مراسم اختتامیه جشنواره دانشگاه پاک در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي» مراسم اختتاميه جشنواره پاک در سالن آيت الله حيدري دانشگاه ساعت 21 پنجشنبه 4/2/1393، با حضور جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه ، جناب آقاي دکتر جعفر پور مشاور محترم مديرکل فرهنگ و اجتماعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري ، جناب آقاي مهندس کلانتري معاون محترم سياسي امنيتي استانداري ايلام ، جناب آقاي مهندس خوش خبر فرماندار محترم ايلام ، معاونيين محترم دانشگاه و حضور با شکوه دانشجويان دانشگاه ايلام و دانشگاه هاي هفت استان کشور در جشنواره برگزار گرديد .

در ابتداي اين مراسم آقاي دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه به ارائه گزارشي از تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره، نحوه برگزاري اين جشنواره و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاري جشنواره پرداخت و گفت: اين جشنواره با رويکرد تقويت روحيه نشاط و توانمندسازي دانشگاهيان از يک سو و کاهش آسيب هاي اجتماعي و زدودن عوامل محرک در بروز اين آسيب ها برگزار گرديد و مهمترين هدف برگزاري آن هم پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و قرص هاي روانگردان در دانشگاه ها است که حجم بالاي مشارکت دانشجويان در اين جشنواره و آثار ارسالي به دبيرخانه وظايف مسئولين فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها را در قبال مسائل اجتماعي سخت تر کرده است.

آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه در اين مراسم ضمن خير مقدم به تمام دانشجويان و مهمانان عزيز بيان نمود : من خيلي خوشحالم كه قبل از جلسه معارفه ام در اين جشنواره در خدمت دانشجويان عزيز باشم ، بيشترين هدف برگزاري جشنواره دانشگاه پاک ، ايجاد فضاي نشاط در جامعه دانشگاهي و دانشجويي است ، از نظر من دانشگاه ها و شايد همه دانشگاه ها در سراسر کشور از پاک ترين ، سالم ترين و با نشاط ترين محيط هاي اجتماعي  هستند که نمونه آن دانشگاه ايلام و اين جمع دانشجويي است .

رياست محترم دانشگاه اظهار داشت : از نگاه به مسائل اجتماعي و شايد معضلات اجتماعي در جوامع امروز ، خوشبختانه سالم ترين و بي حاشيه ترين محيط ها ، محيط دانشگاه است ، مأموريت دانشگاه تربيت همين جوانان است ، يکي از شعار هاي آقاي دکتر حسن روحاني ايجاد نشاط علمي و اجتماعي در جوامع دانشگاهي و در نسل جوان است و اين يکي از مأموريت هاي اصلي در دانشگاه است .

دکتر صحرايي بيان نمود : دولت با تدبير و با اميد به آينده هر چند ميدانيم در اين راه سختي هاي زيادي داريم ، دولت با مشکلاتي که از گذشته باقي مانده مواجه است اما همانطور که رئيس جمهور محترم گفتند مشکلات فراوان است اما ما از مشکلات نمي هراسيم و با اميد به قدرت لايزال الهي که بزرگترين پشتوانه ملت ايران است يک به يک بر مشکلات غلبه خواهيم کرد قطعاً در اين راه از رهنمودهاي آن پير فرزانه حضرت امام خميني (ره) و ديدگاه ها و بيانات مقام معظم رهبري در اين راه که هم چراغ راه ما خواهند بود استفاده خواهيم کرد .

وي گفت : مطمئنم در اين دوره جديد ، قطعاً دانشگاه هاي ما بالنده تر از گذشته اين مسير را طي نموده و يکي از برنامه هاي اصلي من که امروز نمونه آن است حضور در جمع دانشجويان است .

سپس آقاي مهندس کلانتري معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام با بيان اينکه : آن چيزي که همه مسئولين کشوري را بشدت نگران کرده تهديدي است که اين شادي و شعف جوانان ما را تهديد ميکند و لذا پيشگيري را مقدم بر هر چيزي ميدانيم و آينده سازان کشور را که شما هستيد و از دل اين جمعيت و جمعيت هاي مشابه در ايران وزا ، استانداران ، فرمانداران ، مهندسان و خلبانان بيرون مي آيند باعث شده که متوجه باشيم که استعمار و استبداد جهاني و آمريکا بيخ گوش ما چگونه مواد مخدر را توليد ميکند و ما را در مسير آن قرار ميدهد و با توليد صنعتي بسيار خاموش و بي سرو صدا ، عزيزان ما را پرپر مي کند اين تلاشي که وزارت علوم با حمايت رياست محترم جمهور و ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتند و يکي از بين چند دانشگاه کشور ، دانشگاه ايلام را انتخاب کرده اند را بايد پاس بداريم .

مهندس کلانتري گفت : امروز دولت تدبير و اميد به رياست دکتر حسن روحاني افتخار مي کند الارغم همه مشکلاتي که هست با توکل به خدا و شما جوانان عزيز به مبارزه با همه مشکلات مي پردازد .

در ادامه آقاي دکتر جعفري پور مشاور محترم مديرکل فرهنگ و اجتماعي وزارت علوم تحقيقات و فناوري بيان نمود : سلامتي و امنيت دو نعمت بزرگ و هديه خداوند به بندگانش است.

وي به اهتمام دولت جديد در ايجاد فضاي مناسب در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت : تمام تلاش مسئولين امر ، دروني کردن محيطي سالم و امن براي دانشجويان و تعميم اين فضا به کل کشور است.

مشاور مدير کل فرهنگ و اجتماعي وزارت علوم گفت: با بررسي آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره پاک مي توان به اهتمام، توجه و اهميت اين مسئله در ميان دانشجويان و ادراک ايشان از محيط اطرافشان پي برد.

  دکترجعفري پور خاطرنشان شد: آثار منتخب در سايت و نشريه پيشگيري نوين درج مي شود علاوه بر اين دانشجويان و اساتيد براي دريافت اطلاعات بيشتر نسبت به مواد مخدر و اثرات آن مي توانند به سايت مذکور مراجعه نمايند.

ايشان خطاب به رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: وزارت علوم در نظر دارد براي حفظ نشاط دانشجويان دانشگاه ايلام و افزايش روز افزون آن امتياز ، داشتن مديريت امور اجتماعي را به اين مرکز آموزش عالي تفويض نمايد.

مشاور مدير کل فرهنگ و اجتماعي وزارت علوم با اشاره به برنامه هاي وزارت علوم در سال جاري خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ و سالن ورزشي در آينده نزديک در دانشگاه ايلام احداث و افتتاح خواهد شد.

جعفري پور اعلام کرد : امتياز برگزاري جشنواره ملي قرآني در شهريور ماه 1393 به دانشگاه ايلام اعطا شده است.

در پايان اين مراسم از نفرات اول در بخش هاي مختلف تجليل بعمل آمد .

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها