مصاحبه اختصاصی دکتر حاجی کریمی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی

خانه خبرها

ا-آقاي دکترلطفا توضيحي در مورد بيوگرافي و سوابق علمي خودارائه فرمائيد؟

اينجانب حاجي کريمي عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي دانشگاه ايلام ،رشته زمين شناسي و متخصص آبهاي زير زميني ( هيدروژئولوژي  Hydrogeology ) مي باشم ، کارشناسي ارشد گرايش آبهاي زير زميني را در دانشگاه شيراز در سال 1376 با رتبه اول و در اولين آزمون دکتراي داخل کشور در سال 1377 رتبه اول را کسب نمودم . در سال 1382 بعنوان اولين فارغ التحصيل آبهاي زير زميني ( هيدروژئولوژي  ) از دانشگاه شيراز فارغ التحصيل و در راستاي کارهاي تحقيقاتي پايان نامه يک فرصت مطالعاتي شش ماهه در دانشگاه مونتپليد فرانسه استفاده نمودم . پس از فارغ التحصيلي بعنوان هيأت علمي دانشگاه شيراز به مدت دو سال انجام وظيفه نموده و از سال 1384 به دانشگاه ايلام آمدم .

2- در ارتباط با حوزه مطالعاتي و تحقيقاتي خود براي خوانندگان ما توضيح دهيد ؟

زمينه هاي تحقيقاتي اينجانب مسائل مختلف مرتبط با آب بويژه آبهاي زير زميني است ، مطالعات کارست ( karst ) که به بررسي آبهايي که در پيکره کوههاي آهکي مي پردازد در يکي از زمينه هاي اصلي کار اينجانب است . در رابطه با کارها و فعاليت هاي مهندسي مانند بررسي فرار آب از سدها ، نشست آب از تونلها ، مباحث مرتبط با فرسايش و رسوب و مسائل و مشکلاتي که آب براي پروژه هاي فني و مهندسي ايجاد ميکند و همچنين مکان يابي چاههاي تأمين آب ( اعم از شرب و کشاورزي ) از ديگر زمينه هاي فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي اينجانب است .

3- آقاي دکتربه مقالات ،کتب وطرحهاي مطالعاتي که انجام داده ايد اشاره فرمائيد ؟

بنده در زمينه تحقيقات و مطالعات تاکنون 13 مقاله در مجلات معتبر بين المللي ISI  و علمي پژوهشي به چاپ رسانده ام و حدود 64 مقاله در همايش هاي ملي بين المللي در کشورهاي مختلف ارائه نموده ام . حدود 18 پايان نامه کارشناسي ارشد را در دانشگاههاي مختلف راهنمايي و مشاورت نموده و 8 طرح  بويژه طرحهاي تحقيقات کاربردي به انجام رسانده ام . بعنوان تحقيقاتي مختلف ، داور مجلات معتبر ، عضو کميته تحقيقات ادارات و سازمانهاي مختلف مانند سازمان آب منطقه اي ايلام سازمان محيط زيست ، شرکت آب و فاضلاب روستايي ، سازمان هواشناسي و سازمان آب منطقه اي کرمانشاه ، مشاور عالي در طرحهاي بزرگ و ملي مانند سد سيمره و نيروگاه سيمره ، سد و تونل بهشت آباد اصفهان ، طرح انتقال آب سيروان ، تحقيقات آب تهران و .... فعاليت داشته و دارم .

4- روند ارتقاءرتبه علمي جنابعالي چگونه انجام گرفت؟

   براي ارتقاء هرعضو هيأت علمي امتيازاتي در زمينه هاي مختلف از جمله کميت و کيفيت تدريس ، فعاليت هاي پژوهشي ،فعاليت هاي علمي و اجرايي و فعاليت هاي فرهنگي تربيتي مورد نياز است .

پس از تشکيل پرونده و گرده آوري مستندات کليه فعاليتها ، يک کميته بدوي متشکل از 2 دانشيار و يک استاد  از ديگر دانشگاهها اقدام به بررسي فعاليت هاي انجام گرفته توسط عضو هيأت علمي در دانشکده مي پردازد و در صورت تأييد فعاليت ها و تشخيص صلاحيت براي ارتقاء پرونده را به هيأت مميزه دانشگاه ارجاع ميدهد.

 لازم به ذکر است که هيأت مميزه دانشگاههاي ايلام و کرمانشاه بصورت مشترک در دانشگاه رازي کرمانشاه مستقر است . هيأت مميزه نيز ابتدا در يک بررسي مجدد پرونده را در  کميسيون تخصصي مورد ارزيابي عملي قرار داده و در صورت تأييد به هيأت مميزه که هر چند يکبار تشکيل جلسه ميدهد ارجاع مي دهد . پرونده اينجانب پس از طي مراحل فوق در جلسه هيأت مميزه که در دانشگاه  ايلام در تاريخ 10/3/90 تشکيل گرديد مطرح و ارتقاء به درجه دانشياري به تصويب رسيد.

5-وضعيت پژوهشي وعلمي دانشگاه را به چه نحو ارزيابي مي نمائيد؟

دانشگاه  ايلام با توجه به نوپا بودن، موقعيت جغرافيايي و منطقه اي و همچنين بر اساس امکانات موجود جايگاه نسبتاً خوبي از نظر علمي و تحقيقاتي دارد.

معيارهاي ارزيابي از قبيل تعداد مقالات چاپ شده اعضاي هيأت علمي بعنوان يک شاخص پژوهشي و همچنين تعداد دانشجويان که در مقاطع تحصيلات تکميلي پذيرفته مي شوند، بعنوان يک شاخص علمي در اين دانشگاه نويد خوبي براي رشد و بالندگي دانشگاه است ، هر چند که در زمينه علمي و پژوهشي بايستي نگاه و افق ديد وسيع و فراتر از وضع موجود باشد .

انتظار مي رود در جهت فعاليت هاي پژوهشي بودجه هاي بيشتري تخصص يابد و حلقه هاي ارتباطي با جامعه در زمينه هاي پژوهشي توسعه بيشتري  مي يابد تا علوم موجود بيشتر جنبه کاربردي و درآمدزايي داشته باشند .

6- حرف آخر؟

حرف آخر به اقشار مختلف دانشگاه متفاوت است

مسئولين و مديران و کارکنان دانشگاه که زحمت گرداندن و اداره سيستم را متقبل شده اند نهايت تلاش را جهت جذب و جلب بودجه ها و توجهات براي رشد ، گسترش و بالندگي دانشگاه بنمايند همچنانکه مينمايند . با عنايت به توصيه مقام معظم رهبري در سال جهاد اقتصادي فعاليت هاي دانشگاه را جهت رشد و شکوفايي اقتصاد جامعه ، استان و کشور هدايت نمايند.

اعضاء محترم  هيأت علمي در راستاي بکارگيري بيشتر مستندات علمي جديد و تلاش و کوشش بيشتر جهت تربيت دانشجوياني با دانش و متعهد به دين و کشور مبادرت ورزند چرا که اينان فرزندان ما هستند و آينده مملکت در دست اين عزيزان است . بطور فردي يکايک همکاران همانگونه که قابليت رشد علمي خود را تا اين برهه به اثبات رسانده اند توصيه ميکنم از ادامه اين تلاش ، کوشش و پيشرفت علمي فروگذار نکند.

درپايان از جناب آقاي دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه ،معاونين ،رياست دانشکده کشاورزي وتمام همکاراني که درفرايندارتقاء رتبه علمي اينجانب همکاري نموده اند کمال تشکر وقدرداني را دارم .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها