حجت الاسلام محمدیان در افتتاحیه هفدهمین دوره طرح ولایت ابلاغ کرد:سلام گرم رهبر انقلاب به دانشجویان حاضر در دوره طرح ولایت

خانه خبرها

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها اظهار داشت: من سلام گرم رهبر انقلاب را به شما عزيزان تقديم مي‌كنم و بشارت مي‌دهم كه ...

به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام محمديان در مراسم افتتاحيه هفدهمين دوره طرح ولايت در رواق مطهر دارالحجه حرم مطهر رضوي بيان كرد:‌ خدا را شاكريم كه توفيق حضور در بارگاه امام رضا (ع) را به مدت 40 روز داريم و من سلام گرم رهبر انقلاب را به شما عزيزان تقديم مي‌كنم و بشارت مي‌دهم كه در ديداري كه دانشجويان در ماه مبارك رمضان با رهبرانقلاب خواهند داشت حتما سهميه‌اي به اين مجموعه اختصاص مي يابد.

وي ورود به ماه مهماني خدا را با پاكي و بخشش همراه دانست و بيان داشت: ما بايد قبل از ماه مبارك رمضان خودمان را ازهمه گناهان پاك كنيم تا در مهماني خدا با نفس تطهير شده حضور پيدا کنيم.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: يكي بهترين افتخارات امروز بسيجي بودن است كه شايد مهم‌ترين اولويت و ضروري ترين مطلب هويت بسيجي است كه خود بسيجيان بايد به آن توجه كنند.

حجت الاسلام محمديان با تأكيد بر اين مهم كه بسيج مجموعه بي هويت نيست و ريشه در تاريخ دارد، گفت: جهاد در راه خدا و برپايي عدالت عقبه بسيجيان است كه بسيجيان بايد به اين مهم توجه كنند.

وي افزود: بسيج گذشته، حال و آينده دارد و ما در گذشته پيوند آن را با خط علويان مي‌بينيم راهي كه رسول خدا پرچم دار آن را علي (ع) معرفي كرده بود و به عنوان خط علويان در تاريخ مطرح شد كه اين يك مسير روشن و قابل دفاع است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها بيان داشت:‌ خط بسيج با خون عزيزترين كسان خدا امضاء شده است و هويت بسيجي به خط علويون و فاطميون برمي‌گردد؛ بسيج يعني پيوند با خط اميرالمومنين (ع).

حجت الاسلام محمديان با اشاره به نهج‌البلاغه گفت: بعد از جنگ جمل فردي خدمت اميرالمومنين (ع) رسيد و گفت؛ يا اميرالمومنين خيلي دوست داشتم برادرم در اين جنگ حضور داشت و در اين پيروزي سهيم بود حضرت فرمود؛ دل برادرت با ما بود وي گفت؛ آري اما نتوانست برسد امير المومنين (ع) فرمودند؛ برادر تو هم همراه ما بود غير از برادر تو كساني كه بعدها به دنيا خواهند آمد امروز در كنار ما بودند و با ما در جنگ مشاركت داشتند.

وي خاطرنشان كرد: درست  است كه اميرالمومنين (ع) 1400 سال پيش با خوارج جنگيد اما ما دلمان با علي (ع) است و چون اين نيت ماست ما در امتداد جريان علويون هستيم.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها بيان داشت:‌ آينده بسيج بسيار روشن است و امروز بسيج يك سبك خاص زندگي است، بسيج پرچم‌دار سبك زندگي جهادي در جامعه است كه اين جهاد به معني وقف خود، امكانات و استعدادهاي انسان براي دين خدا و براي پرچم الهي است.

حجت الاسلام محمديان سبك زندگي بسيجي را انصارالله بودن دانست و اظهار داشت:‌ رسيدن به قله‌هاي معرفت جهاد مستمر مي‌خواهد بسيجي كه زندگي جهادي را انتخاب كرده اولين لازمه آن اعتقاد راسخ به كل اليوم عاشورا و كل الارض كربلا است.

وي ادامه داد: امروز هر روزش مبارزه است مگر مي‌شود كربلا باشد و حسين (ع) نه، بسيجي مي‌داند حسين زمانش كيست.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها همچنين يادآور شد:‌ جرياني در داخل و خارج از كشور دست به دست هم داده‌اند كه دل ملت ما را خالي كند ملتي كه سختي‌ها را با پيروزي پشت سر گذاشته امروز اقتداري بيشتر از گذشته دارد دشمن مي‌خواهد ملت را از تحريم و مسائل اقتصادي بترساند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها