اقدامات دانشگاه ایلام برای راهپیمایی اربعین 1401

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، گفت: تمام امکانات دانشگاه ايلام براي خدمات رساني به زائرين اربعين حسيني بسيج شده است/موکب شهداي هسته‌اي دانشگاه ايلام و معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف به صورت شبانه‌روزي در پايانه مرزي مهران فعال است.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در تاريخ پر فراز و نشيب بشر و تاريخ اسلام تاکنون هيچ رويدادي، به گستردگي قيام عاشورا در حوزه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي تأثيرگذار نبوده است، يادآور شد: محبت به حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام و دل سپردگي به ولايت آن حضرت در طول تاريخ اسلام منشأ تغيير، تحول، تزکيه نفس بوده و تعداد زيادي از بزرگان دين و علم، مدارج بالاي علمي و معنوي را با ولايت‌پذيري و عشق و محبت به امام حسين (ع) به دست آورده‌اند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره اقدامات دانشگاه ايلام براي خدمات‌رساني به زائرين اربعين حسيني، بيان داشت: دانشگاه ايلام به عنوان دانشگاه معين استان ايلام در راستاي ايفاي رسالت اجتماعي، فرهنگي و ديني خود، با برگزاري چند جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان و نيز شوراي فرهنگي دانشگاه، نقش محوري در بسيج امکانات دانشگاه‌هاي استان براي خدمات رساني شايسته به زائرين با ايجاد پارکينگ در شهر مهران، اسکان زائرين در خوابگاه‌هاي دانشجويي و راه‌اندازي موکب هاي دانشگاه‌هاي استان در شهر ايلام و پايانه مرزي مهران داشته است.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: تاکنون تعداد زيادي از اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه‌هاي سطح کشور و ساير اقشار مردم از امکانات دانشگاه ايلام و ديگر دانشگاه‌هاي ‌استان در شهر ايلام و شهر مهران استفاده کرده‌اند، که اين روند تا بازگشت کامل زائرين از کشور عراق ادامه خواهد داشت.دکتر علي‌محمدي با اشاره به راه‌اندازي موکب شهداي هسته‌اي دانشگاه ايلام و معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف در پايانه مرزي مهران، بيان داشت: تعدادي از اساتيد، کارکنان و دانشجويان دانشگاه ايلام به صورت شبانه‌روزي در اين موکب فعاليت دارند و با برنامه‌ريزي انجام شده، روزانه 1000پرس صبحانه، 1000پرس ناهار و شام، 2000 بطري آب معدني و 1000 عدد انواع کلوچه و کيک، ساير اقلام خوراکي و بسته‌هاي فرهنگي توزيع مي‌شود. اقامه نماز جماعت با همکاري ساير موکب ها نيز در دستور کار دارد.

رئيس دانشگاه ايلام از اعزام 80 دانشجو، 10 عضو هيأت علمي و 25 نفر از کارکنان دانشگاه در طي هفته جاري به کربلاي معلي خبر داد و گفت: يک ميليون تومان به صورت بلاعوض به اين عزيزان در کنار وام دانشجويي صندوق رفاه پرداخت مي‌گردد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اين نکته که فعاليت دانشگاهيان در خدمت به زائران عزيز، خالصانه، داوطلبانه و از روي عشق و علاقه به سيدالشهدا عليه‌السلام و اصحاب باوفاي اوست، افزود: اين ويژگي، برجستگي خاصي به خدمات دانشگاه به زائرين اربعين حسيني داده است.

ايشان در ادامه بيان داشت: مجموعه معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، بسيج دانشجويي، انجمن‌هاي علمي، هيئت حضرت علي اکبر (ع)، پايگاه مقاومت کارکنان و تعداد زيادي از اساتيد، کارکنان و دانشجويان به صورت داوطلبانه در اين خدمات‌رساني فعال هستند، که بر خود لازم مي‌دانم از مساعي آنان کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها