مصاحبه اختصاصی معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه

خانه خبرها

براي انجام اين مصاحبه بنا به درخواست روابط عمومي وموافقت آقاي دکتر نصراله نژاد  معاون محترم آموزشي وتحصيلات تکميلي سوالاتي در زمينه حوزه آموزشي دانشگاه مطرح گرديد که همراه پاسخهاي مربوطه به شرح ذيل مي باشد.

1- آقاي دکتر لطفاً توضيحي درباره سوابق علمي وآموزشي خودارائه فرمائيد؟

اينجانب علي اصغر نصراله نژادقمي عضو هيئت علمي گروه زراعت و اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزي دانشگاه هستم.

در سال 1375 بعنوان عضو هيات علمي در دانشکده کشاورزي استخدام شدم. دو سال مدير گروه توليدات دامي ، حدود 5 سال معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه بودم و در حال حاضر در سمت معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي مشغول خدمت مي باشم.

2- چه برنامه هايي براي پيشبرد آمور اموزشي دانشگاه داريد؟

خوشبختانه دانشگاه ايلام با توجه به پيشرفت فيزيکي در اين چند سال و امکانات آزمايشگاهي توان فعاليت در مقطع تحصيلات تکميلي را داردو هدف شوراي آموزشي دانشگاه اين است که با توجه به چارت سازماني دانشگاه، گروههايي که توان جذب دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري را دارند جهت اخذ مجوزرشته  اقدام نمايد تا زمينه براي فعاليت بيشتردر حوزه پژوهشي و رفع مشکلات و معضلات استاني فراهم گردد.

3-     برنامه هاي شما براي اخذ مجوز رشته هاي جديد به چه نحو مي باشد؟

در حال حاضر دانشکده ها و آموزشکده دامپزشکي در حال جمع آوري اطلاعات و نوشتن طرح توجيهي جهت اخذ دانشجو در مقطع تحصيلات تکميلي هستند.

انشاءاله بتوانيم براي مجوز اخذحداقل پنج رشته در مقطع کارشناسي ارشدو در صورت امکان يک رشته در مقطع دکتري را از وزارت بگيريم.

4-      در مورد استخدام اعضاي هيئت علمي جديد توضيحي ارائه فرمائيد ؟

بنابه قانون جديد جذب اعضاي هيات علمي ، کميته جذب در دانشگاه تشکيل شدودر اين راستا دررشته هايي که نياز به جذب عضو هيات علمي جديد داشته باشيم از گروههاي آموزشي خواسته مي شود تانيازخودرااعلام نمايند و بعد از نهايي شدن نيازهاکليه رشته هاي موردنياز در هر سال دو بار بصورت فراخوان عمومي در سايت وزارت علوم و سايت دانشگاه اعلام خواهد شد. تا متقاضيان واجد شرايط ثبت نام نمايند و مراحل گزينش علمي و عمومي متعاقب آن انجام  مي شود و در نهايت افراد موردنظر به عنوان عضو هيئت علمي جديد جذب مي شوند.

5-     ظرفيت پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف امسال چگونه بوده است؟

در مقطع کارداني تعداد 28 نفر دانشجو، در مقطع کارشناسي تعداد 701 نفر دانشجو و در مقطع کارشناسي ارشد تعداد 122 نفر دانشجو و در مقطع دکتري تخصصي سه نفر دانشجو و در مجموع 854 نفر دانشجوامسال جذب دانشگاه شدند.

6-     آقاي دکتر لطفا به مشکلات و موانع حوزه آموزش اشاره فرمائيد؟

حوزه آموزشي داراي آيين نامه هاي آموزشي در مقاطع مختلف است. خوسبختانه اين آيين نامه ها داراي قوانين واضح و روشن از مرحله ثبت نام دانشجو تا فارغ التحصيل شدن مي باشند.اما متأسفانه عدم مراجعه بعضي از دانشجويان به اين آيين نامه ها که در دسترس آنها مي باشد مشکلاتي را هم براي دانشجو و هم براي سيستم آموزشي ايجاد مي کند. توصيه من اين است که دانشجوي محترم حتماً به اين آيين نامه ها رجوع کند و اگر نياز به مشورت دارند از اساتيد محترم راهنا استفاده نمايند. در سطح بالاتر به معاون محترم آموزشي دانشکده ها رجوع کنند که انشاءاله مشکلات کمتر شود. در ضمن به نظر بنده نياز به سيستم نرم افزاري جديد آموزشي است که در حال رايزني هستيم که انشاءاله با استفاده از سيستم جديد سرويس دهي به دانشجويان محترم و اساتيد بزرگوار بيشتر شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها