دکتراحمدی اسب چین: ارتقاء بنیه علمی دانشجویان شاهد اولویت نخست دانشگاه است

خانه خبرها

مدير کل امور شاهد و ايثارگران دانشگاه گفت: ارتقاء بنيه علمي و تحصيلي دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلي از اولويتهاي اصلي دانشگاه ايلام و امور شاهد و ايثارگران وزارت علوم مي باشد.

به گزارش ايرنا "سلمان احمدي" روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: شهداء و ايثارگران با مجاهدات و جانفشاني خود انقلاب اسلامي را در مقابل هجمه هاي استکبار جهاني بيمه کردند و همه ما مديون اين عزيزان و خانواده معظم شهداء و ايثارگران هستيم و بايد تمام تلاش خود را جهت خدمت به خانواده معظم آنها بکار گيريم.
وي افزود: امور شاهد و ايثارگران وزارت علوم تحقيقات و فن آوري خدمت به فرزندان شاهد و ايثارگر را از وظايف اصلي خود مي داند و برنامه هاي بسيار خوبي براي رفع مشکلات تحصيلي و معيشتي اين عزيزان در دست اجرا دارد.
دکتر احمدي تعداد دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه ايلام را 152 نفر اعلام کرد که از اين تعداد 18 نفر فرزند شهيد و مابقي فرزندان عزيزان جانباز و آزاده مي باشند.
وي اولويت برنامه هاي امور شاهد و ايثارگر دانشگاه ايلام را ارتقاء بنيه علمي داتنشجويان و تشويق اين عزيزان براي تحصيل در مقاطع تحصيلات تکميلي عنوان کرد.
وي به مصوبه وزارت علوم در اين زمينه اشاره کرد و گفت: در همه دانشگاههاي کشور طرح استاد مشاور براي دانشجويان شاهد و ايثارگر جديد و کساني که معدل کمتري دارند، اجرا شد.
وي افزود: در دانشگاه ايلام 11 استاد مشاور در رشته هاي مختلف به دانشجويان شاهد و ايثارگر براي ارتقاء سطح علمي آنها مشاوره علمي ارائه مي کنند.
مدير کل امور شاهد و ايثارگران دانشگاه ايلام گفت: اين مرکز جزوات و کتابهايي را که در زمينه تحصيل دانشجويان در مقاطع تحصيلي بالاتر در اختيار آنها قرار مي دهد.
احمدي افزود: خوشبختانه تعدادي از دانشجويان شاهد و ايثارگر اين دانشگاه در سطح کشور مقام هاي خوبي را در زمينه هاي علمي و فرهنگي کسب کرده اند که از آن جمله مي توان به خانم "زهرا رشيدي" دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد رشته زراعت اشاره کرد.
احمدي گفت: تعدادي از مقالات علمي اين دانشجو در سطح کشور نمونه شده و در مجله هاي علمي کشور چاپ شده است.
وي ميزان مشروطي داشجويان شاهد و ايثارگر را در سال تحصيلي گذشته حدود 15 درصد اعلام کرد و گفت: اين ميزان با تلاشهاي صورت گرفته به حدود 12 درصد در سال تحصيلي جاري کاهش پيدا کرده است.
احمدي تشکيل ستاد عوامل اجرايي طرح شاهد و ايثارگر در مراکز عالي استانها را از برنامه هاي اين مرکز اعلام کرد و گفت: اين طرح براي اولين بار در سطح کشور در دانشگاه ايلام اجرا خواهد شد.
وي يکي ديگر از برنامه هاي ستاد را اعزام دانشجويان شاهد و ايثارگر به مشهد مقدس در تاريخ نهم تير ماه سال جاري اعلام کرد.
وي با اشاره به طرح احداث کتابخانه مخصوص دانشجويان شاهد و ايثارگر گفت:
اين کتابخانه در زمينه ارائه کتابهاي علمي و مرجع به دانشجويان خدمت رساني خواهد کرد و آنها را براي تحصيل در مقاطع تحصيلي بالاتر آماده خواهد کرد.
وي همچنين گفت: پنج نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر در زمينه برنامه هاي فرهنگي رتبه هاي برتر کشور را کسب کرده اند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها