رهبر معظم انقلاب محور‌های سناریوی دشمن را برشمردند: اخلال اقتصادی، اختلاف‌افکنی بین دستگاه‌ها و رسوخ‌دادن تفکر الحادی

خانه خبرها

ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با مقام معظم رهبري

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با تشريح سناريوي سلطه گران براي «تضعيف اقتصاد ايران، ايجاد اختلاف ميان مسؤولان و کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامي» بر ضرورت هم افزايي و مداراي متقابل مجلس و دولت و فصل الخطاب بودن قانون تأکيد کردند.

رهبر انقلاب اسلامي با تشکر صميمانه از مواضع صريح، قاطع و افتخارآميز مجلس در قبال زياده خواهي امريکا و سلطه گران، فهم دقيق و روشن ملت بزرگوار ايران را درباره جناح بنديهاي جهاني و اهداف نظام سلطه، از تفضلات الهي دانستند و خاطرنشان کردند: هدف اصلي تبليغات همه جانبه نظام استبداد بين الملل، غبارآلود کردن فضا و مانع تراشي در روند آگاهي و بصيرت ملتهاست اما ملت ايران هر روز بر فهم و بصيرت خود افزوده است.حضرت آيت الله خامنه اي، استمرار مواضع مستحکم مجلس و دولت را در مقابل دشمنان اسلام و ايران ضروري خواندند و افزودند: چالش ميان انقلاب اسلامي و استکبار، تا هنگام نااميد شدن مستکبران از ضربه زدن به انقلاب ادامه خواهد داشت که البته به حول و قوه الهي و در پرتو ايستادگي ملت و نظام، موقعيت جمهوري اسلامي در اين رويارويي در طول زمان، تقويت و موقعيت دشمن ضعيف تر شده است.

ايشان، پيش بيني و خواندن سناريوي سلطه گران و برنامه ريزي و اقدام صحيح در قبال آن را، موجب شکست حتمي دشمنان دانستند و در تشريح اهداف سناريوي کنوني استکبار افزودند: دشمن آشکارا، بر مسائل اقتصادي تمرکز کرده تا پايه اقتصادي ايران را فلج و مردم را نوميد کند و اين جهت گيري علني دشمن، به مجلس، دولت و همه مسؤولان در بخشهاي مختلف گوشزد مي کند که در سالي که به همين علت سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده، بايد در کدام عرصه تمرکز و تلاش کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد اختلاف ميان دستگاههاي مديريت کننده کشور را دومين هدف واضح نظام سلطه دانستند و تأکيد کردند: آحاد مسؤولان بايد بيدار باشند و نگذارند اختلاف نظر و تفاوت سليقه، به چالش و درگيري منجر شود.

رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه به فتنه سال 88 اشاره کردند و افزودند: حتي اگر با نگاه خوشبينانه به آن ماجرا نگاه کنيم، گناه بزرگ و غيرقابل اغماض فتنه گران اين است که شبهه و خدشه ذهني خود را به چالشي در مقابل نظام تبديل کردند و به نظام و کشور ضربه زدند.

حضرت آيت الله خامنه اي پرهيز از اختلاف را «وظيفه اي ملي در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران» دانستند و خاطرنشان کردند: جناحهاي مختلف مجلس، فراتر از گرايشها و سلايق خود، سهم خود را در مقابله با هدف بسيار زشت دشمن براي ايجاد اختلاف در کشور ادا کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، کمرنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامي و رسوخ دادن تفکرات الحادي و شبهه الحادي در ميان ملت ايران و ملتهاي مسلمان را سومين هدف سناريوي دشمنان اسلام در شرايط کنوني برشمردند.ايشان در همين زمينه به تبليغات بسيار گسترده نظام رسانه اي غرب براي تأثيرگذاري در افکار جوانان مصر و تونس و ديگر کشورهاي منطقه اشاره کردند و افزودند: ترويج انواع فساد و ايجاد ترديد در عقايد ديني، هدف مشخص سناريوي جامع نظام سلطه در قبال ايران و حرکت بيداري اسلامي در منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين چگونگي مقابله با اين سناريو تأکيد کردند: بدون ترديد نظام اسلامي با مايه هاي فلسفي و عقيدتي قوي و نيروهاي انساني علاقه مند و کارآمد، کفايت مقابله با اين سناريوي چند بَعدي را داراست به شرط اينکه دو نکته را مد نظر داشته باشيم.

حضرت آيت الله خامنه اي، پرهيز از غفلت و غرور را دو نکته ضروري براي پيروزي در مقابله هجوم برنامه ريزي شده دشمنان خواندند و افزودند: اگر با غفلت از کارهاي اصلي به مسائل حاشيه اي سرگرم شويم و يا مغرورانه، دشمن را کوچک و بيچاره فرض کنيم، شکست در مقابل دشمن، خطري واقعي است.

ايشان،290 نماينده مجلس، آحاد مسؤولان دولتي و قضايي و همه مردم را به هوشياري کامل در اين عرصه فراخواندند و خاطرنشان کردند: هرکس در هر جا مسؤوليتي دارد بايد خود را در ميدان بزرگ رويارويي ملت ايران با دشمنان اسلام و انقلاب ببيند و با اين نگاه وظايف خود را انجام دهد.

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين اهميت هوشياري در مقابل طرحهاي پنهان و آشکار نظام سلطه، افزودند: به تعبير امام راحل عظيم الشأن، هر کاري که باعث حرکت در چارچوب مورد نظر دشمن بشود و به کشور و ملت ضربه بزند، جزو گناهان بزرگي است که خداوند از آنها نمي گذرد زيرا توبه از اين گونه کارها و جبران ضربه اي که اينگونه غفلتها و اقدامات به ملت وارد مي کند، عملاً امکان پذير نيست.

حضرت آيت الله خامنه اي به مسؤولان خاطرنشان کردند: پروردگار، بار امانت سنگيني را بر دوش ما گذاشته است که بايد آن را مقتدرانه و در اوج امانت داري به مقصد برسانيم.

ايشان کمين دشمن براي ضربه زدن به ملت ايران را واقعيتي طبيعي خواندند و افزودند: هرکس در ميدان نبرد، درصدد ضربه زدن به حريف است و سلطه گران حتي در پشت سخنان نرم خود، خنجر آخته اي پنهان کرده اند و منتظر فرصت مناسب و غفلت ملت و مسؤولان ايران هستند تا اين خنجر را در جگر ملت فرو کنند بنابراين بايد هوشياري و بيداري موجود را حفظ و تقويت کرد.

رهبر انقلاب اسلامي تقواي جمعي را به موازات تقواي فردي، کاملاً ضروري دانستند و افزودند: مجموعه ها و جمع ها و جريانها، علاوه بر تقواي فردي اعضاي خود، بايد در نگاه کلان از تقواي جمعي نيز برخوردار باشند چرا که در غير اين صورت، افراد متقي حاضر در اين جريانها نيز، به علت خطاي عمومي جمع، به انحراف و خطا مي افتند.ايشان با ذکر مثالي در اين زمينه افزودند: جرياني که اوايل انقلاب به جريان چپ مشهور بود و شعارهاي خوبي مي داد با وجود داشتن آدمهاي با تقوا، از مراقبت و تقواي جمعي غافل شد و کار به جايي رسيد که «فتنه گران ضد امام حسين (ع) و ضد اسلام و امام»، به آنها تکيه کردند که اين واقعيت نشان مي دهد غفلت از تقواي جمعي، خطري بسيار بزرگ است.

حضرت آيت الله خامنه اي طرح مجلس براي خود نظارتي را از مصاديق تقواي جمعي برشمردند و افزودند: البته در گوشه و کنار کساني گفتند که اين طرح با آزادي نمايندگان مخالف است اما واقعيت اين نيست و فلسفه اين طرح نظارت بر کژرفتاري احتمالي برخي نمايندگان است تا اين نهاد قانوني و اساسي که امام بر جايگاه رفيع آن تأکيد داشتند به علت رفتار برخي نمايندگان، بدنام نشود.

ايشان به نمايندگان مجلس توصيه کردند: طرح خودنظارتي را به گونه اي تنظيم کنيد که رودربايستي و بده بستان موجب کم اثر شدن آن نشود.

ايشان با اشاره به جريانهاي مختلف موجود در مجلس افزودند: هيچ اصراري بر يکي شدن اين جريانها نيست چرا که اختلاف فکر و سليقه سياسي، امري طبيعي است اما اين جريانها بايد مراقب باشند که اختلاف سليقه را به کشمکش و چالش تبديل نکنند و در ميان مباحث خود، امريکا، اسرائيل و دشمنان اسلام و امام را به فراموشي نسپارند.رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه امسال سال آخر نمايندگي نمايندگان مجلس هشتم است تأکيد کردند: مراقب باشيد فعاليت نمايندگان مجلس به خاطر انتخابات اسفند سال جاري دچار رکود و وقفه نشود و تلاش براي ادامه حضور در مجلس بعدي، اجراي وظايف نمايندگان را مورد خدشه قرار ندهد.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه نزديک شدن به صاحبان قدرت و ثروت را خطري بسيار بزرگ دانستند و افزودند: اگر کسي بخاطر تأمين نمايندگي در مجلس بعدي، به صاحبان ثروت و قدرت نزديک شود، خدا از اين کار بسيار زشت نمي گذرد و انتقام الهي، حتماً بر سرنوشت او اثر خواهد گذاشت، ضمن اينکه اين گونه کارها بر جامعه هم اثر منفي مي گذارد.

هم افزايي با قوه مجريه توصيه مشخص ديگري بود که رهبر انقلاب اسلامي، خطاب به نمايندگان مجلس بيان کردند.رهبر انقلاب اسلامي، در اين زمينه قانون را فصل الخطاب دانستند اما افزودند: مي توان با حفظ استقلال کامل مجلس، به گرايشها و روشهاي دولت توجه و به گونه اي قانونگذاري کرد که اجراي قانون براي دولت آسان و تسهيل شود.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: البته هنگامي که قانون به تصويب رسيد دولت هم بايد با همه توان و بدون بهانه گيري، براساس آن عمل کند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: شاکله قوه مجريه، خوب و مطلوب است و دولت مشغول کار و تلاش است و مجلس و دولت بايد به يکديگر کمک کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، سازگاري و مدارا و همراهي متقابل دولت و مجلس را امري پسنديده دانستند و افزودند: سازگاري با دشمن خوب نيست اما رفق و مدارا در درون کشور و در روابط مجلس با دولت، ضروري و لازم است.ايشان با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس نهم در اسفند سال جاري، انتخابات را شاخص و پرچم نظام خواندند و افزودند: با وجود همه تلاشها و فضاسازيها، همه انتخابات در نظام اسلامي، بدون تأخير انجام شده که اين واقعيت نشان دهنده اهميت انتخابات براي نظام اسلامي است.

حضرت آيت الله خامنه اي ، برگزاري سي انتخابات در سه دهه اخير را پرچم افتخار نظام و نشانه مردم سالاري جاري در کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: با وجود همه بداخلاقي ها و ادعاها، انتخابات در دوره هاي مختلف، خوب، روشن و شفاف برگزار شده و هيچکس نتوانسته است ادعايي را برخلاف اين واقعيت، اثبات کند.

رهبر انقلاب اسلامي مسؤولان سه قوا را به نگه داشتن احترام انتخابات توصيه مؤکد کردند و افزودند: هيچ کس نبايد به هيچ نحوي در انتخابات دخالت کند تا انتخابات براساس روال قانوني انجام و مجلس بر اساس تشخيص و انتخاب مردم تشکيل شود.

در ابتداي اين ديدار که در سالروز افتتاح اولين دوره مجلس در نظام جمهوري اسلامي برگزار شد آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گزارشي اعلام کرد مجلس هشتم در سه سال اخير 238 قانون تصويب و 42 گزارش نظارتي درباره عملکرد دستگاهها و مسائل مهم کشور تهيه کرده است.

رئيس مجلس با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته براي تحقق سيستماتيک بعد نظارتي مجلس افزود: بيش از 4800 شکايت به کميسيون اصل نود واصل شده که بررسي شده يا در حال بررسي است.

آقاي لاريجاني افزود مجلس در جهت صيانت از حقوق ملت بر اجراي صحيح قوانين مصر است.رئيس مجلس با اشاره به تشکيل کميسيونهاي خاص درباره اصل 44، طرح تحول اقتصادي و جهاد اقتصادي گفت:

مايندگان مجلس تلاش مي کنند با پرهيز از حاشيه هاي سياسي، تلاشهاي خود را بر نيازهاي اساسي کشور متمرکز کنند و با تعامل منطقي و قانوني با ديگر قوا، وظايف خود را تحت رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به انجام برسانند.رئيس مجلس با اشاره به فضاي باز اظهار نظر نمايندگان درباره همه مسائل کشور تأکيد کرد: نمايندگان ملت با موضع گيري قاطع در مقابل نظام سلطه بويژه زياده خواهي هاي امريکا، از اسلام و انقلاب دفاع مي کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها