نقد فیلم ظهور نزدیک است درطرح ضیافت اندیشه

خانه خبرها

در راستاي برگزاري جلسات نقد فيلم مربوط به طرح ضيافت انديشه، فيلم ظهور نزديک است توسط حجت الاسلام حسيني نيا عصر روز دوشنبه دهم مرداد در محل سالن فرزانگان مورد نقد و بررسي قرار گرفت .

 حجت الاسلام حسيني نيا در ابتداي جلسه در باره تحليلهاي صورت گرفته در مورد فيلم ظهور نزديک است بيان داشت: بعد از اينکه اين فيلم در قالب سي دي در سطحي گسترده در جامعه انتشار يافت، صاحبنظران سه تحليل عمده دراين باره مطرح کردند:

تحليل اول اين بود که اين فيلم از سوي شرکتهاي صهيونيستي ساخته شده و يا آنها مشوق ساخت اين فيلم بوده اند. دومين تحليل، ساخت اين فيلم را مربوط به جريان انحرافي در سطح کشور دانسته که قصد دارند براي تصاحب دولت يازدهم از اين فيلم بهره برداري نمايند .

 سومين تحليل بيان مي دارد که سازندگان فيلم افراد دلسوزي بوده اند که از سوي عشق و علاقه دست به اين کار زده اند . اما بايد در نظر داشت افراد دلسوز مسائل را طوري مطرح نمي نمايند که باورهاي مردم را مورد حمله قرار داده و زمينه سوء استفاده دشمنان را فراهم نمايند .

حجت الاسلام حسيني نيا افزود: مسئله امامت مهمترين مسئله جهان هستي  بعد از زندگاني پيامبر (ص) مي باشد و اين مقام آنچنان اهميت دارد که فقط دو نفر از پيامبران حضرت ابراهيم و حضرت محمد (ص) اين مقام را کسب کرده اند و با وجود امامت است که زحمـات پيامبران در طول تاريخ از بين نمي رود .

بر اساس حديث جابر تعداد امامان 12 نفر است و نفر دوازدهم که همنام پيامبر است و 40 لقب دارد اکنون از نظرها غايب است و با تحقق شرايطي ظهور آن حضرت محقق خواهد شد .

حجت الاسلام حسيني در ادامه در ارتباط با روايات نقل شده در اين فيلم گفت :در اين فيلم رواياتي مورد بحث قرار گرفته است که در اصل صحت آنها ترديد وجود دارد و همچنين ناقلان اين روايات افراد مطمئني نمي باشند .

 حجت الاسلام حسيني نيا ايراد ديگر اين فيلم را تطابيق انجام شده بر روي اشخاص دانست و گفت: متأسفانه در اين فيلم تطابيقي انجام گرفته که از سوي علما و بزرگان ديني و صاحبنظران مورد نقد جدي قرار گرفته است .

 حجت الاسلام حسيني تأکيد کرد: آمدن حضرت مهدي عج متوقف برعلائم ظهور نيست و آنچه ظهور را محقق مي کند شرايطي است که توسط ائمه اطهار مورد تأييد قرار گرفته است، از جمله تکميل کادر 313 نفر ،چرا که پيروان مهدي (عج) بايد به آن حضرت باور داشته و مانند آن حضرت زندگي نموده و ياور آن حضرت باشند .

 حجت الاسلام حسيني نيا در پايان سه کتاب کمال الدين و اتمام نعمه و غيبت نعماني و غيبت شيخ طوسي را از جمله منابع مهم و معتبر در زمينه زندگي امام دوازدهم و مسئله ظهور عنوان کرد .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها