سخنرانی حجت الاسلام هاشمی معاون محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته

خانه خبرها

به گزارش «خبرنگار روابط عمومي»؛ حجت الاسلام هاشمي با حضور در جمع نمازگزاران روز جمعه اين هفته در بيانات خود ضمن تبريک ميلاد با سعادت يازدهمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت حضرت امام حسن عسگري (ع) و گراميداشت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي به معرفي ابعاد مختلف پنجمين جشنواره سراسري صحيفه سجاديه پرداختند.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام در تشريح اهداف اين جشنواره که با محوريت دانشگاهيان برگزار مي شود، بيان نمود: ما اگر بخواهيم به معناي واقعي کلمه سبک زندگي اسلامي را در جامعه تحقق بخشيم و بعنوان الگو در جهان اسلام مطرح شويم، بايد به منابع اصيل اسلامي خود هم در مقام انس با آنها، هم مطالعه آنها و هم در جهت درس آموزي از آنها حرکت کنيم. اگر به قرآن کريم، روايات نبي مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار (عليهم السلام)، مضامين بلند ديني و مذهبي و معارف الهي که قرن ها به يادگار مانده است توجه شود، در مقام شناخت تلاش و در مقام تبيين حرکت جدي صورت پذيرد، قطعاً ما مي توانيم در مرحله عمل سبک زندگي اسلامي برگرفته از آموزه هاي قرآني، کلام نبوي، سيره علوي، نهضت حسيني و انتظار مهدوي را به يک جايگاه مطلوب نزديک کنيم.

حجت الاسلام هاشمي خاطر نشان کرد: براي اينکه بتوانيم در دانشگاه فضاي معنوي، الهي و ديني ايجاد کنيم، در طول سال طرح هاي مختلفي برگزار مي شود که يکي از اين طرح ها جشنواره صحيفه سجاديه مي باشد. در اين جشنواره دانشگاهيان و عموم مردم مي توانند حضور پيدا کنند و توانمندي هاي خود را در ابعاد مختلف متجلي سازند.

دبير استاني جشنواره صحيفه سجاديه تصريح کرد: در اين جشنواره در سطح اساتيد در حوزه پژوهش، طرح پژوهشي، مقاله و کتاب و در سطح کارکنان درک مفاهيم و مطالعه کتاب هايي که در راستاي صحيفه سجاديه تدوين شده است و در سطح دانشجويان در حوزه هاي سير مطالعاتي، مقاله، پژوهش، کتاب، شعر، داستان، خط و هر آنچه که در توانمندي يک دانشجو وجود دارد، مي توانند با انس با صحيفه سجاديه آن را متجلي سازند و در اين عرصه حضور پيدا کنند. البته افراد مي توانند در همه ي زمينه هاي مرتبط با حضرت امام سجاد (ع) بخصوص رساله حقوق امام سجاد (ع) که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در اين جشنواره شرکت نمايند.

وي در بخش دوم سخنان خود افزود: 3 رکن اصلي در پديد آمدن، تداوم و استقامت اين انقلاب در مقابل استکبار جهاني نقش داشته است. رکن اول رهبري انقلاب است که همه دوستان و دشمنان نظام به رهبري بي بديل امام هم در پيروزي و هم در تداوم انقلاب اعتراف دارند و مهم ترين ويژگي امام توکل به خداوند منان در همه مواضع و سياست هاي اتخاذ شده بود. رکن دومي که اين انقلاب را بيمه کرد، حضور مردم بود. براي اين انقلاب توطئه هاي جهاني شکل گرفته است و دشمنان انقلاب در اين خصوص از هيچ تلاشي دريغ نکرده اند که حضور مردم در صحنه هاي مختلف ضامن سلامت اين انقلاب بوده است. رکن سوم توجه مردم به قرآن، آموزه هاي ديني، سيره نبوي، مکتب علوي، انتظار مهدوي و الهام گيري از نهضت حسيني است و براستي که پيروزي اين انقلاب و تداوم آن مرهون نهضت کربلا مي باشد و همه توطئه هايي که عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي چيده مي شود را خنثي مي کند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها