برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو

خانه خبرها

 مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور مهندس عباس زاده مشکيني استاندار ايلام، آقاي کريمي معاون سياسي و امنيتي استانداري، دکتر عسکري معاون برنامه­ريزي استانداري، دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، روساي  دانشگاهها و مراکز آموزش عالي استان، معاونين دانشگاه و جمع زيادي از دانشجويان شب گذشته در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه با عرض خير مقدم به  ميهمانان و حاضرين در مراسم گفت: پيشاپيش روز دانشجو را تبريگ  مي­گويم و ياد و خاطره سه دانشجوي شهيد راه مبارزه با استکبار که در پيشاپي اين حرکت دانشجويي قرار دارندکه موجب هويت يابي جنبش  و شتاب در حرکت آن شدند را گرامي مي­دارم.

دکتر علي محمدي در ادامه با بيان اين سئوال که چرا ما در هرسال  روز دانشجو را گرامي ميداريم بيان داشت: ما بايد به خوبي هويت تاريخي اين روز را بشناسيم تا در مواجهه با آن دچار اشتباه و لغزش نشوبم و  درست موضع گيري نمائيم.

رئيس دانشگاه تاکيد کرد: ماهيت جنبش دانشجويي ضد استکباري است که در تاريخ معاصر ايران، آمريکا مصداق استکبار جهاني مي­باشد.

وي تصريح کرد: هرکس با هر عنواني ماهيت حقيقي اين جنبش را زير سئوال ببرد در واقع اين جنبش را از درون تهي کرده است و اين يک نوع دهن کجي به دانشجوياني است که در اعتراض به حضور نيکسون معاون رئيس جمهور امريکا به ايران جان خود را فدا کردند. و بايددقت نمود که  در روز دانشجو طوري رفتار نشود که مطابق اهداف و منافع استکبار حرکت نمائيم.

دکتر علي محمدي شناخت مصاديق استکبار در هر عصري را کليد خط ثابت مبارزه با ظلم و جور عنوان کرد و اظهار داشتت: وقتي که ماهيت حقيقي استکبار شناخته شود، نتيجه اين خواهد بود که انسان مصاديق استکبار در هر عصري را شناسايي نموده و براي همين  بنا به مقتضيات زمان در برابر آن موضع گيري نموده و واکنش نشان دهد.

رئيس دانشگاه افزود: مبارزه با استکبار در چند دهه اخير رويه­هاي متفاوتي داشته است و از جمله مبارزه در خيابانها عليه رژيم طاغوت، حضور در جببهه­ها در دوران دفاع مقدس، جنگ نرم و الان جنگ ناجوانمردانه تحريم اقتصادي و ما بايد با دقت اين مصاديق را بشناسيم و براي اين کار بايد خوب مطالعه نموده و همچنين اخبار و رويدادهاي سياي جهان و منطقه را به خوبي رصد نمائيم.

همچنين بايد بصيرت و آگاهي خود در امور مختلف را افزايش دهيم تا بتوانيم به به رسالت حقيقي دانشجو عمل نمائيم.

رئيس دانشگاه با اشاره به افزايش دامنه بيداري اسلامي در  سطح منطقه گفت: به علت گسترش دامنه  نفوذ انقلاب اسلامي در سطح منطقه و جهان در چند سال اخير  بيداري اسلامي در منطقه شکل گرفته است که موجب تزلزل جايگاه و نفوذ استکبار در سطح منطقه و باعث افزابيش قدرت ايران شده است و همچنين جنگ غزه و تحولات منتج از آن باعث لرزش جايگاه رزيم اشغالگر صهيونيستي در سطح منطقه و جهان شده است و دانشجويان بايد با بصيرت و پيگيري اخبار وتحليل در ست وقايع سير اين بيداري اسلامي را دنبال نمايند.

دکتر علي محمدي در ادامه به وظيفه دانشجويان نسبت به تحريمهاي غرب عليه انقلاب اسلامي اشاره کرد وگفت: در هنگامه تحريمهاي سختي که غرب ناجوانمردانه عليه انقلاب اسلامي شکل داده است،  رسالت دانشجو اين است که براي دفع و کاهش آثار اين تحريمها با مسئولان نظام همکاري کند و بايد راههاي دورزدن اين تحريمها و کاهش وابستگي اقتصادي کشور را بيابد تا ابتوانيم با اين جنگ تحريمي يک مبارزه ريشه­اي نمائيم.

همچنين در حوزه علم و فن آوري که دشمن روي آن حساس است و با تمام توان به ميدان آمده تا روند رشد ملت ايران در اين حوزه را سد نمايد، وظيفه دانشجو اين است که از حاشيه­ها پرهيز نموده و با نشاط در اين ميدان تلاش و جهد نمايد و با نوآوري مسير دست يابي به دانشهاي نوين و قله­هاي رفيع علم را  هموار نمايد.

دکتر علي محمدي در بخش ديگري از سخنان خود به  روند رشد کارهاي فرهنگي در دانشگاه اشاره کرد و بيان داشت: امسال براي دوين  بار دانشگاه ايلام  موفق شد در بين دوازده دانشگاه برتر فرهنگي در سطح کشور قرار بگيرد، که اين مهم حاصل تلاش همه دوستان شامل شوراي فرهنگي دانشگاه، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، معاون فرهنگي، کارکنان حوزه معاونت فرهنگي و دانشجويان فعال فرهنگي در کانونها، نشريات دانشجويي، انجمنهاي علمي و تشکلهاي دانشجويي است که ما توانسته ايم به اين موفقيت دست يابيم.

و اين آرمان بزرگ  حضرت امام خميني(ره) مي باشد که کار آموزشي و پژوهشي با نگاه به فرهنگ انجام گيرد و ما در دانشگاه سعي کرده­ايم در راه تحقق اين آرمان گام  برداريم.

در ادامه آقاي عباس زاده مشکيني استادار ايلام با تبريک روز دانشجو گفت: براي مقابله و مبارزه با استکبار بايد استکبار را بشناسيم چرا که مصاديق استکبار در عصر تاريخي متفاوت است و زماني استکبار فرعون و  نمرود بوده است و زماني  معاويه و يزيد و زماني انگليس و د ر حال حاضر دولت زورگو و قلدرآمريکا مي باشد.

آقاي عباس زاده در ادامه به بيان علل انطبقاق استکبار بر دولت آمرکا پرداخت وگفت: دولت امريکا به علتهاي مختلف و  از جمله بيان خود آمريکاييها مبني بر اينکه  خود آمريکاييها داعيه رهبري جهان را داشته و دارند، عملکرد آمريکا در نقاط مختلف جهان و همچنين احساسس ملتهاي ستمديده عالم از جمله علل  ناميدن دولت آمريکا به عنوان استکبار است.

آقاي عباس زاده در ادامه به بيان علل دشمني آمريکا با ملت ايران پرداخت و بيان داشت: وجود انقلاب اسلامي به عنوان منبع بيداري اسلامي در سطح  جهان و منطقه، ساقط کردن رژيم شاه و از دست دادن بزرگترين پايگاه آمريکا در منطقه، وجود ايدئولوژي پويا و زنده تشيع که مي­تواند يک منبع الهام بخش براي جهان باشد و  دستيابي ايران به انرژي  هسته­اي از جمله علل دشمني رژيم آمريکا با نقلاب اسلامي است.

در ادامه مراسم از دانشجويان برتر  گروههاي آموزشي تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها