معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: 16 آذر، تبلور استکبار ستیزی دانشجویان است

خانه خبرها

حجت الاسلام سيد محمد باقر هاشمي در گفتگو با خبرنگار ما با تبريک روز دانشجو و با بيان اينکه 16 آذر سالروز تولد شعار مرگ بر آمريکاست، افزود: دانشجويان دانشکده فني دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور وقت آمريکا « نيکسون » به تهران، با تجمع و شعارهاي ضد استکباري دست به قيام عليه استبداد زدند و در آن روز 3 تن از دانشجويان اين دانشکده ( شهيدان احمد قندچي، مصطفي بزرگ نيا و آذر شريعت رضوي ) به شهادت رسيدند و اين روز به نام دانشجو و مبارزه با استکبار جهاني، براي هميشه در تاريخ ايران اسلامي جاودان و نام گذاري شده است.

وي با بيان اينکه با همکاري نهادهاي فرهنگي، علمي و ... دانشگاهها، اين روز به صورتي ويژه ارج نهاده مي­شود و در سه سال اخير نيز با عنوان تنديس اخلاص، برنامه­هاي مختلفي اجرا شده است، اظهار داشت: همه ساله و در اين روز با دعوت از اساتيد برجسته و سخنرانان کشوري و با حضور همرزمان اين شهيدان، برنامه­ هاي متنوعي با مشارکت خود دانشجويان برگزار و به تبيين انديشه هاي دانشجويان شهيد پرداخته مي­شود.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه به بررسي قيام دانشجويي، تبيين انديشه هاي دانشجويان مبارز، تجليل از دانشجويان فعال سياسي علمي و برگزاري نمايشگاه کتاب در اين روز اشاره و تصريح کرد: در اين روز موضوعات استکبار ستيزي دانشجويان شهيد، بصيرت و آگاهي، تحولات اجتماعي، تبيين مبارزه با ظلم و ستم، مقالات و اشعار دانشجويان مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد.

حجت الاسلام سيد محمدباقر هاشمي به برگزاري کرسي هاي آزاد انديشي، نظريه پردازي، گفتمان ديني در حوزه هاي اقتصاد مقاومتي، مسائل اجتماعي و ... در دانشگاه ها اشاره کرد و با بيان اينکه در بحث انتخابات، با برگزاري تريبون آزاد در دانشگاه و انجام مناظره نمايندگان طيف هاي مختلف که در دولت هاي گذشته مسئوليت هاي گوناگون داشته اند، تلاش خواهد شد که دانشجويان در اين مسئله مهم همچون گذشته نقش آفريني کنند، خاطرنشان ساخت: پاسخ گويي به سؤالات دانشجويان سبب مي شود که اين قشر فرهيخته احساس نمايند که به افکار و نظرات آنان اهميت داده مي شود و بدون شک در نگرش دانشجويان تأثير بسزايي خواهد داشت.
وي با بيان اينکه مناظرات دانشجويي موجب بارور شدن فضاي مطلوب براي دريافت انديشه هاي اين قشر فرهيخته و سبب بالندگي نظام مي شود، افزود: فکر جمعي و گفتگوهاي بين قشرهاي مختلف مي تواند برکات زيادي در جامعه به همراه داشته باشد و رشد و پيشرفت ايران اسلامي را رقم زند.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اينکه تا زماني که جبهه حق عليه باطل بايستد، جنگ همواره ادامه دارد و در برهه کنوني نيز که جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي رقم خورده، نتيجه اي براي اين معاندان در پي نداشته است و خوشبختانه دشمنان همواره در اين نبردها مغلوب شده اند، خاطرنشان ساخت: دشمنان از ابتدا مي خواستند که از پيروزي انقلاب اسلامي جلوگيري کنند و در مراحل بعدي با تحميل جنگ و پس از آن با شروع تحريم ها و ايجاد جنگ نرم درصدد تخريب انقلاب اسلامي برآمده اند و خوشبختانه با بصيرت مردم و الهام گيري از عاشوراي حسيني، همه اين توطئه ها، خصوصاً فتنه 88 خنثي شده است.

حجت الاسلام هاشمي با بيان اينکه دانشجويان در رقابت هاي علمي، با هوشياري و آگاهي نسبت به ترفندهاي دشمنان و با داشتن روحيه مقاومت و صبوري، توانسته اند به عنوان سربازان خط مقدم جنگ نرم دشمنان را با شکست مواجه کنند، اظهار داشت: با هوشياري و آگاهي مسئولان، مردم، دانشجويان و ... برنامه ريزي هاي دشمنان که براي التهاب آفريني در جامعه چيده و مي چينند، نقش برآب شده و خواهد شد.

وي به چالش ميان سران قوا و نقش مدبرانه دانشجويان براي مديريت اين موضوعات و دامن نزدن به اين مسائل و فصل الخطاب قرار دادن فرامين مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) اشاره کرد و اظهار داشت: در جاهايي که نياز به نقد است، دانشجويان با نقد منصفانه و پرهيز از موازي کاري، مي توانند به رشد همه جانبه جامعه، کمک کنند.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با بيان اينکه نظام اسلامي از مکتب نبوي تولد يافته و با نگاه علوي و بهره گيري از حماسه حسيني و انتظار مهدوي به راه خود ادامه مي دهد، تأکيد کرد: اگر جامعه ما با شناخت در اين راه گام بردارد، بر تمام مشکلات فائق خواهد آمد و با بهره گيري از اين آرمانها، مي توان انقلاب را بيمه کرد و از گزندهاي رنگارنگ دشمنان در امانش داشت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها