وزیر علوم :نگاه وزارت علوم به دانشگاههای دولتی و غیردولتی یکسان است

خانه خبرها

خبرگزاري مهر

محمد مهدی زاهدی در جمع روسای دانشگاههای دولتی و غیر دولتی استان ایلام گفت : وزارت علوم به آموزش عالی دارای نگاه یکپارچه است و از همه دانشگاهها باید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی زاهدی روز گذشته در دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان ایلام در جمع روسای دانشگاههای ایلام با بیان این مطلب افزود: دانشگاه پیام نور در صورتی که برای جذب عضو هیئت علمی تلاش نکند، تعداد دانشجویانش کاهش پیدا خواهد کرد. رئیس دانشگاه پیام نور باید بر روی جذب هیئت علمی و استاندارد شدن نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه پیام نور نگاه خاص داشته باشد و به سرعت مشکل دانشگاه پیام نور در این خصوص را حل کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با کمک به دانشگاههای غیر انتفاعی برای جذب هیئت علمی گفت : چنانچه دانشگاههای غیر انتفاعی برای جذب دانشجوی دکتری به شرط بورس اقدام کنند 50 درصد هزینه بورسیه های دکتری به آنها پرداخت خواهد شد. برنامه ای وجود دارد که از سال آتی برای دانشجویان فوق لیسانس تربیت مدرس امکانی فراهم شود که عضو هیئت علمی دانشگاههای غیرانتفاعی شوند.

وی در پاسخ به رئیس واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با کم بودن میزان وام شهریه دانشجویان این دانشگاه گفت : 50 درصد اعتبار وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان غیر انتفاعی اختصاص پیدا کرده است که بر این اساس 60 میلیارد تومان به دانشجویان دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی ها اختصاص داده شده است. برای سال آتی به دولت پیشنهاد داده شده است تا 120 میلیارد تومان صندوق رفاه دانشجویان را دو برابر کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مسئولین مراکز آموزش عالی استان ایلام تاکید کرد: باید مراقب جمعیت دانشجویی باشیم تا به گونه ای نشود که دانشجویان وارد دانشگاه شوند و احساس کنند که آن تصوری که از دانشگاه داشتند با آنچه که مشاهده می کنند فاصله زیادی دارد و دچار یک نوع نا امیدی شوند، بنابراین واجب است که دفاع از کیفیت آموزشی دانشگاهها را سرلوحه کارها قرار دهیم و در یک رقابت پذیرش دانشجو گرفتار نشویم که این موضوع اگر بی حساب صورت گیرد منجر به افت کیفیت و ضربه به نظام آموزش عالی می شود.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها