معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تاسیس باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان در دانشگاه‌ها خبر داد

خانه خبرها

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه آيين‌نامه كرسي‌هاي آزاد انديشي تكميل شده است، اظهار كرد: اين آيين‌نامه به وزير علوم ارائه شده و بزودي ابلاغ  مي شود.به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، دكترغلامرضا خواجه سروي در پنجاهمين گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي و فرهنگي اجتماعي دانشگاه‌هاي كشور، با تاكيد بر اينكه در آيين‌نامه كرسي‌هاي آزاد انديشي برگزاري كرسي‌ها تسهيل شده است، گفت: باشگاه آزادانديشي دانشگاهيان نيز بر اساس آيين‌نامه كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها تاسيس مي‌شود.

وي همچنين از تهيه ساختار معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم خبر داد و گفت: ساختار جديد در اختيار معاونت اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم قرار گرفته و به زودي به دانشگاه‌ها ابلاغ مي شود.

دكتر خواجه سروي در بخش ديگري از سخنان خود ، با اشاره به صدور كارنامه فعاليتهاي  فرهنگي دانشگاهها در سال‌هاي 88 و 89، گفت: بر اين اساس در دهه مبارك فجر از دانشگاه‌هاي برتر تقدير مي‌شود.

وي گفت :  دانشگاهها  گزارش  عملكرد خود  در خصوص تقويت عفاف و حجاب  را   به معاونت فرهنگي وزارت علوم  ارسال كنند  ،  همچنين شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها كه با محوريت دانشگاه مادر هر استان در 20 استان كشور فعال است در سير استانها نيز فعال شوند.

معاون فرهنگي و اجتماعي  وزارت علوم افزود: انتظارداريم   تا اواخر بهمن ماه، تقويم فرهنگي نيمسال دوم از سوي دانشگاه‌ها تهيه و به وزارت علوم  ارايه شود.

 دكتر خواجه سروي با اشاره به برنامه  تاسيس  صندوق قرض الحسنه دانشجويي در دانشگاهها  اظهار كرد: براي راه‌اندازي اين صندوق 10 ميليون تومان به مناطق محروم و پنج ميليون تومان به صندوق‌هاي ساير مناطق تسهيلات ارائه مي‌شود.

وي به معاونت‌هاي دانشجويي دانشگا‌هها پيشنهاد كرد ساعات مشخصي از برنامه هفتگي خود را به ديدار و ملاقات دانشجويان و تشكلها ارائه دهند.

 معاون فرهنگيو اجتماعي  وزارت علوم با گراميداشت شهداي جهاد علمي و با بيان اينكه اين شهدا به گردن همه ما حق دارند كه بايد آن را پاس بداريم، گفت: بر اين اساس به دانشگاه‌ها پيشنهاد مي‌شود كه تا روز چهلم شهادت احمدي روشن، بين دو نماز ظهر و عصر به بحث شهداي جهاد علمي بپردازند.

وي با اشاره به برگزاري مسابقه ملي طراحي نشان ويژه شهداي جهاد علمي افزود: پوستر اين مسابقه به زودي منتشر مي‌شود و در اين زمينه از دانشگاه‌هاي هنر انتظار داريم مشاركت بهتري داشته باشند. دكتر خواجه سروي خاطرنشان كرد: در حال بررسي هستيم كه  روزهاي8 تا 16 آذر ماه را به عنوان هفته پاسداشت جهاد علمي قرار دهيم و همچنين درخواست كرده‌ايم كه در تقويم رسمي كشور نيز يك روز را به عنوان پاسداشت شهداي جهاد علمي قرار دهند.

دكتر خواجه سروي ضمن تاكيد بر  حضور با شكوه  در راهپيمايي 22 بهمن تصريح كرد: دانشگاه‌ها از ظرفيت دهه فجر براي ارائه توانمندي‌هاي آموزش عالي در استان‌هاي مختلف استفاده كنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها