دکتراحمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم ایلام: مردم ایلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ایران هستند

خانه خبرها

Top of Form

دکتراحمدي نژاد در اجتماع باشکوه مردم ايلام: مردم ايلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ايران هستند

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي نژاد که روز سه شنبه در اجتماع باشکوه مردم ايلام گفت : رژيم صهيونيستي براي آدم کشي ، ترور و تجاوز ايجاد شده است و به گمان خودشان براي جبران شکست هاي گذشته، پس از جنايت حمله به کاروان آزادي ، در تدارک حمله گسترده به غزه است.

احمدي نژاد به رژيم صهيونيستي هشدار داد در صورتي که به غزه حمله کند ، ملت هاي منطقه ريشه هاي اين رژيم را برخواهند کند.

احمدي‌نژاد با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در حمله به کشتي‌هاي کاروان آزادي غزه که حامل کمک‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه بودند، اظهار داشت: بيش از 60 سال پيش با فريب‌کاري و دغلکاري آمدند و به زور سلاح در قلب منطقه ما رژيمي جعلي را تحميل کردند.

وي با بيان اينکه "بيش از پنج ميليون فلسطيني نسل به نسل آواره‌اند و در آرزوي ديدن وطن و سرزمين مادري حسرت مي‌خورند"، افزود: رژيم صهيونيستي تاکنون، پنج جنگ سنگين و خانمانسوز به راه انداخته و هزاران نفر را ترور و ده‌ها هزار نفر از زنان، مردان و کودکان فلسطيني را به اسارت گرفته و در زندان‌هاي اهريمني حبس کرده است.
رييس جمهوري با اشاره به تجاوز اين رژيم در سال 1385 به لبنان گفت: رژيم صهيونيستي تلاش کرد لبنان را تصرف کند و وحشيانه‌ترين اقدام‌ها را در جنوب لبنان انجام داد و در برابر مقامت تاريخي لبنان شکست خورد و به تلافي آن، خود را تجهيز کرد و مردم مظلوم غزه را که در منطقه‌اي کوچک و محدود در محاصره هستند، مورد هجوم قرار داد.
وي همچنين درباره حمله اين رژيم به غزه در سال 1387 خاطرنشان کرد: مردم غزه در دريا و خشکي تحت محاصره کامل هستند. راه هوايي آنان نيز محدود و تحت کنترل است. سه سال است در محاصره دارويي، غذا، آب و حداقل‌هاي زندگي به سر مي برند و حتي اجازه نداشتند مصالح ساختماني براي بازسازي وارد غزه شود.

ريس شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به راه‌اندازي کاروان آزادي غزه گفت: مردمي از 40 کشور به ستوه آمدند، عواطف انساني و شرافت و آزادگي آنان جريحه‌دار شد و داوطلبانه و به طور خودجوش مواد غذايي و دارويي در چند کشتي آماده کردند و با پرچم صلح و آزادي و برادري به سمت غزه حرکت کردند.
وي ادامه داد: سگ‌هاي وحشي، آدمکش‌ها و جلادهاي حرفه‌اي صهيونيسم به جاي اينکه از اين کاروان استقبال کنند و به دليل سه سال محاصره ناجوانمردانه و وحشيانه شرمنده شوند و راه را باز کنند تا کمک‌هاي غذايي مردم دنيا به مردم مظلوم غزه برسد، با هليکوپتر، هواپيما و موشک و گلوله به مردم بي‌دفاع و بي‌سلاحي حمله مي‌کنند و عده زيادي را مي‌کشند.

** هشدار به رژيم صهيونيستي

رييس جمهوري خطاب به رژيم صهيونيستي تاکيد کرد: اگر باز دست به جنايت بزنيد طوفان خشم ملت هاي منطقه ريشه شما را برخواهند کند. احمدي نژاد با بيان اين که وقايعي که امروز در غزه و فلسطين مي گذرد شرم آور است، اظهار داشت: امروز هيچ انسان آزاده اي در دنيا نيست که از شنيدن مسائل غزه و جنايات صهيونيست ها سراسيمه نشود و خون او به جوش نيايد، امروز هر انسان با اراده اي تلاش مي کند که قدمي عليه جنايتکاران صهيونيستي بردارد.
وي با اشاره به اين که حمله رژيم صهيونيستي به کشتي هاي کاروان آزادي، خلاف ارزش هاي انساني بوده است، گفت: اين عمل رژيم صهيونيستي، خلاف قانون و عدالت بود و اين عمل تنها منطبق با روحيه و منطق استکباري و استعماري اين رژيم بود.
احمدي نژاد در ادامه با طرح اين سوال که چرا رژيم صهيونيستي اين گونه وحشيانه به کاروان آزادي حمله مي کند اولين علت اين مساله را آدم کشي اين رژيم دانست و گفت: اگر اين رژيم يک روز تهديد و ترور نکند، به منزله مرگ اين رژيم است.
به گفته رييس جمهوري، سرتاسر حيات رژيم صهيونيستي سرشار از جنايت است، رژيم صهيونيستي در طول اين سال ها در صدرا ، شتيلا و جنوب لبنان و اردوگاه ها جنايت هاي زيادي را انجام داده است.
وي دومين علت جنايات رژيم صهيونيستي را حمايت غرب و دولت آمريکا از اين رژيم دانست و گفت: متاسفانه در طول 60 سال اين رژيم هر جنايتي را انجام داد و همواره مورد حمايت دولت آمريکا و برخي دولت هاي اروپايي قرار گرفت.
احمدي نژاد اظهار داشت: دليل سوم جنايات رژيم صهيونيستي، سکوت برخي کشورهاي عربي است متاسفانه سکوت و مماشات و عقب نشيني، جرات اين جنايتکاران را مضاعف کرده است آنان تصور کرده اند که هر جنايتي را انجام داده اند مجازاتي در انتظار آنان نيست ولي بدانند که روزي بسزاي کار خود مي رسند.

رييس جمهوري خطاب به همه ملت هاي دنيا اظهار داشت: امروز همه دولت ها و ملت ها بايد نظر خود را در برابر اين حادثه اعلام کنند، اين حادثه مرزبندي بين کساني که حقيقتا طرفدار انسانيت، برادري و صلح هستند با کساني است که منافقانه به دنبال تسلط بر جهان ،جنايت و چپاول ثروت ملت ها هستند، مي باشد.

ي با بيان اين که ضديت با قانون، حقوق بشر و جنايت جنگي آشکار تر از اين نمي شود، اظهار داشت: ما انتظار داريم همه کساني که جايگاه دارند نظر خود را به صراحت درباره اين حادثه سنگين و توهين بزرگ به بشريت اعلام کنند.
احمدي نژاد با بيان اين که دولت آمريکا موضع بسيار ضعيف و جانبدارانه اتخاذ کرده است، افزود: آمريکا به جاي محکوم کردن جنايت، مواضع دو پهلو و سه پهلو اتخاذ کرده است و تلاش کرده از موضع گيري فرار کند.

وي با بيان اين که برخي کشورهاي اروپايي مواضع خوبي اتخاذ کرده اند،گفت: برخي شخصيت هاي انقلابي مواضع خوبي در اين بين اتخاذ کرده اند، امروز اين مواضع بايد به يکديگر گره بخورد و جبهه جهاني عليه تجاوز، قانون شکني و تروريست و تعدي به حقوق ملت ها تشکيل دهند.

رييس جمهوري با بيان اين که از چند ماه قبل رژيم صهيونيستي براي جبران شکست در غزه و جنوب لبنان برنامه ريزي کرده است اظهار داشت: اين رژيم از مدت ها قبل ،طرح هاي عملياتي آماده کرده ولي از زماني که متوجه شد ايران، سوريه و لبنان در يک جبهه متحد در کنار هم ايستاده اند وحشت کرد و از آن طرح شيطاني عقب نشيني کرد.

احمدي نژاد تاکيد کرد: امروز ما اطلاعات دقيقي داريم که آنان برنامه ريزي هايي را انجام داده اند که بعد از سه سال محاصره غزه و به خيال خود تضعيف مقاومت يک حمله گسترده اي به غزه انجام دهند و به تصور خودشان شکست هاي گذشته را جبران کنند.

وي اظهار داشت: خطاب به آنان مي گوييم جنايات ديگر بس است، اگر باز هم دست به جنايت بزنيد طوفان خشم ملت هاي منطقه ريشه شما را برخواهد کند.

** هشدار به حاميان رژيم صهيونيستي

رييس جمهوري خطاب به حاميان رژيم منحوس صهيونيستي تصريح کرد:60 سال از جنايت هاي اين رژيم حمايت کرديد ديگرکافي است ؛ بدانيد که اگر اين بار دست از حمايت اين رژيم برنداريد هنگامي که خشم ملت هاي منطقه لبريز شود تنها منحصر به مرزهاي فلسطين نخواهد شد و تک تک شما را شريک جرم اين رژيم مي شناسد و پاي ميز محاکمه مي کشاند.

وي با قدرداني از ملت هايي که در کاروان آزادي حضور داشتند خاطرنشان کرد : از کشورهايي که در کاروان تاريخي آزادي مشارکت داشتند به خصوص مردم کشورهاي ترکيه ، يونان و آلمان تشکر مي کنم.
احمدي نژاد ادامه داد : مطمئن باشيد که اين کاروان نمونه اي از خواست همه ملت ها است و به طورقطع با توکل به خداوند متعال به زودي ملت مظلوم فلسطين و غزه آزاد مي شوند و در پايان روسياهي به صهيونيست ها و اربابان جنايتکار آنها باقي خواهند ماند.

** امروز صحنه آزمايش شوراي امنيت است

وي خطاب به شوراي امنيت تصريح کرد : از شوراي امنيت مي خواهم که در خصوص جنايت رژيم صهيونيستي در کاروان آزادي قطعنامه اي صادر کند تا بدين واسطه دست صهيونيست ها از ادامه جنايات قطع شود.

وي افزود: اگر مي خواهيد شوراي امنيت همچنان اعتبار و جايگاه داشته و ادامه مسيردهد بايد بداند که امروز صحنه آزمايش است و اين شورا بايد نشان دهد که فقط براي کشورها مورد نظر آمريکا و اربابانش قطعنامه صادر نمي کند .

رييس جمهوري با بيان اين که شوراي امنيت بايد ثابت کند که به دنبال ثبات امنيت در کشورها است گفت : به طور قطع يگانه پرستي پيروز است و فلسطين به زودي جشن پيروزي را خواهد گرفت ، اما سوال اينجاست که به چه دليل عده اي به اين درجه از جنايتکاري و وحشي گري رسيده اند ؟به اين دليل که دل هاي آنها از عشق به خدا ، اولياي خدا ، پيامبر گرامي اسلام خالي شده است .

**حضرت زهرا (س) درياي معرفت الهي است

رييس جمهوري اين حوادث را نتيجه دور شدن دل‌ها از حضرت زهرا (س) ارزيابي کرد و گفت: اگر مردم جهان حضرت زهرا را بشناسند، گرد وجود نوراني او حلقه خواهند زد و همه مشکلات عالم، غم‌ها و غصه‌ها از جامعه بشري برطرف خواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه "آنان که حضرت زهرا را نشناخته و دل در گروي او ندارند چقدر خسارت‌ديده و زيانکارند"، افزود: مشکل جامعه بشري اين است که از اسوه‌اي مانند حضرت زهرا (س) فاصله گرفته است و مهر او را در دل ندارد.
احمدي‌نژاد تصريح کرد: ملت‌ها و دولت‌ها که از محبت حضرت زهرا (س) فاصله مي‌گيرند انديشه‌ها و عاطفه‌هاي آنان سنگ مي‌شود. رفتار آنان از رفتار انساني دوستانه و محبت‌آميز فاصله مي‌گيرد و خلق و خوي حيوانات و درندگان را پيدا مي‌کند.
وي يادآور شد: فاطمه (س) کسي است که پيامبر خدا بدون اجازه او وارد خانه نمي‌شود. او مادر پدر، نقطه اتکا و دلداري و دلجويي پدر است. پيامبر به محبت و دستان ياريگر او دلگرم است.

رييس جمهوري با بيان اينکه "حضرت زهرا (س) مادر سرور جوانان اهل بهشت و کسي است که جبرييل امين بر او نازل مي‌شود"، ادامه داد: رضاي خدا در رضاي او و خشم خدا در خشم اوست.

وي با تاکيد بر اينکه "حضرت زهراي اطهر (س) در قله ايثار و فداکاري است"، افزود: خداي متعال بر ايثار او و همسر و فرزندان او گواهي مي‌دهد.
احمدي‌نژاد، حضرت زهرا (س) را منبع علم و اسرار امامت و نبوت خواند و ادامه داد: او صاحب صحيفه‌اي است که فقط در دست امامان است و آنان به آن دسترسي دارند. اميرالمومنان علي عليه‌السلام کاتب و نويسنده احاديث و کلمات اوست. او کسي است که همتايي براي او جز امام علي عليه‌السلام وجود ندارد.

وي با بيان اينکه "حضرت فاطمه (س) پناهگاه امامان است"، خاطرنشان کرد: امامان که واسطه فيض خدا هستند در هجمه‌هاي سنگين به او پناه مي‌برند و او پناهگاه آنان است.

وي حضرت زهرا (س) را مرجع و مرکز پيوند نبوت و امامت خواند و گفت: او نخستين پاسدار نبوت و ولايت و جانباز و شهيد در راه امامت و ولايت است. او کوثر است که وقتي خدا او را به پيامبر خود هديه کرد از او خواست نماز شکر به جاي آورد و قرباني کند و خداي متعال را ستايش کند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: حضرت زهرا (س) نور است در همه عالم مي‌درخشد و همه انوار عالم از نور اوست. او نور خدا و خدا نور السماوات و الارض است

وي تصريح کرد: حضرت زهرا (س) مادر همه خوبي‌ها، زيبايي‌ها و همه بشريت است. او باران رحمت الهي است که بر قلوب مردم مي‌بارد و دل‌ها را زنده مي‌کند.

رييس جمهوري با بيان اينکه "حضرت زهرا (س) کتاب آفرينش، کتاب هستي و درياي معرفت الهي است"، ايشان را مصداق کلمه حق و مانند قرآن کريم خواند.

وي با تشبيه کردن حضرت زهرا (س) به "ليله‌القدر" تاکيد کرد: حضرت زهرا (س) اسوه و الگوست. او براي همه انسان‌ها -مردم و زن، کوچک و بزرگ در همه عالم- الگويي بي‌همتاست.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه "حضرت زهرا (س) آينه خدا، تجلي و مظهر اسماي الهي است"، افزود: زنان سراسر ايران و مردان اين سرزمين به وجود حضرت زهرا (س) مفتخرند و او را سرمشق خود مي‌دانند.

وي افزود : فردي که دردلش عشق به پيامبر ، حضرت زهرا (س) و اهل بيت نباشد مانند سنگ است ولي به شما بشارت مي دهم که عشق به پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت ايشان و گرايش به يکتا پرستي و ايمان با ظهور ميراث دار پيامبران و يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) فراگير خواهد شد.

رييس جمهوري با تاکيد براين که در دنياي امروز قدرشناسي از زنان در حال نهادينه شدن است اظهارداشت : در بسياري از نقاط دنيا قدر زنان را نمي دانند ولي زن کانون محبت الهي و ستون فقرات خانواده است .

احمدي نژاد با اشاره به اينکه در ايران تبعيت از زنان جايگاه بالايي دارد، افزود: مردترين مردها کسي است که با تمام وجود به همسر، دختر و مادر خود احترام گذارد، زيرا اين شيوه و سيره پيامبر(ص) است.

وي با تاکيد بر اينکه هرجا زنان محترم و با کرامت باشند، فرزندان شجاع، با محبت و انسان‌هاي برجسته تربيت مي کنند، ادامه داد: در جامعه اي که زنان تحقير شوند و تحت فشار باشند، آن جامعه به پيشرفت و کمال انساني دست نمي يابد.
احمدي نژاد خاطر نشان کرد: در جوامع غربي شخصيت زنان را له کرده اند که در پي اين کار، کل جامعه آنها در حال له شدن و نابودي است.
وي تصريح کرد: غربي ها بخاطر اينکه احترام، کرامت و نقش حقيقي زن را حفظ نکرده اند، امروز در آستانه سقوط به دره هاي بي اخلاقي هستند.
رييس جمهوري با بيان اينکه امروز دختران ايران صادق، عفيف‌ و ‌مومن ترين زنان جهان هستند، تاکيد کرد: هرجا زنان و مادران قرباني شوند، جامعه و نسل هاي آينده قرباني مي شوند و جاي آنها سنگدلي و بي اخلاقي حاکم مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه جنايت هاي امروز بشريت محصول کنار گذاشتن دختران، همسران و مادران در جامعه جهاني است، گفت: نجات امروز بشريت در احياء نقش زنان است و به لطف خدا ايرانيان و ايلاميان الگو و پيشتاز زنان عالم هستند.

احمدي نژاد با تبريک تولد حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) مظهر و منبع عشق و محبت به خدا است.

رييس جهموري با تاکيد بر اينکه عظمت حضرت زهرا (س) را کسي جز پيامبر (ص)، حضرت علي (ع) و فرزندانشان قادر نيستند بيان کنند، اظهار داشت: چطور مي توانيم از کسي صحبت کنيم که پاره تن پيامبر است و مقصد و مقصود آفرينش مي باشد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه مردم ايلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ايران هستند، ادامه داد: نام ايلام با شور، حماسه، فداکاري، شجاعت و رشادت عجين شده است و اين ديار سرزمين مومنان، پاکان و شجاعان است.
احمدي نژاد تصريح کرد: مردم ايلام دلداگان راه نوراني ولايت و امامت هستند و عشق و محبت مردم ايلام جلوه اي از عشق علوي است، زيرا مردم اين استان فدايي اسلام و ايران هستند.

وي ايمان مردم ايلام را به استواري کوه‌ها و پاکي قلب ها و روح‌ها و چشمه سارها دانست و خاطر نشان کرد: مردم ايلام مرزبانان و پشقراولان دفاع از کشور و ملت هستند و جز خير و نيکي، فوايد ماندگار فراوان براي ايران داشته اند.

** انديشه‌هاي نامحرم مانع ادامه طرح‌هاي اشتغالزاي دولت شدند

رييس جمهوري در ادامه از دست ها و انديشه‌هاي نامحرمي پرده برداشت که مانع به سرانجام رسيدن طرح هاي اشتغالزاي دولت شدند.
احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه امروز روز ساختن و سازندگي است، گفت: بايد دست به دست هم بدهيم و ايلام عزيز را بسازيم که در اين مورد وظايفي بر عهده دولت است و وظايفي برعهده شماست.

احمدي نژاد با اشاره به تصميمات دو سفر قبلي و موانعي که بر سر راه برخي از تصميمات وجود داشته است، اظهار داشت: انشاءالله امروز در جلسه هيات دولت عملکرد سفر اول و دوم را بررسي کرده و اگر موانعي در راه تحقق مصوبات وجود داشته باشد بر طرف خواهد شد.
وي با بيان اينکه در دور سوم سفر به استان ايلام تصميمات بسيار مهمي در دستور کار دولت قرار دارد، افزود:يکي از اين تصميمات تقويت و سرعت بخشيدن به طرح بزرگ مسکن مهر است و دولت مصمم است در کمتر از 3 سال و حتي قبل از آن در بخش مسکن به نقطه‌اي برسيم که مسکن از دغدغه جوانان و مردم خارج شده و تامين مسکن به روز شود.

رييس جمهوري دومين تصميم مهم دولت براي استان را ايجاد اشتغال براي جوانان عزيز و ريشه کن کردن بيکاري عنوان کرد و ادامه داد: در دولت نهم طرح بنگاههاي زود بازده با همراهي دستگاهها و بانکها آغاز شد که کار بسيار خوبي بود اما متاسفانه دستها و انديشه‌هاي نامحرم هجوم آوردند و جوسازي کردند و فشار آوردند تا اين طرح اشتغالزا متوقف بشود.

** طرح هدفمند کردن يارانه ها از نيمه دوم امسال اجرا مي شود

رييس جمهوري با بيان اينکه هدفمند کردن يارانه ها از نيمه دوم سال اجرا خواهد شد، گفت: پس از اجراي اين قانون بسياري از مشکلات جزيي زندگي مردم در شهر و روستا برطرف مي شود.

احمدي نژاد افزود: اميدواريم با اجراي اين طرح نه تنها فقيري در کشور وجود نداشته باشند بلکه ديگر نياز به اين نباشد که کسي تحت پوشش نهادهاي بين المللي قرار گيرد.

وي با اشاره به اينکه حمايت دولت براي آينده سازي فرزنداني که از اول فروردين امسال متولد مي شوند، به زودي عملياتي مي شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت براي هر کودک که از ابتداي فروردين امسال متولد مي شود يک ميليون تومان هديه داده خواهد شد و سالانه نيز دولت هديه اي را اضافه خواهد کرد.

احمدي نژاد ادامه داد: خانواده ها نيز بايد همت کنند تا براي آينده فرزندان و شغل آنها تمهيداتي انديشيده شود.
وي خطاب به مجتبي اعلايي استاندار ايلام و مديران استان با تاکيد بر اينکه پايه کار در دولت عدالت است، گفت: توجه شما و بودجه اي که به استان اختصاص مي يابد بايد به طور عادلانه بين همه شهر ها، بخش ها و روستاها توزيع گردد.

احمدي نژاد عدالت را پايه موفقيت ذکر کرد و گفت: دولت همه موجوديت خود را از مردم دريافت مي کند. بايد توجه کنيد که درهاي اتاق ها به روي مردم باز بوده و ارتباطتان با مردم قوي باشد اگر در اين زمينه ضعيف باشيد آنگاه رابطه ها و پارتي ها وارد شده و کار را خراب مي کند.

رييس جمهوري با بيان اينکه همه سازمان ها بسيج شده اند تا حرکتي گسترده و جامع براي توسعه صنعت، کشاورزي و خدمات سازمان داده شود، افزود: بدين ترتيب ان شاءالله ظرف دو سه سال مشکل بيکاري از فهرست مشکلات مردم ايلام خارج مي شود.

وي گفت: دولت امروز بودجه بسياري خوبي براي توسعه زمين هاي کشاورزي، اصلاح شيوه هاي آبياري، توسعه کشت گلخانه اي و دامداري، شهرک هاي صنعتي، استقرار صنايع و ايجاد اشتغال براي جوانان استان اختصاص خواهد داد.

احمدي نژاد متذکر شد که دولت به طور ويژه براي استان ايلام، 150 ميليارد تومان قرض الحسنه براي اشتغال جوانان اختصاص خواهد داد.

احمدي نژاد با اشاره به خشکسالي و اينکه به دنبال آن برخي از کشاوزران آسيب ديده و قادر به پرداخت اقساط بانکي نيستند، گفت: دولت جرايم ديرکرد بازپرداخت را خواهد بخشيد و مهلت خواهد داد تا کشاورزان بتوانند کار خود را پيش ببرند.
وي با اشاره به طرح هاي عمراني استان ايلام گفت: مطالعه راه آهن و بزرگراه ها در دستور کار امروز دولت است و ان شاالله با اختصاص بودجه کار پيش خواهد رفت، در بخش ورزش، دانشگاهها، بهداشت و درمان، آب و راه ها و آموزش عالي و ...دولت مصوبات خوبي دارد که به اطلاع عموم خواهد رسيد.
احمدي نژاد خطاب به مردم ايلام گفت: از شما به خاطر لطف ويژه سال گذشته به خادم خودتان تشکر مي کنم، آرا شما به اين خادم تعهد و مسووليت ما را براي خدمتگزاري بيشتر چند برابر کرده است و اميدواريم که بتوانيم در برابر شما روسفيد باشيم.
رييس جمهوري با اشاره به حضور حماسي مردم استان در اجتماع امروز گفت: اين حضور شما باعث اميد ملتها، سرافرازي ملت ايران و ياس دشمنان مي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها