تاثیرات دعا و مناسک مذهبی در ایام امتحانات/ پرهیز از رابطه با برخی دوستان

خانه خبرها

يک روانشناس به دانشجوياني که اين روزها در حال و هواي امتحانات پايان ترم قرار دارند توصيه کرد که از ارتباط با دوستان داراي افکار بد دوري کنند و در مقابل مصرف ادويه و بهره گيري از دعا و مناسک مذهبي را به آنان پيشنهاد داد.

دکتر حسين ابراهيمي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به دانشجوياني که هم اکنون در ايام پايان ترمهاي دانشگاه قرار دارند توصيه هايي ارائه کرد.

تاثيرات مصرف قند در روزهاي امتحان

اين استاد با بيان اينکه انسان موجودي حسي، رواني، اجتماعي و معنوي است و بايد در روزهاي امتحان هم اين 4 بعد به درجه مطلوبي رسيده باشند، افزود: از نظر زيست شناسي فيزيولوژي بدن انسان طوري تنظيم شده که مغز براي حل کردن مسائل، نياز به دريافت سوخت مناسب و مورد ترميم قرارگرفتن دارد. سوخت مناسب قند است که اگر به نوعهاي متفاوت در اختيار بدن قرار گيرد و بدن هم از اکسيژن مناسبي برخوردار باشد، مي تواند اين قند را به خوبي به مصرف برساند.

ورزشها، خوردن عسل و شکلات به جاي تخم مرغ

اين روانشناس همچنين به دانشجويان توصيه کرد که در صبحهاي امتحان مصرف غذاهاي سنگين يا مواد پروتئيني مثل تخم مرغ پيشنهاد نمي شود بلکه خوردن عسل يا به همراه داشتن شکلات مي تواند تاثيرات بهتري داشته باشد.

مدير گروه روانشناسي دانشگاه آزاد همچنين استفاده از ورزشها و نرمشهايي را که اکسيژن رساني مي کنند به دانشجويان توصيه و تاکيد کرد که شنا، پياده روي و نفس عميق کشيدن به اکسيژن رساني کمک بيشتري مي کند.

تاثيرات دعا و مناسک مذهبي

اين روانشناس در ادامه گفتگوي خود با مهر، به تاثيرات مثبت دعا و انجام مناسک مذهبي در ايام امتحانات نيز اشاره کرد و اظهار داشت: دعا، انجام مناسک مذهبي و ايجاد ارتباط با اشخاصي که جنبه معنوي بيشتري دارند مقدار زيادي به آرامش قبل از امتحان کمک مي کند، حتي برقراري ارتباط با اشخاصي که در دانشجو احساس مثبت ايجاد مي کنند، مي تواند براي وي احساس امنيت رواني ايجاد کند.

وي در عين حال، استفاده از ادويه را هم به دانشجويان در اين روزهاي پر استرس توصيه کرد.

قطع ارتباط با دوستان بخيل و حسود

دکتر ابراهيمي مقدم در ادامه اين پيشنهاد را هم به دانشجويان کرد که در اين روزها از رابطه با آدمهاي حسود و بخيل و کساني که تمايلي به موفقيت ديگران ندارند، پرهيز کنند.

وي همچنين تاکيد کرد دانشجو مي تواند از فضا، زمان و مکان امتحان براي خود تصوير ذهني مثبت ايجاد کند و در عوض از فکر کردن درباره اين مسائل که در امتحان شکست مي خورد، بپرهيزد و از سوي ديگر از عبارات تلقيني مثبت استفاده کند.

استراحت خوب فراموش نشود

اين روانشناس بهره بردن از خواب کافي و مناسب را به دانشجويان گوشزد کرد و گفت: استراحت و خواب کافي نبايد ناديده گرفته شود، در حاليکه بسياري از افراد سعي مي کنند از نهايت زمان خود استفاده و خوابشان را دچار مشکل کنند، در حاليکه مغز براي سازماندهي افکار و ترميم، نياز به خواب خوب و مناسب دارد.

 شب امتحان لباس راحت تن کنيد و سوار ترن برقي نشويد

دکتر ابراهيمي مقدم گفت: شب امتحان، شب درس خواندن نيست و بايد زود به خواب رفت و لباس راحت بر تن کرد. حتي نبايد غذاي سنگين خورد و به مکانهاي خاص که هيجان انگيز هستند، مراجعه نکرد. عده اي بودند که شب امتحان سوار ترن برقي شدند که هيجان ناشي از اين موضوع، هنگام امتحان براي آنان دردسر ساز شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها