برگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري اولين رويداد ايده شو گياهان دارويي در دانشگاه ايلام

به همت پژوهشکده گياهان دارويي دانشگاه ايلام و با همکاري مرکز رشد واحدهاي فناور، دانشکده کشاورزي، پارک علم و فناوري، سازمان بسيج علمي و پژوهشي و شرکت آرمان فناوران آرنا و با هدف ترويج و حمايت از ايده‌هاي کاربردي در حوزه کاشت، داشت، برداشت و فرآوري و بازاريابي گياهان دارويي، اولين رويداد ايده شو گياهان دارويي عصر روز چهارشنبه 1401/12/10 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي، در مراسم افتتاحيه اين رويداد، دکتر قنبري سرپرست پژوهشکده گياهان دارويي و معطر با اشاره به پتانسيل‌هاي کشور ايران در زمينه گياهان، اظهار داشت: ايران اقليم منحصر به فردي براي کشت گياهان دارويي دارد و  با توجه به پديده تغيير اقليم  و کمبود منابع آب در کشور، کشت گياهان دارويي مي‌تواند جايگزين مناسبي براي کشت‌هاي با نياز آبي بالا باشد.

دکتر قنبري، افزود: با فرآوري مناسب و محصول محور شدن گياهان دارويي، ارزش ذاتي آنها به شدت بالا مي‌رود، که اين مورد نياز به کار تيمي بيشتري دارد.

در اين رويداد 65 ايده اوليه ثبت شد، که 15 ايده از آنها به مرحله نهايي راه يافتند و پس از ارزيابي توسط هيأت داوران 5 ايده برتر انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت.

 همچنين ايده‌‌هاي برتر به مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه ايلام براي حمايت بيشتر و امکان تجاري سازي معرفي شدند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها