پیشنهاد دکترخواجه‌سروی برای تدریس آثار اندیشمندان مسلمان در دانشگاه‌ها

خانه خبرها

معاون فرهنگي وزير علوم مي‌گويد که برخي از آثار متفکران انقلاب اسلامي همچون شهيد مطهري اين توانمندي را دارد تا جزو سرفصل دروس و يا حتي عنوان درسي شود.

دکترغلامرضا خواجه‌سروي معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، درخصوص بهره‌گيري از انديشه‌هاي شهيد‌ان مطهري و آويني در کتب دانشگاهي گفت: بهره‌گيري از انديشه متفکران بومي با تاکيد بر متفکران انقلاب اسلامي در سرفصل دروس و متون وزارت علوم گنجانده شده است تا با استفاده از منابع، منابع جديد توليد کنيم.

وي با بيان اينکه برخي از آثار بزرگان اين توانمندي را دارد تا جزو سرفصل دروس و يا حتي عنوان درسي شود، تصريح کرد: به نظرم برخي آثار شهيد مطهري با برخي تغييرات جزئي مستعد تبديل شدن به متن درسي است.

معاون فرهنگي وزير علوم  اظهار داشت: در مجامع دانشگاهي تجربه طرح مطالعاتي شهيد مطهري را که دانشگاه امام صادق (ع) مبدع آن بود، داشته‌ايم.

خواجه سروي با اشاره به اينکه اين منابع به عنوان جايگزين دروس معارف اسلامي به شيوه حوزوي و دانشگاهي کار مي‌شد، گفت: از اين منابع در بسياري از دانشگاه‌ها به عنوان يک فوق برنامه استقبال شده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در طرح ضيافت انديشه اساتيد يا مهارت افزايي اساتيد دانشگاه نيز از آثار شهيد مطهري استفاده مي‌شده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها