گزارش افتتاحیه همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری

خانه خبرها

مراسم افتتاحيه همايش ملي ارتقاء  سلامت نظام  اداري باحضور دکتر رحماني فضلي رئيس ديوان محاسبات­کشور،آقاي­رخشنده­مشاورئيس­­قوه­قضائيه،مهندس­اعلايي­استاندارايلام،معاونين استانداري،روساي سازمانهاوادارات استان،فرمانداران ،بخشداران،کارشناسان وارائه کنندگان مقالات راس ساعت 9صبح روز سه شنبه 25/11/90درمحل سالن آيت اله حيدري برگزارگرديد.

درابتداي مراسم آقاي مهديخاني رئيس سازمان بازرسي استان با عرض خيرمقدم به ميهمانان وحاضرين گفت: همايش ملي ارتقاي نظام سلامت اداري در چهار حوزه دين و فرهنگ، اقتصاد، مديريت، قوانين و مقررات با نگاه ارتقاي سلامت نظام اداري برگزار مي شود که درمجموع 175مقاله به دبيرخانه اين همايش از سراسر کشور ارسال شده است که درنهايت 17مقاله بصورت سخنراني و45مقاله نيز در کتاب مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

درادامه حجه الاسلام صفرلکي مسئول نهادنمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه به نيابت از دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه در سخنان کوتاهي با عرض خيرمقدم به ميهمانان وشرکت کنندگان درهمايش بر اهميت مبارزه با فسادوارتقاء جايگاه نظام اداري تاکيد کرد.

درادامه مهندس اعلايي استاندارايلام با تاكيد بر نظارت و پيشگيري گفت: اين موضوع آنقدر مهم است كه دولتي بايد با شعار اصلاح ساز و كار اداري همچون هدفمندي يارانه ها وارد عرصه شود واين چالش را مرتفع كند.

وي ادامه داد: اصلاح نظام اداري نيازمند كار همه جانبه با تدوين برنامه منسجم و پشتوانه قانوني، ‌قضايي و عمومي است كه همه مردم نيز پاي كار بيايند.

استاندار ايلام با اشاره به اينكه سلامت اداري فقط مخصوص قوه مجريه نيست افزود: سلامت اداري مجموعه ساز و كارهاي اداري بوده كه همه در اين حوزه بايد وارد فضاي كار شوند.

مهندساعلايي افزود: نگاه به بخش سلامت اداري نيازمند رويكردي عالمانه و كارشناسانه است.

 استاندار ايلام اظهار داشت: بايد همه از اين بخش مراقبت كنند و از هرگونه موضوعي كه بر اين روند سايه افكند،‌ پرهيز شود.

وي ساختارهاي معيوب، را از عوامل بروز مشكلات دانست و گفت: روند تشكيلات اداري به دلايل مختلفي مثل نهال بزرگ شده و شاخ و برگ پيدا كرده و متناسب با جمعيت رشد كرده است.

مهندس اعلايي گفت: بزرگ شدن ساختارها باعث طولاني و پيچيدگي كارها شده كه بايد ريشه هاي فساد و ساختارهاي معيوب شناسايي شود تا پس از آن به حل مشكلات پرداخت.

استاندار ايلام عدم شناخت به قوانين و مقررات را از ديگر مشكلات ساختار نظام اداري كشور دانست و افزود: عدم شناخت قوانين و مقررات باعث مي شود كه هرگونه تصميم گيري فاقد پشتوانه قانوني باشد و تخلف اتفاق بيافتد.

مهندس اعلايي تاكيد كرد: بايد با تدوين ضوابط شفاف و روشن در قالب آيين نامه و بخش نامه ها زمينه لازم براي شناخت قوانين و مقررات بيش از پيش فراهم تر شود.

مهندس اعلايي فقدان نظم و انضباط كاري را از ديگر مشكلات نظام اداري توصيف كرد و گفت: بي نظمي و آشفتگي ريشه هر فسادي است كه بايد با اصلاح امور و حركت در مسير نظم و انضباط كاري از بروز هر گونه مشكل جلوگيري شود.

استاندار ايلام بر ضرورت برگزاري دوره هاي آموزشي مستمر كارآمد و به روز ويژه كاركنان و مديران تاكيد كرد و گفت: بايد با مقررات زدايي و ساده كردن امور زمينه توسعه خدمات و تسهيل در كارها فراهم شود.

مهندس اعلايي توسعه و ترويج باورهاي اعتقادي و ديني را از ضرورت هاي سلامت نظام اداري دانست و گفت: هيچ اراده اي مثل سلاح ايمان نمي تواند فساد اداري را كنترل كند.

وي درپايان اطلاع رساني و شفاف سازي فرايند كار را با استفاده از روش هاي نوين فناوري خواستار شد و بيان كرد: بايد با استفاده از ظرفيت هاي نرم افزاري زمينه لازم براي شفاف سازي فرايندهاي كار فراهم شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها