حجت الاسلام هاشمی:حمایت از تولید ملی و سرمایه داخلی در شرایط کنونی ضروری است

خانه خبرها

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت: حركت از وضعيت موجود به سوي وضعيت مطلوب بايد سرلوحه اهداف نظام قرار گيرد و در شرايط كنوني حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني ضروري است.

حجت الاسلام و المسلمين 'سيد محمد باقر هاشمي'معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نامگذاري سال 1391 به عنوان سال 'توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني' نشانگر حساسيت و اهميت فوق‌العاده‌اي است كه در شرايط فعلي حوزه اقتصاد براي كشورمان دارد.
وي افزود: نگاهي به عناوين انتخاب شده براي چند سال اخير از سوي رهبر معظم انقلاب به روشني نشان مي دهد كه موضوعات اقتصادي از ديدگاه ايشان در اولويت نخست مسايل كشور قرار دارد.

وي ادامه داد: انتخاب نام‌هاي اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف و كار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني براي سال‌هاي اخير گوياي اين واقعيت است كه از منظر رهبر معظم انقلاب در اين مدت، مسايل اقتصادي و اتخاذ رويكردهاي مناسب با اين اولويت‌ها از ضروري‌ترين اموري بوده كه بايد در برنامه‌ دستگاه‌هاي مسوول قرار گيرد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت: در برهه‌اي كه دشمنان قصد داشتند با تشديد حلقه محاصره و تحريم اقتصادي ايران، مردم و مسوولان كشور را وادار به عقب‌نشيني از مواضع خود كنند، انتخاب نام جهاد اقتصادي براي سال 90 در حقيقت اين انگيزه و پيام را داشت كه خروج از اين شرايط و خنثي‌سازي نقشه دشمنان با حركتي جهادگونه ممكن خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمي تصريح كرد: با وجود تدارك گسترده معاندان و مخالفان نظام اسلامي، مسوولان و جوانان كشور، با عزم و ايمان خود و هوشياري و شناخت از امكانات و تلاش‌هاي دشمنان و همچنين سرعت عمل، همه امكانات و توانايي‌هاي داخل را به ميدان آورده و جبهه استكبار را يكبار ديگر ناكام خواهند گذاشت.
حجت الاسلام هاشمي يادآور شد: با اين حال در طليعه سال 1391 و با اعلام نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، باز هم اين اميد در افكار عمومي به خصوص توليدكنندگان و صاحبان سرمايه قوت گرفته است كه در سال جاري دولت و ساير دستگاه‌ها و نهادهاي مسوول، اهتمام و توجه بيشتر و صحيحي نسبت به مقوله توليد و سرمايه‌گذاري داشته باشند.

وي بيان داشت: شعار مقام معظم رهبري هم در برگيرنده حقوق توليد كننده بوده هم حقوق مصرف كننده و در اين راستا مردم بايد از ارتقاي سطح كيفي كالاهاي مصرفي مورد نياز خود بهره مند شوند.
وي گفت: موسسات آموزشي و فرهنگي نيز بايد توليد فكر و انديشه را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

وي اظهار داشت: همه دستگاه ها در راستاي اين شعار بايد از انسجام عملي برخوردار بوده و با همپوشاني مطلوب امور، منويات مقام معظم رهبري را عملياتي كنند.

وي ابراز اميدواري كرد: در سال جديد با ديدن فرصت ها و تهديدها در كنار هم، تهديدها را تبديل به فرصت كرده و با همراهي و همدلي مجموعه قواي سه گانه و پيوند بين اجزاي آن در جهت تحقق منويات معظم له گام برداريم

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها