دکتر شاه محمدی خبرداد:بیشترین درخواست دانشجویان نقل و انتقال و اختصاص وام است

خانه خبرها

خبرگزاري مهر

 

دكتر شاه محمدي مشاور محترم وزير در امور ايثارگران خبر داد

مشاور وزیر علوم از دریافت بیش از 600 نامه توسط هیئت مدیران وزارت علوم در دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان ایلام خبر داد و گفت : بیش از 90 درصد نامه ها مربوط به حوزه وزارت علوم است و بقیه نامه ها خطاب به رئیس جمهوری یا مربوط به دستگاههای دیگر است.

حمیدرضا شاه محمدی در گفتگو با خبرنگاران اعزامی مهر و ایرنا به ایلام با بیان این مطلب افزود : نامه هایی که توسط هیئت مدیران وزارت علوم در سفر استانی به ایلام جمع آوری شد توسط وزیر علوم، معاونان و مدیران کل وزارتخانه مطالعه و دستورات لازم در حاشیه نامه ها قید شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این نامه ها مربوط به مسائل داخلی دانشگاههای استان بود، گفت : این نامه ها با دستور شخص وزیر علوم و مدیران حاضر در هیئت همراه وزیر علوم مورد بررسی قرار گرفت و به رئیس دانشگاه ایلام ارجاع و مقرر شد تا بر اساس ضوابط به آنها رسیدگی شود.

مشاور وزیر علوم تعدادی از درخواستهای دانشجویان را درزمینه نقل و انتقال دانست و افزود : مقرر شد تا از طرف مسئولین دانشگاه ایلام وضعیت تحصیلی دانشجویانی که درخواست نقل و انتقال دارند مورد بررسی قرار گیرد و سوابق تحصیلی این دانشجویان به معاونت دانشجویی وزارت علوم ارجاع شود تا در کمیسیون مرکزی موارد خاص بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

نماینده معاون دانشجویی وزارت علوم در هیئت همراه وزیر علوم در سفر استانی به استان ایلام بخش دیگری از درخواستهای مکتوب دانشجویان را درخواست وام عنوان کرد و گفت : با نظر مساعد وزیر علوم مقرر شد تا صندوق رفاه دانشجویان مقدمات اعطای وام به این دانشجویان بر طبق ضوابط را فراهم کند و عده ای نیز با شرح وضعیت خود خواستار کمک مالی شده اند که مقام عالی وزارت اعتباری را در اختیار رئیس دانشگاه ایلام قرار داده تا نسبت به رفع مشکلات این دانشجویان اقدام شود.

حمیدرضا شاه محمدی بخش دیگر درخواست دانشجویان ایلامی را کمبود عضو هیئت علمی و تجهیزات عنوان کرد و حوزه های مربوطه برای رسیدگی به نامه های دانشجویان را بیشتر مربوط به معاونت های دانشجویی، آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور دانست.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم اظهار داشت : در پی درخواستهایی که از سوی ایثارگران مطرح شد، رهنمودهایی به رئیس دانشگاه داده شد و بخشی هم به دفتر مشاور امور ایثارگران وزیر علوم ارجاع شد تا پیگیری شود.

وی غالب درخواست کارکنان و اعضای هیئت علمی ایثارگر دانشگاه ایلام را در خصوص تغییر نوع استخدام، تبدیل وضعیت از حق التدریسی به عضو هیئت علمی ثابت، ارتقای اعضای هیئت علمی ایثارگر و فراهم شدن امکان ادامه تحصیل کارکنان و اعضای هیئت علمی از طریق بورس اعلام کرد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها