وزیر علوم: سالانه هزار عضو هیات علمی جذب خواهند شد

خانه خبرها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري  در ديدار با روسا واعضاي هيات علمي دانشگاه هاي ايلام گفت:‌ از آغاز دولت دهم 600 عضو هيات علمي جذب شده و سالانه هزار نفر جذب خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه ، دراين ديدار دکتر كامران دانشجو در خصوص راه‌اندازي كرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌هاي كشور اظهار داشت: كرسي‌هاي آزادانديشي در برخي دانشگاه‌ها مانند تهران وصنعتي شريف راه‌اندازي شده که معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم امور مربوط به آن را پيگيري مي‌كند.
وي
  دراين رابطه افزود: وزارت علوم با چشم بسته به اين مسئله نمي پردازد  بلكه تلاش مي‌كند با شناخت كامل در پي راه‌اندازي كرسي‌هاي آزاد اندشي در دانشگاه‌هاي كشور باشد.
دکتردانشجو با اشاره به مشکلاتي که در زمينه
  وضعيت متون علوم انساني وجود دارد، يادآور شد:  بيش از همه ما مقام معظم رهبري در اين زمينه دغدغه دارند و ما هم در وزارت علوم پيگير اين مسئله هستيم.
وي همچنين در خصوص درخواست برخي از اساتيد براي توسعه واقعي دانشگاه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: در اين زمينه طرح آمايش سرزميني در دستور كار وزارت علوم قرار دارد كه وضعيت موجود آموزشي كشور را تعريف مي‌كند و به سمت وضعيت مطلوب حركت خواهد كرد.
وزير علوم افزود: در طرح آمايش سرزميني ظرفيت هر استان شناسايي خواهد شد و در مرحله بعد مسائل مربوط به آن پيگيري مي‌شود كه گزارش اين طرح را به مجلس شوراي اسلامي نيز ارائه كرده‌ايم.
دکتردانشجو در پاسخ به اظهارات برخي از حاضرين كه معتقد بودند ورودي دانشگاه‌هاي كشور از لحاظ اعتقادي و ديني چندان مطلوب نيست، تصريح كرد: مسائلي نظير حجاب و عفاف،‌ دينداري و سلامت يك حلقه به هم پيوسته در جامعه است اما وضعيت دانشگاه‌هاي كشور نسبت به ساير اقشار اگر بهتر نباشد، بدتر هم نيست.
وي با اشاره به اينکه
  اساتيد و دانشگاهيان كشور جزء سالم‌ترين اقشار جامعه هستند و در اين زمينه نبايد بي‌انصافي كرد و با توجه به طرح ارتقاء اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها گفت: استاد دانشگاه شاخص‌هاي مشخصي در جهان دارد و براساس همين معيارها رده‌بندي مي شوند، البته وزارت علوم تلاش مي‌كند كه اساتيد دانشگاه‌هايي مانند دانشگاه‌هاي ايلام اين مسير را سريع‌تر طي كنند.
دکتر دانشجو در ادامه در پاسخ به گلايه‌ يكي از حاضران مبني بر عدم پاسخگويي به تمام اقشار دانشگاهي كشور از سوي مسئولان وزارت علوم اظهار داشت: اگر در يك سفر زمان كافي براي ديدار و گفت‌وگو با تمام اقشار فراهم نشود، هرگز نشان از بي‌احترامي مسئولان نخواهد بود، شأن ما نوكري مردم است و بنده براي خود و معاونينم در وزارت علوم شأني بيش از اين قائل نيستم.
وزير علوم
  با بيان اينكه مباحث فرهنگي بيش از بودجه به مكارم اخلاقي نياز دارد، گفت: دور سوم سفرهاي استاني دولت با بينش فرهنگي انجام مي‌شود و كارگروه فرهنگي اين سفرها نيز از سوي شخص رئيس‌جمهور اداره مي‌شود كه اميدواريم اين مسئله به دانشگاهيان نيز منتقل شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها