دکتردانشجو خبر داد:برگزاری جلسات وزارتخانه‌های علوم و دفاع برای بررسی تکنولوژی پهپاد RQ-170

خانه خبرها

به گزارش خبرگزاري فارس، دکترکامران دانشجو وزير علوم، ‌تحقيقات و فناوري با اشاره به نامه خود به سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مبني بر آمادگي دانشگاه‌ها براي بررسي پهپاد جاسوسي آمريکا گفت: طي نامه‌اي به وزير دفاع از نيروهاي مسلح کشور به دليل دستيابي به پهپاد جاسوسي آمريکا تشکر کردم و شک نکنيد اين رويداد آخرين خفت و خاري آمريکا نخواهد بود.

وي افزود: نظام آمريکا نمي‌تواند پايه‌اي داشته باشد و از درون با مشکلاتي روبروست. نظامي که براساس سلطه باشد، پايان کار آن نابودي است.

دانشجو خاطرنشان کرد: نظامي که براساس کرامت انساني نباشد، نمي‌تواند براي انسان‌ها مقبول باشد. پس از دستيابي ايران به پهپاد جاسوسي آمريکا،‌ دولت‌مردان اين کشور دست به تهديداتي زدند که نشان‌دهنده سوزش آنهاست.

وزير علوم تصريح کرد: آمريکا با اقداماتي که پس از دستيابي ايران به پهپاد جاسوسي اين کشور انجام داد، نشان داد هنوز درباره از دست دادن اين هواپيماي بدون سرنشين خود گيج است.

وي در ادامه گفت: طي صحبت‌هايي که با رؤساي دانشگاه‌ها داشتيم، به اين نتيجه رسيديم که جامعه دانشگاهي آمادگي دارد به بررسي پهپاد جاسوسي آمريکا بپردازد.

دکتردانشجو تأکيد کرد: درباره همکاري‌هايي که جامعه دانشگاهي مي‌تواند با نيروهاي مسلح کشورمان در بررسي پهپاد جاسوسي آمريکا داشته باشد، جلساتي با وزير دفاع داشتيم و اگر به جمع‌بندي نهايي برسيم آماده همکاري با نيروهاي مسلح هستيم.

وزير علوم اظهار داشت: دانشگاه‌هاي کشور به ستاد وزارت علوم پيشنهاد دادند که آمادگي دانشگاه‌ها براي بررسي پهپاد جاسوسي آمريکا به وزارت دفاع اعلام شود.

وي در ادامه گفت: يکي از برنامه‌هاي وزارت علوم اين است که نسبتي از پژوهش‌ها و تحقيقات دانشگاهي را به سمت افزايش توان دفاعي کشور اختصاص دهد.

دکتردانشجو در پايان خاطرنشان کرد: بنده در برنامه‌هاي خود به مجلس اعلام کردم 50 درصد توان پژوهشي و تحقيقاتي دانشگاه‌ها را در راستاي افزايش توان دفاعي کشور به کار خواهم گرفت اما تاکنون نتوانستيم اين 50 درصد توان تحقيقاتي دانشگاه‌ها را به افزايش توان دفاعي کشور اختصاص دهيم اما در اين مسير حرکت کرده و به جلو پيش مي‌رويم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها