آمار علمی بی‌نظیر در تاریخ آموزش عالی کشور

خانه خبرها

سرپرست پايگاه استنادي ISC ضمن ارائه تازه ترين آمار از توليد علم ايران و اعلام نام پيشتازترين ها در اين عرصه گفت: اين آمار در تاريخ آموزش عالي کشور بي نظير است.

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه آخرين آمار توليد علم ايران که در تامسون رويترز ثبت و نمايه سازي شده، افزود: از ابتداي سال 2012 ميلادي تا هفته پايان هفته گذشته کل توليدات علمي دانشمندان و پژوهشگران کشور به 19 هزار و 399 مقاله رسيد.

وي با بيان اينکه آمار سال 2011 ميلادي بر حسب سال انتشار مجله رقمي برابر 27 هزار و 35 مقاله را نشان مي دهد، افزود: اين آمار در تاريخ آموزش عالي کشور بي نظير است و رقم مزبور نسبت به سال 2010 افزايشي برابر با 5 هزار و 433 مقاله دارد؛ در همين حال کل ميزان توليد علم کشور در سال 2010 تعداد 21 هزار و 592 مقاله بود.

سرپرست ISC ادامه داد: سال 1970 تعداد مقالات نمايه شده کشور در تامسون رويترز که در آن سال ها ISI نام داشت، فقط 9 مقاله بود.

وي گفت: بررسي و تحليل توليد علم کشور از سال 1970 تا سال 2012 نشان مي دهد که برخي از دانشگاه ها نسبت به بعضي ديگر سهم عمده اي در توليد علم داشته و به همين مناسبت از جايگاه برتري برخوردار مي باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها