباطي و وضعيت حمل و نقل نامناسب،حجم بسيار ناچيز سرمايه­گزاري صنعتي،ميزان بالاي بيکاري در استان که طبق آمارها به رغم داشتن کم ترين جمعيت يکي از بالاترين نرخ هاي بيکاري در کشور را داراست، اشاره کرد اين درحالي است که مزيت هاي مهم استان  از جمله  سرمايه ارزشمند نيروي انساني، ذخاير عظيم نفت و گاز، جاذبه هاي طبيعي، همجواري با شهرهاي شيعه نشين  عراق  و نزديکي با عتبات عاليات  مي توانسته فرصت هاي بسيار مغتنمي را براي استان رقم بزند که تا کنون چنين نشده است، انتظاري که همه مردم استان  از حضرتعالي دارند زمينه­سازي براي بهره برداري درست از اين سرمايه ها و توجه ويژه به سرمايه گزاري خاص دولت در اين زمينه ها است .

3 . استفاده از نيروهاي توانمند استان در سطوح مديريتي کلان کشور، ديگر انتظار مردم اين استان است.

4 . پيشرفت استان در گرو ماندگاري نخبگان است،که اين نيازمند توجه جدي دولت محترم به فراهم نمودن بسترهاي لازم براي اين مهم است، متأسفانه  رشد مهاجرت بخصوص نيروهاي توانمند استان به ديگر استان ها نگران کننده است توجه حضرتعالي  را به اين موضوع جلب مي نمايم  که بر اساس گزارش رسمي مرکز آمار  رشد جمعيت کشور در سال 1390،  29/1 صدم درصد بوده ام در استان43/. صدم درصد بوده است که بخش عمده  اين کاهش  جمعيتي ناشي از مهاجرت مي باشد.

5 . تقويت و حمايت جدي از زيرساخت هاي فرهنگي و مخصوصاً در بخش ديني از جمله اهتمام به تقويت زير ساخت حوزه علميه جامع ايلام و نيز توجه به مساجد استان و حضور روحانيون فاضل در مناطق مختلف استان که متأسفانه بسياري از نواحي استان خالي از حضور روحاني است _البته با همکاري حوزه علميه_ از ديگر انتظارات مردم مي باشد.

6 .ارتقاء کيفيت  آموزش عالي کشور که افت اين کيفيت در سالهاي اخير زنگ خطري را براي همه دلسوزان بصدا درآورده است، از ديگر انتظارات از دولت محترم مي باشد.

7 .توجه جدي تر به بخش درمان استان که بحمدالله اين بخش در کشور بعنوان اولويتي براي حضرتعالي و دولت قرار گرفته خواسته مردم اين سامان  است.

8 .ايجاد فضاهاي تفريحي و نشاط آفرين بويژه براي جوانان که متأسفانه  استان از اين نظر بسيار فقير است ضرورتي مشهود مي باشد .

9 .احياء و جلوگيري از نابودي بيش از پيش جنگلهاي استان که يکي از مهم ترين سرمايه هاي ماست نيازمند اهتمام حضرتعالي و دولت محترم است .

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها