برگزاری دومین جشنواره ایده های برتر نوآور و کارآفرینانه

خانه خبرها
دومين جشنواره ايده هاي برتر نوآور و کارآفرينانه عصر روز چهارشنبه 30/10/88 در محل سالن اجتماعات داتشکده ادبيات و علوم انساني  با حضور دکتر قرباني رئيس دانشگاه ، معاون نهاد ، معاونين، رؤساي دانشکده ها، دکتر مراد نژادي مدير مرکز رشد واحدهاي فن آور، مديران گروه و جمعي از دانشجويان برگزار گرديد .

در ابتدا دکتر قرباني رئيس دانشگاه ضمن خيرمقدم به ميهمانان و تشکر از بانيان برگزاري جشنواره گفت : وقوع انقلاب اسلامي در سال 57 سرآغاز يک رنسانس در تاريخ ملت ايران است .

دکتر قرباني با اشاره به نظر مطرح در غرب مبني برکنار گذاشتن دين از صحنه اداره اجتماع اظهار داشت : انقلاب اسلامي و تحولات منبحث از آن که باعث نوزايي علمي و فرهنگي در صحنه سياسي و اجتماعي ايران گرديد جدايي دين از صحنه اداره اجتماع را به چالش کشيد و بحث توسعه همه جانبه در قالب حکومت ديني را مطرح کرد .

وي افزود : روند طي شده منجر به اين شد که جمهوري اسلامي بعنوان يکي از صاحبان تکنولوژيهاي مدرن و نوين جهان مطرح گرديده است و اين امر يک دستاورد مهم است که بوسيله حکومت ديني بدست آمده است . رئيس دانشگاه به روند توسعه کشورهاي نوظهور اقتصادي مثل چين و هند اشاره کرد و گفت : اين کشورها موقعيت کنوني خود را به آساني بدست نياورده اند و در طي اين مسير فشارهاي سياسي و اقتصادي را تحمل کرده اند بنابراين ما بايد روند توسعه را در اين کشورها رصد کنيم و با دفاع از حقوق خودعلي الخصوص در مبحث هسته اي کشور خود را به استقلال علمي برسانيم تا شرايط سياسي و ديپلماسي جمهوري اسلامي در سطح دنيا ارتقاء يابد که اين امر با حمايت از ايده ها نوآور و مبتکرانه و به مرحله اجرا درآمدن آنها ممکن است .

در ادامه دکتر مرادنژادي دبير جشنواره گفت : اين جشنواره با هدف شناسايي ايده هاي برتر در سطح استان ، توسعه فعاليتهاي نوآورانه ، تشويق مخترعان و حمايت از ايده هاي نوآور و مبتکر برگزار گرديد .

دکتر مراد نژادي افزود : فراخوان جشنواره در آبان ماه انجام گرفت که مجموعاً 66 ايده به دبيرخانه جشنواره ارسال گرديد که داوران علمي جشنواره بيست ايده را به مصاحبه دعوت کردند و در نهايت يک ايده را بعنوان ايده برتر و سه ايده را شايسته تقدير دانستند در پايان مراسم از صاحبان ايده برتر و ايده هاي شايسته تقدير و تجليل بعمل آمد .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها