دکترکامران دانشجو: اقتدار کشورها به اندازه توسعه علمی و دانش فنی است

خانه خبرها

دکتر دانشجووزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري گفت: امروزه اقتدار و نفوذ کشورها در صحنه بين الملل به اندازه دانش فني و ميزان توسعه علمي کشورها است لذا همه ما بايد تلاش کنيم ايران اسلامي رشد علمي روز افزون خود را تا رسيدن به جايگاه شايسته خود با شتاب هرچه بيشتر ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکترکامران دانشجو در اولين گردهمايي پذيرفته شدگان بورس خارج از کشور افزود: براي موفقيت در تحصيل با تدبير به پيش رويد و تکليف خود را براي فراگيري دانش روز انجام دهيد اما مراقبت کنيد آسيبي به آزادگي، عزت و غيرت شما وارد نشود که آزادگي و کرامت انساني بالاترين ارزشها است و کسب هيچ مدرکي جاي آن را پر نمي کند.

دکتر دانشجو با اشاره به اهميت علم و دانش در دين اسلام گفت: همه دانشهاي دنيا بايد به تسخير انسان درآيد و بر اساس آموزه هاي ديني و عبوديت خداوند، انسان مي تواند علم را مسخّر و براي تعالي بشريت به کار گيرد.

وي افزود:  در اسلام هدف از کسب دانش کمک به انسانهاي ديگر، خدمت به بشريت و کمک به تعالي انسان در روي زمين است نه سلطه بر انسانهاي ديگر.

دکتردانشجو با اشاره به اينکه توسعه علمي و دانش فني به آمريکا اين توان را داده است تا در هيروشيما، افغانستان و عراق دست به کشتار هزاران نفر بزند، گفت: هدف ما از توسعه علمي رسيدن به موقعيت آمريکا و ساير کشورهاي استکباري براي اعمال سلطه بر ديگران نيست بلکه ما توسعه علمي را مطابق با فرهنگ خود و آموزه هاي ديني تعريف مي کنيم.

وي تاکيد کرد: جامعه ما به انسانهاي دانشمند نياز دارد که در مرزهاي دانش حرکت مي کنند و آخرين علوم را فرا گرفته اند و در عين حال تعهد دارند يعني هم ايران و اسلام را دوست دارند و هم به شيوه ايراني و اسلامي زندگي مي کنند.

وزير علوم با اشاره به ضرورت شناخت مناسب از کشورهاي دنيا و تعامل با دنياي خارج، توجه به ارزشهاي ديني و اخلاقي، خانواده دوستي، احترام به والدين و بزرگترها و غيرتمند بودن را از شاخص هاي زندگي اسلامي ايراني نام برد و تاکيد کرد: حفظ کرامت انساني و داشتن اخلاق اسلامي برترين ارزش است و بايد اين ارزشها و آداب اسلامي و ايراني در گفتار، رفتار و کردار دانشجويان ايراني در خارج از کشور متجلي شود.

دکتردانشجو با اشاره به اينکه انسانها داراي فطرت پاک هستند و به سوي ارزشهاي انساني گرايش دارند، گفت: دانشجويان ايراني در خارج از کشور با حفظ پيوندهاي دوستي با يکديگر و محبت و کمک به دانشجويان ديگر کشورها آنان را از فرهنگ ناب اسلامي ايراني آگاه کنند و سفير و نماينده خوبي براي نمايش غيرت و اخلاق اسلامي و ايراني در دنيا باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها