بسته خبری روابط عمومی دانشگاه(14/8/90)

خانه خبرها
جدول آماري جزئيات ثبت پايان نامه/ دانشگاهها و رشته هاي داراي بالاترين آمار

بالغ بر 50 هزار پايان نامه از بهمن ماه سال 87 تاکنون در پايگاه ثبت پايان‌نامه‌هاي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران به ثبت رسيده که بيشترين آن مربوط به گروه علوم انساني بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت پايان نامه از بهمن ماه 1387 در پايگاه جديد پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران آغاز شده و از آن زمان تاکنون بالغ بر 50 هزار پايان نامه در پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه ها و رساله‌هاي تحصيلات تکميلي کشور به ثبت رسيده است.

بيشترين پايان‌نامه ‌هاي ثبت شده در اين پايگاه مربوط به گروه علوم انساني با 21 هزار و 775 رکورد بوده و پس از آن به ترتيب گروه علوم پايه با 11 هزار و 555 رکورد، گروه فني و مهندسي با 10 هزار و 365 رکورد، گروه کشاورزي با 5 هزار و 331 رکورد، گروه هنر با يک هزار و 640 رکورد و گروه علوم پزشکي با يک هزار و 75 رکورد در رتبه هاي بعدي ثبت پايان نامه قرار دارند.

 در ميان پايان نامه هاي رشته هاي مختلف تحصيلي، رشته شيمي بالاترين آمار ثبت را به خود اختصاص داده به طوريکه يک هزار و 778 پايان نامه ثبت شده مربوط به رشته شيمي بوده و رشته هاي رياضي، روانشناسي، فيزيک و حقوق در جايگاه هاي بعدي از نظر ميزان ثبت پايان‌نامه در اين پايگاه قرار دارند.

 به گزارش مهر، از ميان تمامي مراکز دانشگاهي 181 مرکز دانشگاهي بيش از 4 عنوان پايان نامه را در سايت پژوهشگاه ثبت کرده اند به نحوي که دانشگاه تربيت مدرس با 4هزار و 205 رکورد بيشترين آمار ثبت پايان نامه را در ميان مراکز دانشگاهي از آن خود کرده و پس از آن دانشگاه‌هاي پيام‌نور مرکز تهران، علامه طباطبايي، فردوسي مشهد و اصفهان به ترتيب رتبه دوم تا پنجم را از آن خود کرده اند.

جداول بيشترين پايان نامه هاي ثبت شده

بيشترين گروه پايان نامه هاي ثبت شده

تعداد پايان نامه ها

علوم انساني

 21 و775 رکورد

علوم پايه

 11 هزار و 555 رکورد

فني ومهندسي

 10 هزار و 365 رکورد

کشاورزي

 5 هزار و 331 رکورد

هنر

 يکهزار و 640 رکورد

علوم پزشکي

 يکهزار و 75 رکورد

بيشترين رشته هاي ثبت پايان نامه

بيشترين مراکز دانشگاهي ثبت پايان نامه

شيمي

تربيت مدرس

رياضي

پيام نور

روانشناسي

علامه طباطبايي

فيزيک

فردوسي مشهد

حقوق

اصفهان

شرايط جديد خدمت سربازي تصويب و ابلاغ شد

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح از ابلاغ شرايط جديد خدمت سربازي از سوي فرمانده معظم کل قوا خبر داد و گفت: شرايط ادامه تحصيل مشمولان در دانشگاهها مشخص شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سردار موسي کمالي در مورد شرايط جديد خدمت سربازي اظهار داشت: بنا به پيشنهاد ستادکل نيروهاي مسلح و موافقت مقام معظم فرماندهي کل قوا، داماد (همسر فرزند) يا يکي از اقوام درجه يک جانبازان قطع نخاعي فاقد فرزند ذکور سالم، بنا به تائيد بنياد شهيد و امور ايثارگران با انتخاب و معرفي جانباز به عنوان هميار از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است. 

وي ادامه داد: با توجه به مشکلاتي که جانبازان قطع نخاعي با آن مواجه هستند اين پيشنهاد براي کمک به انان ارائه شده است و بنياد شهيد بايد افراد واجد شرايط را بنا به انتخاب جانباز به سازمان وظيفه عمومي معرفي کند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح در مورد ادامه تحصيل مشمولان گفت: مدت معافيت تحصيلي دانشجويان براي مقطع کارداني، کارشناسي و کارشناسي ارشد و دکتري ناپيوسته 3 سال، کارشناسي پيوسته 6 سال و کارشناسي ارشد و دکتري پيوسته 8 سال و دکتري تخصصي 5 سال است و دانشجويان بايد طوري برنامه ريزي کنند که در مدت مذکور،تحصيل خود را به اتمام رسانند.

کمالي افزود: البته دانشگاه ها در مواقع ضروري مي توانند با تشکيل کميسيون موارد خاص حداکثر 2 ترم علاوه بر مدت فوق به دانشجويان اجازه ادامه تحصيل دهند و پس از پايان مدت مذکوز، دانشگاه حق ثبت نام دانشجويان را ندارد و بايد آنها را براي انجام دوره خدمت ضرورت به سازمان وظيفه عمومي معرفي کند.

وي تاکيد کرد: در موارد استثنايي سازمان وظيفه عمومي مي تواند با تشکيل کميسيوني، وضعيت دانشجويان را بررسي و براي کساني که به دليل مشکلات موفق به اتمام تحصيل نشده ولي در مدت محدود قادر به ادامه تحصيل هستند با حفظ وضعيت غيبت، به مدت يک يا دوترم اجازه ادامه تحصيل صادر کند.

جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: مشمولان غايب حق ادامه تحصيل ندارند و مرحله اخطار به مشمولان غايب از طريق کلانتري ها و دستگيري کساني که با توجه به اخطار اوليه خود را معرفي نکرده اند شروع شده است.

کساني که در سال 90 به خدمت اعزام شوند در شمول مقررات اين سال هستند و در صورت افزايش مدت خدمت سربازي اين موضوع شامل آنها نمي شود.

پادشاه بحرين به انتشار فيلم غير اخلاقي اش تهديد شد

همسر ديکتاتور مخلوع مصر پادشاه بحرين و ديگر مقامات کشورهاي عربي را به انتشار فيلم غيراخلاقي شان در صورت عدم دفاع از حسني مبارک تهديد کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري رئيس التحرير، سوزان مبارک همسر حسني مبارک ديکتاتور مخلوع مصر اخيرا سران عرب را تهديد کرده در صورت عدم ممانعت از محاکمه مبارک فيلم هاي غير اخلاقي آنها را منتشر خواهد کرد.

سوزان مبارک در ادامه تهديدات خود خطاب به ديکتاتورهاي عرب و مقامات کشورهاي عربي به ويژه حاشيه خليج فارس اعلام کرد که 40 فيلم غير اخلاقي 30 ساعته از اين افراد در اختيار دارد که "صفوت شريف" آنها را ضبط کرده است.

در راستاي اين تهديد و در نخستين اقدام در شبکه اجتماعي فيسبوک در صفحه اي اين پرسش مطرح شده که آيا پادشاه بحرين داراي رسوايي جنسي است.

بسيج به زودي در عرصه سايبر شگفتي مي‌آفريند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه اگر آمريکائيها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمي بريم چون شليک به جسد مرده بي فايده است، خبر داد: بزودي شاهد شگفتي سازي بسيج در عرصه سايبر خواهيم بود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه اگر آمريکائيها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمي بريم چون شليک به جسد مرده بي فايده است، خبر داد: بزودي شاهد شگفتي سازي بسيج در عرصه سايبر خواهيم بود.

سردار محمد رضا نقدي درگفتگو با مهر، در خصوص طرح هدفمند ترور شخصيتهاي نظامي ايران بويژه فرمانده سپاه قدس از سوي آمريکايي ها گفت: آنها ماهيت خود را با اين اظهارات نشان داده اند و اگر آنها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمي بريم چون شليک به جسد مرده بي فايده است.

وي با تاکيد براينکه آمريکا ديگر مرده است و اين اظهارات آنها نيز جزء تلاشهاي مذبوحانه شان است، گفت: به هرحال خون ملت ايران هميشه بيدار بخش بوده است چون آنها نتيجه اين کار پليد خود را در ابتداي انقلاب ديدند و فهميدند هرچقدر که از ما بکشند مردم ما بيدارتر خواهند شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه مردم وابستگي شان به انقلاب عميق تر شده است، گفت: آنها اگر باز هم مي خواهند کار پليد ترور را تجربه کنند بايد منتظر رسواييهاي بزرگي هم باشند.
وي با اشاره به اينکه دشمنانمان هم اکنون به تناقض گويي افتاده اند، گفت: آنها به اسم مبارزه با تروريسم به ايران اتهام مي زنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند و از طرفي ديگر با طرح چنين اظهاراتي رسما به تروريست بودنشان اعتراف مي کنند.

نقدي اضافه کرد: البته خواست خداست که اينها به زبان خود اعتراف کنند تروريست هستند تا درپيش چشم افکار عمومي دنيا رسوا شوند.

وي در ادامه در بيان تفاوت مراسم برائت از مشرکين امسال با سالهاي گذشته نيز گفت: مراسم برائت از مشرکين در حال حاضر از فضايي که سالهاي قبل داشتيم عبور کرده است چون در سالهاي اول انقلاب مردم دنيا با اين شعارها آشنا نبودند مسلمانان اين فرهنگ و ادبيات مبارزه با سلطه گران را هنوز ياد نگرفته بودند و برگزاري مراسم برائت از مشرکين نقش بسيار حياتي در انتقال اخبار و اطلاعات و شيوه هاي مبارزه عليه ظلم و زور داشت درحاليکه امروز با به راه افتادن موج بيداري اسلامي در دنيا شرايط بطور کلي تغيير کرده است و فکر مي کنم مراسم برائت از مشرکين امسال با شکوهتر از سال گذشته برگزار شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در عين حال هشدار داد: اگر سعوديها يا عوامل صهيونيستي بخواهند جلوي برگزاري اين مراسم را بگيرند نتيجه خوبي نخواهند گرفت.

وي با بيان اينکه امروز بدون اينکه ايرانيها بخواهند اعلام برائت از مشرکين کنند خودبخود موج اين جريان دنيا را فراگرفته است بطوريکه مستکبران مستاصل شده اند، گفت: بزودي جنبش وال استريت که در آمريکا آغاز شده موجب فروپاشي آمريکا واسرائيل و حتي اتحاديه اروپا خواهد شد. نقدي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص تربيت نيروهاي بسيجي براي جبران خلاء ايدئولوژي که هم اکنون در جهان بوجود آمده است، اظهار داشت: همانطور که در گذشته شاهد فروپاشي سوسياليست بوده ايم امروز هم شاهد فروپاشي ليبراليسم هستيم.

وي در عين حال تصريح کرد: البته فروپاشي انجام شده و هم اکنون روند ظهور و بروز خود را طي مي کند تا نهايتا مهر ابطال بخورد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد براينکه هيچکس شک و ترديدي ندارد در اينکه امروز تفکر سوسياليست و ليبراليسم پاسخگوي اداره جامعه بشري نيست، گفت: دموکراسي ساختگي هم که نظام سرمايه داري ايجاد کرده بود با ايجاد جامعه مدني در غرب شکست خورد.

وي اضافه کرد: غربيها با ايجاد احزاب و سنديکاهايي که از سوي صهيونيستها مديريت مي شد مي خواستند عواطف و افکار ملتها را تحت کنترل خود قرار دهند و از اين تشکلهاي ساختگي بعنوان سوپاپ اطمينان براي حاکمان زورگو و ديکتاتور استفاده کنند، البته آنها سالها توانسته بودند که مردم خود را به اين شکل استثمار کنند اما خوشبختانه اين خط شکسته شد و رسوايي احزاب، سنديکاها و جريانات برملا شد.

نقدي با بيان اينکه امروز مردم متوجه شده اند که بايد خودشان به صحنه بيايند و فارغ از هرگونه وابستگي به تشکلات جامعه مدني ساخته و پرداخته نظام سرمايه داري نقش آفريني کنند، گفت: درحال حاضر هم اين موج بيداري اسلامي که در جهان به راه افتاده است از انقلاب اسلامي الهام گرفته است چون مردم ايران در آن زمان يکپارچه به صحنه آمدند و همه جريانات سياسي که به هرحال به نحوي به شرق و غرب وابسته بودند در دوران انقلاب اسلامي شکست خوردند.
وي تصريح کرد: اين حرکت آزاديبخش را مردم دنيا از انقلاب اسلامي ياد گرفته اند که هم اکنون اين کار را انجام مي دهند و تکرار مي کنند و دولتمردان خود را مبهوت کرده اند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد براينکه دنيا براي کنار زدن طاغوتها و اداره جامعه به يک فرمول جامع و کامل نيازمند است که از نظر ما اين فرمول چيزي جز برپايي حکومت اسلامي نيست، گفت: حکومت اسلامي ?? سال در ايران تجربه شد و در سخت ترين شرايطي که همه قدرتهاي مستکبر و زورگوي دنيا عليه آن متحد شدند توانست بر روي پاي خود بايستد و به پيشرفتهاي بزرگي در همه عرصه ها از جمله پيشرفت هاي هسته اي دست پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: طبيعتا حکومت اسلامي که در اين شرايط خود را نشان داده است مي تواند الگويي براي کل بشريت باشد بنابراين بايد تلاش کنيم که اين الگو را بدون عيب و نقص به جامعه بشري ارائه دهيم و اين رسالت سنگيني است که امروز پيش رو داريم و از رسالت مبارزه براي سقوط طاغوتها خيلي سخت تر است.

نقدي در پايان در خصوص نقش آفريني بسيج در عرصه سايبري نيز گفت: شايد در گذشته بعضي از مقررات نظامي را طوري به بسيج تعميم داده بودند که امکان حضور اين نهاد در عرصه سايبر محدود شده بود درحاليکه ما سعي کرديم همه اين مقررات را کنار بگذاريم و مجال بدهيم تا بسيجيان بتوانند در اين عرصه هم نقش آفريني خود را داشته باشند و طبيعتا هرچه جلوتر برويم اثرگذاري بسيجيها در اين عرصه بيشتر خواهد شد و بزودي شاهد شگفتي سازيهاي بسيج در اين عرصه خواهيد بود.

نامه دانشجويان ايراني به دانشجويان آمريکايي

دانشجويان ايراني به دانشجويان آمريکايي درباره افشاي اسناد تروريستي آمريکا نامه اي ارسال کردند.
به گزارش اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر کشور، نامه به اين شرح است:

برادران و خواهران دانشجو سلام در اين نامه مي خواهيم به شما بگوييم، آنچه را که سالها دولتمردان شما در حق ملت ايران روا داشته اند اما معتقديم خوي دانشجويي متفاوت از خوي دولتمردان شماست.

?? سال پيش دانشجويان ايراني سفارتخانه منسوب به کشور شما در ايران را اشغال کردند و خواستار رسيدگي به حقوق از دست رفته‌ خود شدند و ما امروز نيز شاهديم که دانشجويان کشور شما در به همان دسته اي معترض شده اند که سال ???? دانشجويان ايراني به انان معترض بودند.
شما دانشجويان آمريکايي امروز در حالي به آن
?درصد چپاولگر معترض هستيد که دانشجويان ايراني ?? سال پيش به آن معترض بودند اما روي سخن ما چيز ديگري است.

نظريه‌پردازان آمريکايي به درستي دريافتند گفتماني که مي‌تواند در برابر گفتمان ليبرال سرمايه‌داري قد علم کند گفتماني است که در ايران مديريت مي‌شود؛ گفتماني که ? حرف اصلي داشت: اول؛ "مدل حکومتي" به اين معني که "دين" با فرمول "مردم‌سالاري ديني" جامعه را اداره مي‌کند؛ دوم؛ کارآمدي اين مدل است که حاکمان آمريکا در طول ساليان پس از انقلاب اسلامي ايران خواسته اند با ترفندهاي گوناگوني چون کودتا، جنگ ? ساله، تحريم‌هاي اقتصادي، تحريم هاي علمي، کودتاي مخملي و هجمه‌هاي فکري آن را به چالش بکشاند.

اکنون جمهوري اسلامي در حال اثبات کارآمدي خود است. نظام سرمايه داري که مي خواست کارآمدي اين نظام را زير سوال ببرد اکنون خود با اين علامت سوال بزرگ تجمع کنندگان در خيابان‌هاي "وال استريت" مواجه است و امروز شما دانشجويان آمريکايي به همان ? درصدي معترض شده ايد که سال ?? دانشجويان ايراني به آن معترض بودند.

چندي پيش حاکمان کشور شما به بهانه سرکوب تروريست و در اصل براي منحرف کردن اذهان جهاني از قيام شما دانشجويان، کشور ما را متهم به ترور سفير عربستان در کشور آمريکا کردند چيزي که بيش تر از هر چيز، مايه خنده‌ي ما و شما شد اما چند روزي است که حاکمان کشور شما صريحا اعلام کرده اند که بايد مسئولان کشور ما را ترور کنند و از اعلام صريح آن هم ابايي ندارند! البته تحميل ? سال جنگ به ملت ايران، طراحي ترورهاي کور و تقويت گروهک‌هاي تروريستي همچون سازمان مجاهدين خلق، تحريم‌هاي اقتصادي پي در پي و متحجرانه، حمله ناو آمريکايي به هواپيماي مسافربري ايراني در خليج فارس و کشتار صدها انسان بي‌گناه و ترور دانشمندان هسته‌اي و اساتيد دانشگاهي ما همچون شهيدان علي‌محمدي و شهرياري بدست مجيد جمالي فشي که دراعترافات خود از حمايت و طرح‌ريزي مقامات آمريکايي وصهيونيستي موساد و سيا براي اين ترور خبر داده بود و اعترافات عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي جندالشيطان که هزاران زن و کودک را با کمک مقامات کاخ سياه در ايران، پاکستان و افغانستان و ساير کشورهاي منطقه ترور کرد اينها بخشي از هزاران موردي است که ملت ايران با مقاومت بزرگ خود در مقابل تمامي آن‌ها صبورانه ايستادگي کرد و از ارزش‌هاي خود حتي يک قدم هم عقب‌نشيني نکرد. اما دولتمردان شما چه کردند؟ غير از اينکه پشت چهره هاي روشنفکرانه و دلسوز ملت ايران بر عداوت خود افزودند.

اي دانشجويان دانشگاه‌هاي آمريکا امروز ما ديگر تاب تحمل تهمت ها و اهانت ها و زورگويي هاي دولتمردان شما را نداريم و اکنون با انتشار ??? سند درباره تروريست بودن دولت مردان آمريکا، آبروي آنها را خواهيم برد و با تمام توان از ?? درصد مخالفان سياست‌هاي آمريکا در داخل و خارج اين کشور حمايت مي‌کنيم و دولتمردان اين کشور را تحت تعقيب قرار خواهيم داد چه اينکه آنها نه نزد ما و نه نزد شما و نه نزد هيچ ملت آزاده اي آبرويي ندارند.

ما ?? سال پيش بر اساس اسناد موجود در لانه جاسوسي نشان داديم که آمريکا به دنبال فروپاشي نظام نوپاي اسلامي ما بود و اکنون هم اسنادي داريم که نشان مي دهد آمريکا با هدايت تروريست‌ها قصد دارد کشورها و کساني را که عليه آمريکا هستند هدف قرار دهد.

اسنادي در دست داريم که نشان مي دهد نه تنها آمريکا افراد را مديريت مي‌کند بلکه در سندي ديگري مشخص است که دولتمردان آمريکايي با هدايت تروريست‌ها و پشتيباني مالي از آنان عليه تاسيسات و زير ساخت‌هاي کشورها فعال هستند.

دبير کل سازمان ملل بايستي طبق کنوانسيون اين اسناد را در اختيار ساير کشورها قرار دهد و تعقيب دولت آمريکا در دستور کار باشد.

اما ما دانشجويان ايراني اين اسناد را در دانشگاه هاي خود نيز منتشر مي کنيم و از شما نيز مي خواهيم تا اين اسناد را در دانشگاه هاي خود منتشر کنيد ودراختيار تمامي دانشجويان آزاده خواه جهاني قرار دهيد

جزييات تلاش آمريکا براي ترور سردار قاسم سليماني

منابع خبري جزئيات تازه‌اي از تلاشهاي سازمان جاسوسي امريکا "سيا" براي ترور سرلشکر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس فاش کردند.

به گزارش «واحد مرکزي خبر» «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورميانه در سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) و عضو بنياد «دفاع از دموکراسي‌ها» گفت: سپاه پاسداران ايران را نمي‌توان مرعوب کرد مگر اينکه اعضاي آن را بکشيم.

اين مقام آمريکايي به صراحت به نام سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران اشاره و تصريح کرد:"وي را بايد بکشيم". وي در اين خصوص افزود: "قاسم سليماني بسيار سفر مي‌کند... تکان بخوريد... تلاش کنيد او را بکشيد".

جمعي از نمايندگان کنگره امريکا نيز به دولت اين کشور پيشنهاد کردند ترور مسئولان ايراني را بخصوص در نيروي سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

«جک کين» رئيس سابق نيروي زميني ارتش آمريکا در جلسه استماع کنگره در اين خصوص گفت: چرا مسئولان ايراني را نمي‌کشيم؟ چرا ما آنها را ترور نکنيم؟ نمي‌گويم اقدام نظامي کنيم ولي عمليات ترور را پيشنهاد مي‌کنم. تا کنون جزئيات بيشتري از طرح مقامات امريکايي در اين خصوص منتشر نشده است

اعلام مبلغ عيدي كارمندان دولت

عيدي كارمندان دولت در بودجه سال آينده ??? هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايسنا، براساس آنچه در بخش‌نامه بودجه سال ???? كل كشور آمده، مبلغ پاداش پايان سال يا عيدي كارمندان و بازنشستگان دولت ??? هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در بخش‌ ضوابط مالي ناظر بر تهيه و تنظيم بودجه سال آينده كل كشور كه به عنوان جزئي بخش‌نامه بودجه توسط معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور ابلاغ شده، عيدي به ازاي هر نفر كارمند و بازنشسته در بودجه سال ???? رقمي معادل سه ميليون و ??? هزار ريال منظور شده است. در اين بخش‌نامه تاكيد شده كه مبلغ قطعي پاداش پايان سال به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد

قطعنامه پاياني تظاهرات سيزدهم آبان

ايسنا: تظاهرات سراسري يوم الله سيزدهم آبان امسال با قرائت قطعنامه‌اي پايان يافت.

در اين قطعنامه آمده است:

« اذا جاء نصرالله و الفتح و رايت الناس يدخلون في دين الله افواجا، فسبح بحمد ربک و استغفره انه کان توابا

(سوره نصر)

سيزدهم آبان ماه، يکي از آموزنده‌ترين صحنه‌هايي است که مقاومت، پايداري و اراده مستحکم ملت رشيد و انقلابي ايران، براي پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در آن مي‌درخشد.

يوم الله عظيمي که حوادث تاريخ‌ساز سه گانه آن، پيدايش انقلاب اسلامي و بلکه نهضت بيداري جهاني در تاريخ معاصر را رقم زدند.

تبعيد حضرت امام خميني (ره) از ايران به ترکيه در سال 1343 به علت اعتراض به لايحه ننگين کاپيتولاسيون، کشتار دانش‌آموزان انقلابي در سال 1357 توسط دژخيمان پهلوي و تسخير لانه جاسوسي آمريکا با عزم دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در سال 1358، خاطرات الهام بخشي است که در سيزدهم آبان ماه، حقيقتي بزرگ به نام "استقلال طلبي، آزادي خواهي و اسلام جويي" ملت ايران را تبلور بخشيدند.

اينک در شرايطي که با وجود طرح‌ها، راهبردها و سناريوهاي ساختگي استکبار جهاني براي ايجاد هراس از اسلام عزيز و طرح اتهام‌هاي واهي و دروغين عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي، امواج انقلاب و بيداري فراتر از جهان اسلام حتي قلب اروپا و آمريکا را نشانه گرفته است و سنگرهاي نظام سلطه پي‌درپي به تسخير ملت‌ها درمي‌آيد و وحشت و نگراني از نهضت ضدسرمايه‌داري، اتاق‌هاي فکر کاخ سفيد را در ضعيف‌ترين دوران تاريخي خود قرار داده است و از ادعاي ابرقدرتي بلامنازع دولت آمريکا جز مترسکي پوسيده ديده نمي‌شود و عالم بشريت مي‌رود تا خود را مهياي برگزاري جشن فروپاشي نظام ليبرال ـ دموکراسي غربي و سردادن طنين آزادي و رهايي از کنار کاخ‌هاي ويران شده سلطه‌گران و زورگويان تاريخ کند، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسري يوم الله سيزدهم آبان ماه و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني با فرياد رساي بانگ تکبير مواضع خود را به جهانيان اعلام مي‌کنيم:

1 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ يوم الله سيزدهم آبان‌ماه، وحدت، اتحاد، همدلي و يکپارچگي ملي حول محور ولايت فقيه و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) را عامل شکست نقشه‌ها و سناريوهاي شيطاني دشمنان ايران اسلامي و ضامن تداوم پيشبرد اهداف متعالي انقلاب و نظام دانسته و برضرورت تعميق و تقويت همه جانبه آ‌ن بين آحاد جامعه، به ويژه نخبگان، برجسته‌گان و خواص کشور تاکيد مي‌کنيم.

2 ـ ملت مسلمان و ظلم‌ستيز ايران با حمايت از امواج بيداري اسلامي و تبريک پيروزي مردم مسلمان و انقلابي کشورهاي تونس، مصر و ليبي در برابر ديکتاتورهاي تحت حمايت آمريکا و رژيم صهيونيستي و آرزوي به‌روزي ملت‌هاي مسلمان يمن و بحرين و با اميد به آزادي تمامي جهان اسلام از يوغ سلطه‌گران، به آنان هشدار مي‌دهيم مراقب نقشه‌ها، ترفندها و سناريوهاي خطرناک انحراف و تداوم نفوذ استکبار در کشور خود بوده و با بيداري و هوشياري، هرگونه اقدام براي حضور و دخالت در کشورشان را از آنان سلب کنند.

3 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سيزدهم آبان‌ماه، شکل‌گيري بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و اعتراضات 99 درصد جامعه جهاني عليه نظام سلطه سرمايه‌داري پيوند خورده با صهيونيسم بين‌الملل در غرب را امتداد امواج انقلاب اسلامي در جهت دستيابي به عدالت، معنويت و عقلانيت دانسته و به سردمداران نظام سلطه ـ به ويژه دولت آمريکا ـ هشدار مي‌دهيم ضمن توجه به پيام "جنبش وال‌استريت" و نهضت ضد سرمايه‌داري بر مطالبات ملت خود، و نيز ساير ملت‌هاي حق‌طلب گردن نهاده و از ادامه سياست‌هاي استکباري و حمايت از اقليت يک درصدي فاسد و حاکم بر مقدرات اکثريت جهان دست برداشته و زمينه‌هاي مشارکت واقعي مردم را براي اداره امور جوامع خود فراهم کنند.

4 ـ ملت انقلابي و استکبارستيز ايران اسلامي، ضمن ستايش مقاومت و ايستادگي مردم مظلوم فلسطين در برابر رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي و تاکيد بر ضرورت تداوم مقاومت تا اخراج کامل اشغالگران، بازگشت فلسطيني‌ها به کشور خود و برگزاري انتخابات آزاد را تنها راه حل قضيه فلسطين مي‌داند.

5 ـ ملت آزاده و ظلم‌ستيز ايران با تبريک مقاومت پيروزمندانه ملت عراق، آغاز خروج اشغالگران از اين سرزمين اسلامي را مقدمه فراهم شدن مردم سالاري ديني دانسته و ضمن ياد‌آوري لزوم هوشياري عراق اسلامي در برابر تلاش آمريکايي‌ها براي طراحي نوعي مهندسي تجاوزگرانه براي بقاء و تدوام حضور نامشروع در اين کشور، بر تحقق خواست آنان مبني بر خروج اشغالگران تا آخرين نفر، تاکيد مي‌کند.

6 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سيزدهم آبان‌ماه، نقض کامل حقوق بشر به ويژه در عراق و افغانستان، سلب آزادي از ملت‌ها و حمايت از جنايات دولت‌هاي سرسپرده، توليد سلاح‌هاي هسته‌يي و کشتار جمعي، تجاوز و جنگ افروزي و تخريب محيط زيست، اعمال فشارهاي سياسي و تحريم‌هاي اقتصادي، هدايت و حمايت ترورها و تروريست‌ها در ايران و منطقه و ترويج آشکار تروريسم دولتي و سناريوسازي رسانه‌يي عليه نظام‌هاي مردمي با حمايت رژيم غصب اسراييل را بخشي از اقدامات جنايتکارانه آمريکا در اقصي نقاط جهان دانسته و ضمن ابراز انزجار و تنفر از سياست‌هاي ظالمانه و متکبرانه استکبار جهاني، رسيدگي جدي به جرايم دولتمردان آمريکا و محاکمه آنان در دادگاه‌ها و مجامع ذي‌صلاح بين‌المللي را خواستاريم.

7 ـ ملت شهيدپرور ايران اسلامي، هم‌چنان آمريکا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يک خود دانسته و اظهارات سخيف و اتهام‌آميز برخي مقامات آمريکايي عليه ايران و تهديد فرماندهان شجاع و مومن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ترور را مصداق بارز تروريسم دولتي و بيانگر درماندگي و استيصال کاخ سفيد در برابر آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي مي‌داند و ضمن محکوم کردن مواضع استکباري دولتمردان آمريکا و درخواست اقامه دعوي توسط دستگاه قضايي کشور، حمايت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي قدس ـ به عنوان رکن رکين نظام و ميهن اسلامي ـ اعلام مي‌دارد.

8 ـ ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات، همراه با ساير آحاد و اقشار ملت رشيد، انقلابي و ولايت‌مدار ايران، ضمن ميثاق مجدد با آرمان‌هاي بلند حضرت امام (ره) و شهيدان گران‌قدر انقلاب اسلامي و تجديد بيعت راستين و ناگسستني خود با ولي امر مسلمين، حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي)،‌ رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون را فصل‌الخطاب همگان دانسته و بر لزوم تلاش قواي سه‌گانه و تمامي جريان‌ها و جناح‌هاي سياسي معتقد به انقلاب و نظام براي به کارگيري کليه ظرفيت‌هاي و فرصت‌هاي ملي در جهت تحقق منويات معظم له تاکيد مي‌کنيم.»

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها