انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه ایلام و اداره کل استاندارد ایلام

خانه خبرها
با هدف توسعه همکاري‌ها دوجانبه در محورهاي تحقيقاتي، پژوهشي و تدوين استانداردهاي ملي و بين المللي، تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام منعقد شد.

   به گزارش روابط عمومي، در ابتداي اين نشست دکتر علي‌محمدي  با اشاره به نقش نخبگان و اعضا هيأت علمي در توسعه جامعه، گفت: دانشگاه ايلام مي‌تواند يک پشتوانه مستحکم براي تحقق برنامه‌ها و پيشبرد اهداف؛ اداره کل استاندارد باشد.

رييس دانشگاه ايلام با تأکيد بر مشارکت و محوريت دانشگاه در روند تصميم‌گيري و تصميم سازي‌هاي جامعه، يادآور شد: در دانشگاه هيچ کس به دنبال کسب منافع شخصي نيست، بلکه بنا به رسالتي که دانشگاه دارد، سعي داريم در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات موجود تأثير جدي داشته باشيم.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه اهتمام به استاندارد يک ضرورت جدي براي جامعه است، اظهار داشت: يکي از نيازهاي جامعه ما اهتمام به بهره‌وري است، که توجه به مقوله استاندارد رابطه نزديکي با آن دارد و مي‌تواند در روند ارتقاء سطح بهره‌وري کشور مؤثر باشد.

رئيس دانشگاه ايلام مقوله «استاندارد» را در زمره علم نافع دانست و گفت: در توليد علم، علم مفيد ملاک است و استاندارد محصول علم نافع است، علمي که به توليد و ثروت بيانجامد و نهايتاً اين مهم با تعامل و هم‌افزايي دانشگاه، صنعت و استاندارد محقق مي‌شود.

در ادامه اين نشست خانم همتي مدير کل استاندارد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاري بين اين اداره کل و دانشگاه ايلام گفت: در اين تفاهم نامه‌ها دو طرف در زمينه گسترش همکاري‌هاي علمي، فني و پژوهشي به همکاري خواهند پرداخت و دفتر استانداردسازي استاندارد و دانشگاه ايلام، يکي از دفاتر فعال بين دستگاه‌هاي اجرايي و از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

خانم همتي با اشاره به سياست تحولي استاندارد در دولت سيزدهم و ماده 17 قانون تقويت توسعه نظام استاندارد، گفت: تمامي توليدات و خدماتي که از نظر سلامت براي جامعه مهم است، بايد تحت نظارت استاندارد قرار گيرد که طرح عيدانه نيز در همين راستا از 15 اسفند شروع و تا 15 فروردين با هدف نظارت بر عرضه کالاهاي استاندارد در مراکز عرضه، فروش و نيز ارائه خدمات استاندارد در مراکزي نظير "فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي"، "هتل‌ها"، "هتل آپارتمان‌ها"، "زائر سراها"، "رستوران‌ها"، "پايانه‌هاي ترمينال‌ها"، "ميادين ميوه و تره بار" و … که در دامنه نظارتي بازرسان اين اداره کل خواهد بود در استان انجام مي‌گيرد.

يادآور مي‌شود: در راستاي انعقاد اين تفاهم نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه ايلام در زمينه‌هاي مختلف تحقيقاتي، پژوهشي، تدوين استانداردهاي ملي و بين المللي، بهره برداري از امکانات و خدمات آزمايشگاهي، برگزاري سمينارها و کنفرانس‌ها، طراحي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي، تدوين و بازنگري استانداردهاي ملي و همکاري در تدوين استانداردهاي بين المللي، استفاده از منابع علمي طرفين، همکاري در برگزاري دوره‌هاي آموزشي و … به همکاري بپردازند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها