بیانیه اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه ایلام به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان

خانه خبرها

يوم الله سيزده آبان نماد انقلابي به پيش آهنگي نسلي نو و راهبري پير مدبري است كه رهروانش بر گلدسته‌هاي رفيع خاكش اذان شهادت سر داده‌اند. يادآور حماسه بزرگ مرداني است كه جاودانگي استكبارستيزي و استبدادگريزي اسلام ناب را در پس نفرت از وطن‌فروشي و بيگانه‌پرستي به بار نشسته‌اند. همان سربازان خميني كبير كه در آغازين روزهاي نهضت به گهواره، در اوج نهضت در كوچه و خيابان و در سال‌هاي پس از آن در دشت و شهر و كوه و بيابان يكبار براي هميشه راه را بر بازگشت مستكبران ديروز و مزدوران امروز بستند، آنان كه در سال شگفتي‌ساز 57 به دست سفاكان استبداد به خاك و خون كشيده شدند و نهال پايداريشان يك سال بعد جاسوس خانه استكبار را درهم کوبيدودرس فراموش ناشدني به استکبارجهاني داد.

دانشگاه ايلام ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين روز سرنوشت‌ساز، مواردي چند را به اطلاع دانشجويان عزيز مي‌رساند:

1- يوم‌الله 13 آبان، روز مبارزه با استكبار جهاني است و پيام مهم آن نيز حضور آحاد ملت از مرد و زن و بزرگ و كوچك در صفوف بهم فشرده اين مبارزه تاريخي و ازلي است، پيامي كه در گذر زمان هرگز غبار كهنگي به خود نديده است و گواه آن نيز رشد فزآينده آرمان‌خواهي و عدالت‌طلبي در اقصي نقاط جهان و استحكام بيش از پيش پايه‌هاي نظام اسلامي ميهن عزيزمان است، بدون شك اين مبارزه هرگز مشغول مرور زمان نخواهد شد و سران استكبار جهاني نيز قطعا تا به امروز به فراست دريافته‌اند كه انقلاب ما در مسيري بي‌بازگشت تا رفع فتنه در جهان امتداد خواهد يافت.

2- همان‌گونه كه حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) در سفر اخير به قم نيز به صراحت بيان فرمودند انقلاب ما محدود به مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي نبوده و حائز اهداف جهاني است. امروزه با گذشت قريب به نيم قرن از آغاز حركت بنيادين خميني كبير، نه تنها در ايران كه در سراسر منطقه و حتي فراتر از اشل جغرافيايي و فكري جهان اسلام در متن ملت و حاكميت نظام سلطه نيز جوانه‌هاي انديشه‌هاي ناب آن پير فرزانه كه منبعث از فرامين هدايت‌گر دين مبين محمدي (ص) است، در ابعاد مختلف سياسي و اجتماعي به بار نشسته است و به وضوح فرزندان مسلمان وي در اقصي نقاط جهان منادي شكست هيمنه زورگويان عالم‌اند. بدون شك استخوان‌هاي پوسيده امپرياليسم در لواي كاپيتاليسم، تاب بلوغ نسل‌هاي آرمان‌خواه و آزاده جهان را نخواهد داشت و دير يا زود صداي شكستن هيبت بلوك مستكبر غرب نيز چونان شرق ديروز به گوش خواهد رسيد.

3- تاكيد چندين باره حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) در مناسبت‌هاي مختلف بر لزوم سياسي بودن دانشجو و دانشگاه ضمن پرهيز از سياست‌زدگي ، دليل روشني بر ضرورت حضور آگاهانه، آرمان‌گرايانه، عالمانه و عدالت‌طلبانه جنبش دانشجويي در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي كشور است. اگر نبود تفكر حكيمانه و تلاش آينده‌نگرانه آن بزرگوار در سال‌هاي نه چندان دور كه بسياري از عاليجنابان ديروزي و تجديدنظر طلبان امروزي سعي در دور نگه داشتن جريان‌هاي دانشجويي از ورطه سياست داشتند، امروز شايد جنبش دانشجويي از چنين موقعيت و اعتباري برخوردار نبود و به يمن سياست‌هاي روشنگرانه ايشان دانشجو كماكان در صحنه حاضر است و به جرات مي‌توان ادعا نمود كه هيچ جريان يا گروه داخلي بدون حمايت منطقي جامعه دانشجويي توفيق چنداني در عرصه‌هاي داخلي و خارجي نخواهد يافت.

مجموعه دانشگاه ايلام چونان پيكره عظيم اين درخت پاك، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند امام راحل و به تاسي از منويات رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز، در خط مقدم جبهه مقابله با استكبار جهاني، مقتدرتر و مستحكم‌تر از هميشه با اتكال به قدرت لايزال حضرت حق و اعتقاد قلبي و فطري به تحقق وعده الهي، چراغ بصيرت به دست، خائنان داخلي و متجاوزان خارجي را به كلاس‌ درس‌هاي تكراري عقوبت فراموش ناشدني گمراهان فرا مي‌خواند.

به ياري قادر متعال و با استعانت از معصومين، روح بلند و ملكوتي امام، ارواح طيبه شهدا و انفاس طاهر و مسيحاي رهبر والاگهر، پايبندي خود را به صراط حق اعلام و ضمن آرزوي تعجيل در فرج حضرت وليعصر (عج)، برقراري نظام شكوهمند و عدالت‌گستر جهاني موعود را مسئلت داريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها