همایش نقش فرهنگ عفاف و حجاب درتحکیم بنیان خانواده فر دادردانشگاه برگزار می‌شود

خانه خبرها

رئيس دانشگاه گفت: همايش نقش فرهنگ  عفاف و حجاب درتحکيم بنيان خانواده دوشنبه در دانشگاه برگزار مي‌شود.

دکتر قرباني در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: به دنبال نشست مديران دستگاه‌هاي اجرايي در اسفندماه سال گذشته و لزوم توجه به مقوله حجاب و عفاف برگزاري اين همايش در دستور كار اين دستگاه اجرايي قرار گرفت. 

وي ادامه داد: در اين راستا دانشگاه ايلام مقدمات كار را فراهم كرده و با هم انديشي با صاحبنظران اين بخش در دانشگاه و حوزه تدابير لازم را براي نحوه برگزاري همايش حجاب و عفاف در استان ايلام انديشيد. 

دکتر قرباني اضافه كرد: با فراخوان عمومي انجام شده تاكنون 70 مقاله با موضوع حجاب و عفاف به دبيرخانه اين همايش در دانشگاه ايلام ارسال شده است. 

دکترقرباني تصريح كرد: با ارزيابي و بررسي‌هاي اوليه انجام شده از سوي كارشناسان و صاحبنظران هشت مقاله برتر انتخاب و به همايش حجاب و عفاف ارائه مي‌شود. 

رئيس دانشگاه گفت: 20 مقاله نيز به صورت پوستر در همايش حجاب و عفاف دانشگاه نصب و ارائه مي‌شود. 

وي ادامه داد: براي بهره‌مندي و استفاده بيشتر شركت‌كنندگان در اين همايش از سخنرانان و صاحبنظران دانشگاه، حوزه، فرهنگ و ... دعوت به عمل امده است. 

وي اضافه كرد: صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، مستشاري معاون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها و ديگر اساتيد حوزه و دانشگاه در اين همايش براي ايراد سخنراني دعوت شده‌اند. 

دکترقرباني تصريح كرد: برپايي نمايشگاه كتاب، پوشاك با موضوع حجاب و عفاف از جمله برنامه‌هاي جنبي همايش عفاف و حجاب دانشگاه است. 

رئيس دانشگاه گفت: همچنين مسابقات نقاشي، وبلاگ‌نويسي و مسابقه و طرح سئوال از كتب برهنگي فرهنگي نوشته غلامعلي حدادعادل از ديگر ويژه‌ برنامه‌هاي همايش عفاف و حجاب در دانشگاه ايلام است. 

وي از عموم مردم استان ايلام به ويژه جوانان، نوجوانان، دانشجويان، حوزويان خواست در برنامه‌هاي همايش عفاف و حجاب دانشگاه ايلام شركت داشته باشند. 

دکترقرباني اضافه كرد: اين همايش تنها به منظور تثبيت و استمرار فرهنگ حجاب و عفاف در استان ايلام كه از گذشته عنايت به اين مهم از سوي مردم به ويژه جامعه بانوان وجود داشته برگزار شده و پشتوانه علمي و فرهنگي براي ديگر استان‌هاي كشور است. 

خوشبختانه استان ايلام به واسطه بركت فرهنگ اصيل شيعه و يكدستي اين فرهنگ ديني در كنار باورهاي ديني و قومي كه توامان شده مشكلي در زمينه عدم عنايت به مقوله حجاب از سوي جامعه بانوان وجود ندارد و بانوان استان ايلام الگوي عملي براي همه بانوان سراسر كشور از حيث رعايت حجاب و عفاف هستند. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها